Skala, ki je decembra leta 2017 padla na cesto Zagorje-Čolnišče. Foto: BoBo
Skala, ki je decembra leta 2017 padla na cesto Zagorje-Čolnišče. Foto: BoBo

Na odsek sicer zelo prometne zasavske glavne ceste, ki povezuje zasavske občine z Ljubljano, je preteklo sredo na cestišče zgrmela manjša količina materiala. Strokovnjaki so nato na brežini nad cestiščem opazili razpoke in se odločili, da cesto med odcepom za Podkum in bencinskim servisom zaprejo.

Odločitev se je izkazala za pravilno, saj je nato v soboto zvečer na cesto zgrmelo med 10.000 in 15.000 kubičnih metrov skal, zemlje in dreves ter zasulo okoli 70 metrov cestišča. Trenutno na terenu odstranjujejo naneseni material. Dnevno naj bi jim ga uspelo odstraniti od 2.000 do 2.500 kubičnih metrov, kar pomeni, da bo cesta verjetno očiščena do petka, ob tem pa naj bi očistili tudi pobočje, je povedala namestnica direktorja direkcije za infrastrukturo Ljiljana Herga.

Takrat se bo izkazalo tudi, kako poškodovano je cestišče. Herga je zagotovila, da se ga bodo potrudili v najkrajšem mogočem času sanirati, geologi pa bodo ob tem pregledali brežino in presodili, ali je pobočje dovolj stabilno. Če bo, bodo cesto po Herginih napovedih predvidoma odprli prihodnjo sredo.

Bo treba zgraditi višji podporni zid?

Glede nadaljnje sanacije te nevarne točke, kjer je v preteklosti že prihajalo do podorov materiala, zaradi česar so tam pred leti zgradili tudi betonski podporni zid, Herga še ni mogla podati natančnih odgovorov. Geologi bodo po skrbnem pregledu brežine predlagali ukrepe, ena od potencialnih možnosti pa bi, tako Herga, lahko bil višji podporni zid. Nad cesto na območju med Litijo in Zidanim Mostom, kjer Sava teče po soteski, je sicer kar nekaj potencialno nevarnih brežin. Herga je zagotovila, da teren redno pregledujejo in izvajajo tudi ukrepe za varnost uporabnikov cest.

Obenem pa je spomnila, da je narava zelo nepredvidljiva in da je predvsem v zimskem času, ko prihaja do velikih temperaturnih nihanj in močnih padavin, proženje skal, zemlje in drugega materiala pogost pojav. Podobno je na številnih drugih delih omrežja državnih cest, saj je Slovenija geološko izjemno zahtevno območje, je sklenila. Tudi zato je Herga pohvalila ukrep koncesionarja, družbe CGP, ki je cesto preventivno zaprl že ob prvem manjšem podoru. Obvoz je do vnovične prevoznosti glavne ceste urejen po regionalni cesti Zagorje ob Savi-Bevško (čez Slačnik).