Železniško omrežje v Sloveniji leta 2019. Lendava je povezana le posredno. Foto: Slovenske železnice
Železniško omrežje v Sloveniji leta 2019. Lendava je povezana le posredno. Foto: Slovenske železnice

Čeprav študija izvedljivosti kaže, da železniška povezava Lendave ni upravičena ne s slovenskim omrežjem v Beltincih ne z madžarskim v Redicsu, bodo študijo dopolnili in pri tem upoštevali še elektrifikacijo proge.

Kot so za Slovensko tiskovno agencijo pojasnili na direkciji za infrastrukturo (DRI), bo študija dopolnjena, "pri čemer bo upoštevana še elektrifikacija železniške proge, prav tako pa se bo poskušalo najti tudi druge vidike, na podlagi katerih bi upravičili železniško povezavo." Ob pozitivnem sklepu študije bi lahko začeli postopek umeščanja v prostor, za kar pa mora biti sprejeta ustrezna odločitev tudi na državni ravni.

Železniška postaja v Lendavi nekoč. Foto: Sindikat železniškega prometa Slovenije
Železniška postaja v Lendavi nekoč. Foto: Sindikat železniškega prometa Slovenije

Na ministrstvu za infrastrukturo sicer pravijo, da Slovenija v kratkoročnem obdobju nima predvidenih sredstev za gradnjo te proge, saj je v resoluciji o nacionalnem programu razvoja prometa do leta 2030 obravnavana kot projekt v okviru razvoja regionalnih prog.
Pri tem se sklicujejo na študijo o upravičenosti povezave Beltinci-Lendava-Redics. Osnutek poročila je februarja obravnavala slovensko-madžarska delovna skupina in ugotovila, da je izkazana interna stopnja donosnosti prenizka, zato je ekonomska upravičenost gradnje vprašljiva.

Na direkciji ob tem dodajajo, da so v začetku marca podpisali pogodbo za izdelavo strokovnih podlag in predštudije upravičenosti za nadgradnjo regionalnih železniških prog v Sloveniji ter železniškega omrežja na območju ljubljanske urbane regije.

Naloga bo podala smernice za nadaljnji razvoj železniške infrastrukture na regionalnih progah, med drugim bodo v njej obravnavane tudi nove železniške povezave, kot je železniška proga Beltinci-Lendava, ki je za Slovenijo prednostna.

Na mednarodnem mejnem prehodu Hodoš so 16. maja 2001 slovesno odprli nov odsek mednarodne železniške progem med Slovenijo in Madžarsko. A Lendava ni priključena. Foto: BoBo
Na mednarodnem mejnem prehodu Hodoš so 16. maja 2001 slovesno odprli nov odsek mednarodne železniške progem med Slovenijo in Madžarsko. A Lendava ni priključena. Foto: BoBo

Župan se zavzema za povezanost
Župan Janez Magyar je v pobudi vladi za železniško povezavo Redics-Lendava-Beltinci med drugim zapisal, da v njej prepozna vseslovenski interes, da bi s povezavo povečal tudi obseg poslovanja Luke Koper, obenem pa bi prebivalce krajev, ki se letos spominjajo 100. obletnice priključitve Prekmurja matični domovini, povezali s preostalo Slovenijo.

Sedemkilometrska železniška povezava med Redicsem in Lendavo je v velikem interesu Madžarske. Na njeno pobudo so leta 2007 pripravili predinvesticijsko zasnovo in študijo različic, istega leta sta se v Lendavi srečali vladi obeh držav, že prej pa je bil oblikovan konzorcij zasebnih vlagateljev za gradnjo te proge.

Pobudo podpirajo tudi lendavski občinski svet, pomursko gospodarstvo ter zavod za blagovne rezerve in Petrol, ki v Lendavi skladiščita naftne derivate. Vendar morajo te voziti preko Hrvaške, saj je Lendava z železnico povezana le z Murskim Središčem.