Na vlaku je bilo v trenutku nesreče - poleg strojevodje in sprevodnika - osem potnikov.
Nesreča se je zgodila ob pol sedmih zjutraj, ko je strojevodja na tirih zagledal skalo, ki se je na tir skotalila s strme brežine. Trčenje pri 60 kilometrih na uro je bilo neizogibno. Igor Baša s slovenskih železnic je povedal: "Skala, velika približno pol kubičnega metra je z višine dvesto metrov z brežine nad progo zgrmela direktno med tire. Vlak je naletel nanjo. Ker je ta vlakovna garnitura relativno lahka, je vlak skalo 'zajahal' in se iztiril s prvim podstavnim vozičkom. Pravzaprav zadnja os na prvem podstavnem vozičku se je iztirila."
Bi se lahko iztirila celotna kompozicija?
Vseh deset ljudi na vlaku – osem potnikov, strojevodja in sprevodnik – je na srečo ostalo nepoškodovanih. Slovenske železnice so takoj poskrbele za nadomestni avtobusni prevoz zanje. Tudi sicer je bilo za ves čas sanacije po nesreči poskrbljeno za nadomestno avtobusno linijo med Grahovim in Podbrdom. Potniki so bili prestrašeni, marsikdo se je spraševal, ali bi se lahko zgodilo še kaj hujšega, ali bi lahko iztirila celotna vlakovna kompozicija? Baša s Slovenskih železnic odgovarja: "Ne, nikakor! Te nevarnosti ni bilo. Tu je proga strma, vzpona je 25 promilov, vožnja je počasna, tako da se je vlak praktično ustavil na petdesetih metrih, potem ko je zagrabil kamen." Vlak je vozil navkreber proti Podbrdu. Če bi se nesreča zgodila v obratni smeri, proti Grahovem – bi imel vlak zagotovo večjo hitrost in posledice bi lahko bile hujše.
Poškodovani vlak odvlekli na Most na Soči
Intervencijska ekipa Slovenskih železnic je bila hitro na mestu nesreče. Z udarnimi kladivi so razbili skalo, vlak so v manj kot uri utirili, šest ur po nesreči pa so pripeljali dodatno lokomotivo, s katero so poškodovani vlak odvlekli na železniško postajo na Most na Soči. Od tam ga bodo prepeljali v eno izmed železniških delavnic – ali v Divačo ali v Ljubljano. Igor Baša, ki je vodil intervencijo po nesreči, je o prvi oceni škode povedal: "Materialna škoda na tiru in na vozilu je po trenutnih ocenah relativno majhna."
Podobna nesreča pred dvema letoma
Bohinjska proga poteka po zahtevnem terenu in podobnih nesreč - naletov vlaka na skalo - je bilo že kar nekaj, nazadnje pred dvema letoma, se spominja Branko Trojer s Slovenskih železnic: "Da, bilo je iztirjenje pred Mostom na Soči. Prav tako je priletela skala s pobočja in vlak se je iztiril." Zanimalo nas je, koliko imajo zaradi padajočega kamenja in nezavarovanih brežin ob Bohinjski progi sploh ogledov te trase. Igor Baša je odgovoril: "Celoten teren pregledamo trikrat na leto, samo progo pa se pregleduje dvakrat do trikrat na teden."
Prva zaščita so lovilne mreže
Prva učinkovita zaščita pred padajočim kamenjem so močne lovilne mreže. Slovenske železnice so letos takšne zaščitne mreže postavile na petsto metrih – polovico v Zasavju in polovico ob Bohinjski progi. Baša je povedal, da so v to zaščito vložili približno milijon evrov. Za celovito zaščito proge, ki poteka na nevarnem terenu, skozi ozko Baško grapo s strmimi brežinami, je to seveda premalo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje