V podjetju so pripravljeni na tovrstne helikopterske prevoze, ko se bo za to odločila država.
Kot je povedal komercialni direktor Helitoursa Aljoša Kovačič, dajejo v podjetju prednost reševanju življenj, zato upajo, da se bomo v Sloveniji odločili za helikoptersko reševanje in čim prej ustrezne licence in koncesije. Prevoznik že ima licence za tovrstno delo, imajo tudi pravilnik o nujni helikopterski pomoči, ki pa se ta hip ne izvaja. Zato bodo najprej opravljali sekundarne helikopterske prevoze, torej premestitve iz splošnih bolnišnic v univerzitetne klinične centre, kamor spadajo tudi prevozi inkubatorjev in premestitve operativnih strokovnih ekip iz univerzitetnih kliničnih centrov v bolnišnice, če nastanejo zapleti.
"Pri tem je odzivni čas nekoliko daljši kot pri helikopterski nujni medicinski pomoči, ko bomo kot država prešli na helikoptersko nujno medicinsko pomoč kot civilno službo, pa bo odzivni čas v idealnih razmerah od 10 do 15 minut," je poudaril Kovačič.
Klic bo potekal iz dispečerskega centra do baze helikopterjev, v Sloveniji naj bi po napovedih imeli tri, ki bi bile idealno razporejene, tako da bi moderni helikopterji kadar koli, v idealnih razmerah tudi ponoči, v 15 minutah dosegli vsak kraj v državi.
Po besedah strokovne direktorice Manuele Kuhar Makoter se v bolnišnici veselijo sodelovanja in podpirajo uvedbo take službe, saj bi dopolnila polete sedanjih prevoznikov in s tem omogočila hitrejšo oskrbo in dostop bolnika v klinični center. Trenutno prevoz naroča zdravnik, ki oceni, da je potrebno nujno reševanje s helikopterjem, v centru pa dobi informacijo, kdaj pride ekipa.
Po besedah Kuhar Makoter potrebujejo mesečno vsaj dva taka prevoza, ki jih kombinirajo z reševalnimi vozili, kar pa ni vedno idealno. "Če bomo imeli možnost klica, jo bomo lahko večkrat izkoristili, saj je predvsem pri novorojenčkih ali hudih poškodbah dolgotrajni prevoz ali tresenje ob tem lahko kritično," je dodala.
Robert Sabolj, ki v Helitoursu skrbi za medicinski del helikopterskega reševanja, je pojasnil, da je helikopter opremljen po standardih, kot so v modernih reševalnih vozilih, z enako posadko, ki je dodatno izšolana za helikoptersko reševanje, in združljivo opremo. Po evropskih standardih reševalni let ne traja več kot 20 minut, v Sloveniji pa tega trenutno ne dosegamo.
Civilna služba je v Sloveniji pred leti sicer že delovala, vendar se ji zaradi zapletov ni uspelo obdržati. Po Saboljevem mnenju sistem danes deluje podhranjeno, saj je en helikopter na Brniku, drugi pa v Mariboru od 8. do 16. ure. Če se naenkrat pojavi več potreb – ob osnovnem reševanju še sekundarni prevozi, prevozi inkubatorja in gorsko reševanje – helikopter odleti na prvi klic, drugi pa medtem čakajo.
Z dodatno ponudbo bi po Sabolju razbremenili obstoječe prevoznike, ki bi bili tako bolj na razpolago za gorsko reševanje, kjer število intervencij raste.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje