Na Koroškem stavijo na kolesarski turizem. Foto: BoBoFoto: BoBo
Na Koroškem stavijo na kolesarski turizem. Foto: BoBoFoto: BoBo

Potem ko so pred dvema letoma dokončno uredili kolesarsko povezavo po Mislinjski dolini, kjer od Otiškega Vrha do Gornjega Doliča poteka 24-kilometrska pot z imenom Štrekna, je ta povezava postala priljubljena pri Korošcih in tudi širše. Kot so sporočili iz Regionalne razvojne agencije Koroška (RRA Koroška), velja za eno najbolje urejenih kolesarskih povezav v Sloveniji.

Kolesarsko ponudbo Štrekne letos nadgrajuje vzpostavitev kolesarskega avtobusa Štrekna bus, ki bo povezal Velenje, Mislinjsko in Dravsko dolino z Labotom v Avstriji. Skupaj s podjetjema Nomago in Verkehrsverbund ob tem uvajajo tudi novo avtobusno linijo javnega potniškega prometa, ki je sploh prva čezmejna avtobusna povezava med obema Koroškama po nekaj desetletjih brez te možnosti, so navedli na RRA-ju Koroška. Štrekna bus bo avtobus s 30 sedeži in prikolico za 20 koles. Vozil bo na relaciji med Velenjem, Mislinjo, Slovenj Gradcem, Dravogradom in kopalnim jezerom v Labotu na avstrijski strani.

Povezava do priljubljene kolesarske poti
Prve vožnje so napovedane že za 1. in 2. ter 4. in 5. maj. Sicer pa bo julija in avgusta vozil vsak dan dvakrat dnevno, v maju, juniju in septembru pa ob koncih tedna in praznikih, tako slovenskih kot avstrijskih. Več informacij o Štrekna busu je na voljo na spletni strani www.strekna.si, na RRA-ju Koroška pa med drugim vse uporabnike prosijo, da ob večjih skupinah svoj prihod najavijo tri dni vnaprej v klicnem centru podjetja Nomago.

Za številne kolesarje bo dobrodošlo tudi to, da bodo lahko v Labotu prestopili na avtobus s prikolico za kolesa, ki bo vozil do Wolfsberga v Labotski dolini, kjer poteka tudi med Slovenci priljubljena kolesarska povezava R10 po Labotski dolini.

Narašča število kolesarjev na vlaku do Pliberka
Že pred dvema letoma pa so v podporo razvoju kolesarskega turizma na Koroškem partnerji v sodelovanju s Slovenskimi železnicami uvedli poletne kolesarske vlake ob sobotah po koroški progi od Maribora do Prevalj in lani prvič tudi do Pliberka v Avstriji. Lani so vlaki v 11 poletnih sobotah prepeljali slabih 800 potnikov in dobrih 200 koles, kar predstavlja 50-odstotno povečanje glede na prejšnje leto.

Letos bo poletni kolesarski vlak vozil dvakrat dnevno ob sobotah med 22. junijem in 31. avgustom. Prav tako med prazniki 1. in 2. maja, 25. junija in 15. avgusta. Štrekna bus in poletni kolesarski vlak sta tudi del mednarodnega projekta Trans-borders, ki se izvaja v okviru programa Interreg Srednja Evropa. V njem se devet ustanov iz Nemčije, Poljske, Češke, Avstrije in Slovenije osredotoča na izboljšanje javnega potniškega prometa na robnih in obmejnih območjih srednje Evrope. Iz Slovenije v projektu sodelujeta RRA Koroška in Geografski inštitut Antona Melika pri ZRC-ju SAZU-ja.