Trasa prenove gorenjske proge je v grobem določena. Foto: BoBo/Žiga Živulović ml.
Trasa prenove gorenjske proge je v grobem določena. Foto: BoBo/Žiga Živulović ml.

Ponedeljkove predstavitve v okviru javne razgrnitve predloga državnega prostorskega načrta (DPN), ki bo potekala do 26. julija, se je udeležilo precej ljudi iz krajevnih skupnosti Žabnica, Orehek, Stražišče, največ pa je bilo krajanov iz Struževega, so sporočili iz kranjske občine.

V Struževem so namreč nezadovoljni zaradi načrtovane umestitve tovorne postaje v njihovo naselje. Najbolj jih skrbita vpliv hrupa in morebitna izguba kmetijskih površin. Kot je poudaril župan Matjaž Rakovec, je iskanje rešitev glede zemljišč največji izziv.

"Do konca julija imamo čas in skupaj bomo oblikovali predloge. Vsak tak poseg v prostor je lahko boleč, predstavniki države pa so danes tukaj zato, da nas poslušajo in kar najbolj upoštevajo," je dejal na predstavitvi. Napovedal je skupni sestanek, na katerega bodo povabili predstavnike krajevnih skupnosti od Žabnice do Struževega.

Poudaril je, da je načrtovana nadgradnja proge velik in izjemno pomemben projekt ne le za občane Kranja, temveč za celotno Slovenijo. "Menim, da je tudi za Struževo to velika pridobitev. Neposredno bodo povezani s centralnim potniškim terminalom, nov most bo imel tudi povezavo za pešce in kolesarje. Za vse bo močno olajšana pot v Ljubljano," je dejal in poudaril tudi pomen pridobitve sodobne železniške in avtobusne postaje, s katero bi središče Kranja razbremenili avtobusnega prometa.

Nadgradnja železnice Ljubljana–Kranj

Celovita prenova gorenjske proge

Državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Andrej Rajh je poudaril, da si gorenjska proga po več desetletjih zanemarjanja zasluži celovito prenovo. "Izboljšati želimo prometno varnost, hitrost, frekvenco. Kranjčani bodo lahko iz središča Kranja v 15 minutah prišli v središče Ljubljane," je napovedal in spomnil, da so javne predstavitve državnega prostorskega načrta namenjene pridobitvi mnenj in odzivov ljudi, te pa skušajo nato čim bolj upoštevati. "Trasa je v grobem določena, mogoča pa so odstopanja oziroma drugačne tehnične rešitve. Ljudem bomo prisluhnili na podlagi argumentov," je dodal.

Sprejet DPN bo osnova za izdelavo projekta za pridobitev gradbenega dovoljenja ter za parcelacijo zemljišč in njihov odkup. Ob javni razgrnitvi bodo potekale predvidoma skupno štiri predstavitve. Poleg omenjene v Kranju so jo že pripravili v Škofji Loki, danes bo sledila v Medvodah, v četrtek pa še v Ljubljani.

Načrtovana proga bi se proti postaji Kranj spustila skozi predor Labore. V tem delu predlog DPN-ja sledi predlogu direkcije za infrastrukturo, da proga poteka po varianti Labore, ki ga je direkcija podala po razburjenju krajanov Orehka in njihovih opozorilih, da bi bila druga različica trase, ki bi šla skozi njihovo naselje, za kraj uničujoča.

Na železniški postaji Kranj se bo po načrtu odcepila dvotirna železniška proga Kranj–Naklo. Proga bi prečkala Savo in potekala mimo novega postajališča Struževo. Za Struževim je predvidena navezava nove tovorne železniške postaje Kranj Polica. Med postajališčem Struževo in tovorno postajo Kranj je načrtovan tudi odcep, ki bo omogočal potencialno navezavo železniške proge proti brniškemu letališču, a ta ni predmet tega prostorskega načrta.

Drugi odcep proge se nadaljuje po trasi obstoječega tira kot enotirna proga do Naklega, kjer se s postajališčem konča. Nadgradnja preostanka gorenjske železniške proge na odseku Kranj-Jesenice je predvidena z drugim DPN-jem, za katerega je vlada marca sprejela sklep o pripravi.