44. Borštnikovo srečanje odpira gledališko-glasbeni projekt Janje Majzelj, poklon delu Svetlane Makarovič. Foto: Žiga Koritnik/Slovensko mladinsko gledališče
44. Borštnikovo srečanje odpira gledališko-glasbeni projekt Janje Majzelj, poklon delu Svetlane Makarovič. Foto: Žiga Koritnik/Slovensko mladinsko gledališče
Peer Gynt
Domače gledališče ima v ognju dve predstavi, in sicer Peera Gynta in Veter v vejah borov. Slektorica Barbara Orel je sicer v tekmovalni program uvrstila tudi dve predstavi ljubljanske Drame. Foto: SNG Maribor

Borštnikovo srečanje, ki ga je v Veliki dvorani SNG-ja Maribor odprla predstava Slovenskega mladinskega gledališča oziroma predstava Janje Majzelj, bo letos tudi v znamenju 90. obletnice ustanovitve Slovenskega narodnega gledališča Maribor. Za Borštnikova priznanja se bodo letos potegovale predstave po izboru selektorice Barbare Orel, ki je izbrala tudi spremljevalni program.

Žirija ostaja od lani nespremenjena; v njej sedijo italijanski gledališki kritik in dramaturg Mario Brandolin, gledališki kritik in teoretik Blaž Lukan, gledališki kritik Gregor Butala, dramaturginja in teatrologinja Maja Haderlap ter strokovna svetovalka za uprizoritvene umetnosti na direktoratu za umetnost Mojca Jan Zoran. Najnestrpneje se seveda pričakuje razglasitev dobitnika Borštnikovega prstana. O dobitniku te ugledne nagrade, ki jo je lani prejel Aleksander Valič, je odločala žirija v sestavi Toneta Partljiča, Rapa Šuklje in Peter Ternovšek.

Senca tržaške kalvarije v Mariboru
Na žalost bo tudi Borštnikovo srečanje zaznamovala kalvarija, po kateri se trenutno prebija SSG Trst. Zaradi že znanih težav, zaradi katerih tržaško gledališče ne deluje, je morala ta gledališka hiša odpovedati sodelovanje na Borštnikovem srečanju, čeprav je selektorica med enajst tekmovalnih predstav izbrala tudi eno predstavo tega teatra. Dve gledališči sta v tekmovalnem programu zastopani z dvema produkcijama. Ljubljanska Drama v Maribor pošilja Orestejo v režiji Jerneja Lorencija in Barčico za punčke v režiji Aleksandra Popovskega, domače gledališče pa se predstavlja s Peerom Gyntom v režiji Janusza Kice in z igro Veter v vejah borov v režiji že omenjenega Lorencija.

Anton Podbevšek Teater in Teatri di Vita (Bologna) bosta uprizorila Portret neke gospe v režiji Matjaža Bergerja, na sporedu bo koprodukcija Mini teatra, Cankarjevega doma, Novega gledališča Zagreb in Zagrebškega gledališča mladih Macbeth po Shakespearu v režiji Ivice Buljana, SNG Nova Gorica pa se bo predstavilo z igro Neskončni šteti dnevi v režiji Matjaža Latina. Mestno gledališče ljubljansko se je v tekmovalni program uvrstilo z igro Grdoba v režiji Borisa Kobala, Slovensko mladinsko gledališče bo uprizorilo glasbeno-gledališki projekt Janje Majzelj Krizantema na klavirju, Slovensko ljudsko gledališče Celje pa se bo potegovalo za nagrade z igro Triko v režiji Luke Martina Škofa.

'Parado' slovenske gledališke produkcije dopolnjujeta dve zanimivi gostovanji iz tujine. Nemški režiser Peter Stein bo nastopil kot recitator v uprizoritvi Faust Fantasia J. W. von Goetheja, pri čemer ga bo na klavirju spremljal Arturo Annecchino, Narodno gledališče iz Novega Sada pa bo uprizorilo Barčico za punčke in sicer v režijskem prijemu Ane Tomović. Ob festivalu bosta potekala tudi dva mednarodna simpozija. Kot sklic na Maribor kot evropsko prestolnico kulture bo v sodelovanju z Društvom gledaliških kritikov in teatrologov Slovenije potekal simpozij na temo Umetnost, kultura, mesto, ki se bo ukvarjal s temo branja mesta v kontekstu umetnostne dejavnosti v njem, v sodelovanju s slovensko sekcijo Mednarodnega gledališkega instituta pa se pripravlja simpozij Povezovanje festivalov Zahodnega Balkana.