Zapiranje odlagališča bo stalo predvidoma 1,6 milijona evrov. Foto: Lea Širok
Zapiranje odlagališča bo stalo predvidoma 1,6 milijona evrov. Foto: Lea Širok


Vsak občan bo za ravnanje z odpadki plačeval 1,3 evra več. Cene so bile v teh občinah nespremenjene od leta 2001, med vzroki za povišanje pa so stroški zaradi uvajanja novih storitev ločenega zbiranja odpadkov, njihove obdelave in zagotavljanje finančnega jamstva za zapiranje odlagališča.

Višje cene so s prvim januarjem stopile v veljavo v občinah Nova Gorica, Miren-Kostanjevica, Renče-Vogrsko, Šempeter-Vrtojba, Brda in Kanal ob Soči. Za ravnanje z odpadki bo vsak občan zdaj plačeval okrog 4,9 evra. Nova cena pa je oblikovana na določenih predpostavkah, pravi direktor Komunale Nova Gorica Andrej Miška: "Cena, ki smo jo predlagali skupaj z občinami, predvideva, da bomo okoljevarstveno dovoljenje pridobili v najkrajšem času in odlagali odpadke na centru za odlaganje v Novi Gorici. Če ne bo tako, bodo seveda stroški drugačni. Bo treba skupaj z občinami poiskati ustrezne rešitve."

Odvoz vse do Ptuja
Komunala namreč nima okoljevarstvenega dovoljenja za odlaganje odpadkov na odlagališču v Stari Gori. Poleg mešanih komunalnih odpadkov, ki jih odvažajo na Ptuj, morajo oddajati tudi kosovne in azbestne odpadke. Vse skupaj komunalo mesečno stane več kot 140 tisoč evrov. Upajo, da bodo v tem mesecu pridobili okoljevarstveno dovoljenje. Kot pravi Miška, se zatika pri finančnem jamstvu za zapiranje odlagališča. "Država je opredelila nekaj načinov, kako to finančno jamstvo zagotoviti, vendar se je finančno ministrstvo odločilo drugače, da vseh teh možnosti ne upošteva. Zdaj usklajujemo finančno jamstvo z ministrstvom in Arsom, kako bi lahko to finančno jamstvo zagotovili."

Finančno jamstvo, ki ga mora novogoriška komunala zagotoviti za prvo leto zapiranja odlagališča, je ocenjeno na 1,6 milijona evrov.