Protest v Prestranku. Foto: Erika Pečnik Ladika
Protest v Prestranku. Foto: Erika Pečnik Ladika

S prihodom družbe Odpad Pivka so se povečali hrup, ki so mu izpostavljeni tudi ponoči, ter tovorni in železniški promet, krajani pa so ogorčeni tudi zaradi neodzivnosti pristojnih služb, ki jih na težave, v katerih so se znašli, neuspešno opozarjajo že poldrugo leto.

Kot opozarjajo krajani, je najhujše ponoči. "Dizelska lokomotivna premika stvari od 22. ure do 3. ure zjutraj. Želimo si samo to, da bi živeli v razmerah, v katerih smo živeli še pred dvema letoma, in da se upoštevajo zakonsko določene hrupne omejitve," je dejal krajan Klemen Rangus. Motijo jih tudi kovinski odpadki, ki s tovornjakov padajo na cesto.

Protestnike je podprl postojnski župan Igor Marentič in povedal, da se s slovenskimi železnicami tudi sami že več let pogovarjajo, a na žalost neuspešno. Rešitev vidi v protihrupni ograji.

Protestnike jezi neodzivnost Slovenskih železnic, okoljskega ministrstva in pristojnega inšpektorata. Z inšpektorata za okolje in energijo so za Radio Slovenija sporočili, da je postopek stekel prejšnji mesec.

Direktor in solastnik podjetja Odpad Pivka Andrej Dolenc je v pogovoru pojasnil, da ljudi razume in jih zaradi protesta ne obsoja. V sodelovanju z železnico je rampo uredil in jo na lastne stroške asfaltiral.

Foto: Erika Pečnik Ladika
Foto: Erika Pečnik Ladika

Slovenske železnice zatrjujejo, da so območje primerno uredili

Slovenske železnice pojasnjujejo, da so s podjetjem Odpad Pivka območje primerno uredili in da je to najbolj trajnostna oblika prevoza tovrstnega tovora. Rampa na Prestranku je tudi edino primerno zemljišče za pretovor odpadnih kovin na celotnem železniškem odseku Postojna–Divača. Nakladanje blaga se po njihovih besedah izvaja večinoma v dnevnem času, ko so dovoljene vrednosti parametrov hrupa najvišje.

Naselje Koče je v skladu s predpisi, ki urejajo določitev območij glede varstva pred hrupom, umeščeno v tretjo stopnjo, kjer so po veljavnih predpisih, ki urejajo najvišje dovoljene ravni hrupa, bistveno višje, kot je to v bolj umirjenih predelih oziroma naseljih. Graditev protihrupne ograje je v pristojnosti infrastrukturnega ministrstva.

Protest zaradi hrupa v Kočah