Novi most je širok šest in dolg 60 metrov.
Novi most je širok šest in dolg 60 metrov. "Pomemben je za prehod kmetijske mehanizacije, predvsem pa je velika pridobitev za kolesarje in pohodnike. Številni namreč to pot uporabljajo kot najbližjo in najvarnejšo," je pojasnil žirovniški župan Leopold Pogačar. Foto: Turizem Bled

Prejšnji dotrajani most v Piškovci so bili primorani zapreti januarja lani zaradi alarmantnega stanja enega izmed opornikov v vodi. Ker je voda odnesla skoraj ves beton, je opornik skoraj v celoti stal le še na palicah, in kot so ugotovili strokovnjaki, bi lahko prišlo do porušitve omenjenega opornika in posledično tudi mostu, ki povezuje Breg in Zasip.

Po zaprtju mosta so stekli postopki za pridobitev dokumentacije za izgradnjo novega. Sama gradnja, ki sta jo izvedli družbi Garnol in Gorenjska gradbena družba, je trajala od marca letos in se je zaključila pred pogodbenim rokom, ki se izteče februarja, poteka pa še ureditev okolice. Vrednost investicije je nekaj več kot pol milijona evrov, pri čemer je Občina Žirovnica zagotovila 60, Občina Bled pa 40 odstotkov sredstev.

Novi most, ki je širok šest in dolg 60 metrov, ima lok in ne več stebrov, za katerimi so se pogosto nabirale naplavine in vzdrževalci javnih cest iz javnega komunalnega podjetja Jeko so jih morali večkrat odstranjevati, ker je bilo nevarno, pomenilo pa je tudi dodatne stroške, je povedal žirovniški župan Leopold Pogačar.

"Širina vozišča na mostu je štiri metre, 1,6 metra je širina hodnika za pešce in kolesarje, na drugi strani pa je manjši pločnik širine pol metra, kar pomeni, da je promet na mostu še vedno urejen enosmerno. Postavili smo tudi semafor s senzorjem. Tako ima prosto pot tisti, ki prej pripelje. Hkrati smo omogočili sočasno uporabo mostu pešcem in kolesarjem," je pojasnil Pogačar.

Povezava med ljudmi in "dober ventil" v času turistične sezone

Ob tem je žirovniški župan odgovoril tudi na bojazni krajanov Brega, da bi med poletno sezono, ko je gneča proti Bledu, turisti množično uporabljali to cesto. Pogačar je prepričan, da je skrb odveč, če bi se promet res povečal, pa ga bodo omejili na lokalno uporabo. Dokler ne bo zgrajena blejska južna obvoznica, ceste iz Žirovnice do Piškovce, tudi ne bodo asfaltirali.

Je pa Pogačar poudaril velik pomen mostu. "Mostovi povezujejo kraje, občine, ljudi. Ta most pa je pomemben tudi zaradi kmetijske in gozdarske dejavnosti. Pomemben je za prehod kmetijske mehanizacije, predvsem pa je velika pridobitev za kolesarje in pohodnike. Številni namreč to pot uporabljajo kot najbližjo in najvarnejšo," je pojasnil Pogačar.

Da gre za pomemben most, je poudaril tudi direktor blejske občinske uprave Robert Klinar. "Predstavlja dober ventil v prometnih konicah v času turistične sezone," je poudaril. Pot zlasti v poletnih zastojih domačinom pomeni alternativno povezavo z Bledom, posebej pomembna pa je kot krepitev povezav za kolesarje in pešce.