Jeseniški župan Peter Bohinec je povedal, da so na občini glede na situacijo našli najboljše mogoče rešitve in da se z DUJPP-jem in Arrivo dogovarjajo o nadaljnjih ukrepih. Foto: BoBo
Jeseniški župan Peter Bohinec je povedal, da so na občini glede na situacijo našli najboljše mogoče rešitve in da se z DUJPP-jem in Arrivo dogovarjajo o nadaljnjih ukrepih. Foto: BoBo

Potem ko se občini in prevozniku Arriva ni uspelo dogovoriti za nadaljevanje sodelovanja, so Jesenice s 1. julijem ostale brez mestnega potniškega prometa. Težavo so na občini rešili z uvedbo dveh krožnih linij, ki jih medkrajevni linijski promet ne pokriva, in sicer od Koroške Bele skozi Blejsko Dobravo do Hrušice in nazaj ter od Koroške Bele čez Tomšičevo do bolnišnice in nazaj.

Poleti je prevoze opravljal zasebnik, jeseni pa je krožni liniji prevzela Arriva, s katero je občina sklenila tudi pogodbo za šolske prevoze. Arriva bo prevoze za obdobje enega leta izvajala na podlagi javnega naročila.

Kot je pojasnila direktorica jeseniške občinske uprave Vera Djurić Drozdek, so vir financiranja mestnih prevozov proračunska sredstva in prihodki od prodaje vozovnic, občina pa želi pridobiti tudi državna sredstva za vozovnice, ki so subvencionirane. Zato je morala občina sprejeti cenik vozovnic, saj občina, če je prevoz na območju občine brezplačen, kot je bil v zadnjih mesecih, ni upravičena do povračila.

Občinski svetniki so na sredni seji potrdili predlog občinske uprave o enotni ceni vozovnice 1,50 evra. Prej je vozovnica za eno cono stala 1,30, za dve coni 1,60, za tri cone pa 2,10 evra.

Težave zaradi slabe povezanosti in podražitve šolskih prevozov

So pa občinski svetniki ob potrditvi cen vozovnic opozorili tudi na težave, s katerimi se srečujejo pri avtobusnih prevozih. Med drugim so opozorili, da v krožni liniji niso vključeni Kočna, Javorniški Rovt in Planina pod Golico, vendar pa lahko, kot so pojasnili v občinski upravi, na teh območjih tudi drugi potniki uporabljajo šolske prevoze.

Težave imajo tudi otroci iz Hrušice, saj občina zaradi podražitve prevozov ni imela dovolj sredstev za naročilo vseh sklopov šolskih prevozov in je bil na tej liniji ukinjen šolski avtobus, otroci pa uporabljajo medkrajevno linijo, ki jih ne pripelje do same šole.

Župan napoveduje zagotovitev dodatnih linij

Jeseniški župan Peter Bohinec je povedal, da so na občini glede na situacijo našli najboljše mogoče rešitve. Še vedno pa se dogovarjajo z Družbo za upravljanje javnega potniškega prometa in Arrivo, da bi rešili tudi težave, ki se še pojavljajo, in sicer najpozneje do novega leta. Ob tem je Bohinec spomnil na kolaps v prvih tednih šole, ko napovedanih avtobusov preprosto ni bilo. "Na podlagi sestankov in pritiskom nam je nekako uspelo normalizirati stanje in zagotoviti nekaj dodatnih linij," je povedal župan.

V prihodnje se obetajo še dodatne linije, je zagotovil in poudaril predvsem prizadevanja za boljšo povezanost Blejske Dobrave in za povezavo do Osnovne šole Toneta Čufarja. "To je naša zahteva in od tega ne mislim odstopiti, da rešimo vsaj minimum zagotavljanja mobilnosti po Jesenicah," je poudaril.

"Prišli smo do tega, da se velika večina Jeseničanov vozi z avtomobili"

"Vrsto leto smo bili na Jesenicah vajeni pogostih avtobusov na vseh linijah. Vajeni smo bili številnih, polnih avtobusov. Skozi leta se je to počasi zmanjševalo. Na koncu smo prišli do tega, da se velika večina Jeseničanov vozi z avtomobili. Avtobus nima neke lepe prihodnosti vsaj na način, kot je zastavljen," je dejal Bohinčev predhodnik na čelu jeseniške občine Blaž Račič.

Nekdanji župan je izpostavil, da so pred desetletji imeli zelo visok standard na področju javnega prevoza, zdaj pa standard na Jesenicah na različnih področjih pada, kar je povezano tudi s finančno močjo občinskega proračuna. "Vemo, da je denarja premalo za vse, zato je izjemno pomembno ustrezno proračunsko načrtovanje," je poudaril.