"Predstava Tam, v vrtu je povabilo v vrt dveh, ki v njem odstirata lepoto mehanizmov poslušanja," o naslednjem poglavju svojega sodelovanja zapišeta dramski igralec Domen Novak in plesalka in koreografinja Urška Centa. Po njunem lanskem sodelovanju v sklopu predstave 4 miniature in skupnem gostovanju z zvočno koreografijo The Garden na festivalu sodobne umetnosti v Mehiki, sta zasnovala nov gledališki projekt, v katerem združujeta prvine glasbe, plesa in igre in se kot soavtorja podajata v področje neznanega. Predstava Tam, v vrtu je plod koreografske raziskave vzporednosti giba in zvočnosti, sta zapisala.
Centa: Razširjava ustvarjalni potencial na sposobnost telesa
Izhajata z drugega področja, je za MMC dejala Urška Centa, a v skupni predstavi si prizadevata združiti njune prvine na drugačen, indisciplinaren način. Prepletati želita načine ustvarjanja in se ukvarjati z zvočnostjo telesa, pravi Centa. Na eni strani je torej proizvajanje zvoka z gibanjem, igro in glasom, na drugi skrbno poslušanje in ustvarjanje, ki sledi iz te interakcije. "V svojem početju prisluškovanja naravi odkrivata svetove zvoka in njihovo odzvanjanje v polju vidnega. Pri tem jih prevajata skozi lastni telesi, da v njima razširita domišljijske potenciale in opazujeta njihovo sovpadanje s svetom giba," navajata v opisu predstave.
Tam, v vrtu kot drugačen gledališki projekt
S tem ko razstavita prvine njunega ustvarjanja, se želita osredotočiti na pomenski niz zvokov, iz česar izhaja zasnova predstave. Predstavo, v kateri ne uporabljata drugih zvočil kot lastni telesi, "vodita s čistim instinktom radovednosti in ta med njima ustvarja povezave in plete odnose, ki preizprašujejo linearne poteke dogajanja". S tem se tudi odmikata od plesne ali dramske predstave, zato je predstava Tam, v vrtu drugačen gledališki projekt, ki ga opisujeta kot zvočno-gibalno predstavo in za oba nastopajoča predstavlja svojevrsten izziv.
Tako Centa, sicer uveljavljena plesalka, kot tudi Novak, sicer poklicni igralec, se z različnimi projekti trudita presegati polja, v katerem ustvarjata. Centa je ena izmed štirih ustanoviteljic zavoda NEST (tudi producenta predstave Tam, v vrtu), ki so ga ustanovile z namenom iskanja "presečišč med umetnicami in umetniki raznoterih poetik" in spajanja različnih ustvarjalnih praks, žanrov in kulturnih profilov. Tudi Novak kot del kolektiva Počemučka išče drugačno avtorsko poetiko s t. i. snovalnim gledališčem.
Vrt kot vstop v prostor skupnosti
Z metaforo vrta ustvarjalca obravnavata povezanost človeka in narave. V ozeleneli Štihovi dvorani, okrašenimi s številnimi rastlinami, bosta vrt dojemala kot prostor sovpadanja, trud človeškega dela in prostor skupnosti. Vrt ne predstavlja nekega umika, pojasnjuje Centa, ampak igrišče, mikrokozmos človeških interakcij, zgradbo skupnosti, prostor za raziskovanje. "Negovanje vrta je metafora, ki za umetnika pomeni kulturno vrednoto in ju kot posameznika nenehno povezuje z vsem živim ter jima ponuja odločitev o bolj izostreni izkušnji prisotnosti v svetu."
Pri predstavi sodelujejo tudi dramaturg Nik Žnidaršič, oblikovalka prostora Lučka Centa in oblikovalec svetlobe David Cvelbar. Premiera predstave Tam, v vrtu poteka v sklopu cikla Noches de tablao, ki predstavlja umetnost na področju sodobnega flamenka.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje