Tudi v času popolne zapore bo mogočen dostop intervencijskim vozilom na nujni vožnji, medtem ko obvoza ne bo. Na direkciji se v sporočilu za javnost vsem uporabnikom zahvaljujejo za razumevanje in strpnost.
Asfaltiranje ceste v dolino Vrata je steklo že lansko jesen, vendar ga je zima prekinila. Projekt na sedemkilometrskem odseku ceste obsega odstranitev slabo nosilnega materiala in sanacijo lokalnih zmrzlinskih poškodb, izravnavo in utrditev nove plasti tampona, izdelavo zaporne plasti iz sejanega peska ter izdelavo plasti protiprašne zaščite iz asfaltnega betona. Urejeni bodo tudi odvodnjavanje, bankine in brežine.
Dela izvaja Gorenjska gradbena družba, s katero je direkcija julija lani podpisala 1,6 milijona evrov vredno pogodbo za izvedbo projekta. Cesta poteka po Triglavskem narodnem parku (TNP), zato je treba uporabiti materiale, ki so značilni za park. Za asfaltno zmes in bankine bo tako uporabljen samo svetel apnenec brez primesi magmatskih kamnin.
Protiprašna zaščita
Kot poglavitni razlog za izvedbo protiprašne zaščite vozišča so na direkciji navedli preprečitev emisije prašnih delcev zaradi vpliva prometa v naravno okolje parka. Doslej je bilo vozišče ceste večinoma makadamsko, cesta je bila asfaltirana le na treh krajših odsekih. Na večjem delu je bilo vozišče tudi dotrajano, z vidnimi poškodbami, in zato potrebno obnove, obenem pa je bilo treba urediti tudi odvodnjavanje.
Asfaltiranje ceste podpirajo tudi v lokalni skupnosti in v javnem zavodu TNP, vendar pa hkrati poudarjajo nujo po vzpostavitvi posebnega prometnega režima, ki bo omejeval dostop, saj je dolina v poletnem času močno obremenjena, z asfaltiranjem pa bo postala zanimiva tudi za motoriste.
Omejitev prometa
Kot navajajo na ministrstvu za okolje in prostor, je omejitev prometa v dolino Vrata potrebna tako iz naravovarstvenega vidika kot tudi zaradi interesov domačinov in prebivalcev okoliških naselij ter obiskovalcev.
Ker gradbena dela zajemajo protiprašno zaščito ceste, pa tudi vzdrževanje bankin in brežin, zamenjavo varovalnih ograj, signalizacijo, namestitev števca prometa in okoljski monitoring, sicer menijo, da se bo že s tem nevarnost za udeležence v prometu in za okolje zmanjšala.
V letošnji poletni sezoni sicer pričakujejo, da se bodo morali obiskovalci doline Vrata prilagajati izvajanju del. Usklajen prometni režim pa mora biti na podlagi naravovarstvenega soglasja vzpostavljen v enem letu po asfaltiranju. Zaradi objektivnih razlogov se lahko ta rok podaljša še za leto dni.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje