Nekdaj cvetoča tekstilna industrija je v Sloveniji že skorajda izginila. Tisti redki v tej panogi, ki so še ostali, se borijo za obstoj, za preživetje. Medtem pa sevniška Lisca ves ta čas uspešno posluje in že vrsto let celo ustvarja dobiček. Res je, da le petino svoje proizvodnje perila in kopalk proda na slovenskem trgu, drugo izvozijo tako na zahod kot na vzhod. Tako jim uspeva, da so manj občutljivi za nihanja na različnih trgih in da svojo blagovno znamko še bolj utrjujejo.
Lani je skupina Lisca, v kateri je poleg krovne še osem hčerinskih družb v sedmih različnih državah, ustvarila 29,6 milijona evrov prihodkov od prodaje in 2,2 milijona evrov čistega dobička. Njen generalni direktor Goran Kodelja, ki jo vodi že deset let, je prepričan, da je to posledica pravilnih usmeritev v preteklosti: "To je posledica nekaterih strateških ukrepov, ki smo jih sprejeli. Mi smo se odločili, da moramo ostati glavna blagovna znamka za perilo in kopalke na trgih Slovenije in nekdanje Jugoslavije in se ustaliti na nekaterih strateških trgih v Evropi – to pomeni na zahodu Italija, Nemčija, Nizozemska, na vzhodu pa Rusija in Češka."
V skupini Lisca je zaposlenih že 750 ljudi, v Sevnici zgolj 280, od tega 50 v invalidskem podjetju INDE. Proizvodnja poteka zdaj samo še v Sevnici in srbski Babušnici, kjer število zaposlenih celo povečujejo, zdaj jih je zaposlenih že 230. Največ zaposlenih pa je seveda v prodaji. Lisca, ki bo letos proslavila 60 let poslovanja, pa se tako kot ena redkih v modni panogi pri nas lahko pohvali, da že vrsto let posluje z dobičkom, ki se vsako leto še povečuje. Jani Žičkar, vodja sindikata, je zadovoljen, da se ne ubadajo z odpuščanji in nerednimi plačami. Ob tem pa dodaja: "Poslujemo zelo dobro, in to že vrsto let, kar se nam zdi v redu, in to celo z dobičkom, ki ga pri nas v tekstilni panogi skorajda ne poznajo. To nas veseli, saj redno dobivamo tudi božičnico. Zadnja je bila celo 10 % večja kot leto prej. Mi v proizvodnji se trudimo po svojih močeh in mislim, da tudi vodstvo to razume, tako da se bomo trudili še naprej."
Lisca je zadnja leta zelo razširila svojo prodajno mrežo. Tako imajo zdaj že več kot 120 lastnih ali franšiznih prodajaln. Generalni direktor Kodelja o tej usmeritvi pravi: "V modni panogi brez nabora lastnih prodajaln praktično ne moreš funkcionirat. Še posebej na nekaterih trgih, kjer se je prodajna mreža prestrukturirala oziroma razpadla. Če ne bi imeli lastnih prodajaln, ne bi imeli pravega stika s potrošnico. In skozi sistem teh 120 in še nekaj več prodajaln, lahko mi nudimo točno tisto, kar mislimo, da je modno, da je pravo na trgu, s katerim verjamemo, da bodo naše stranke zadovoljne. Lastne prodajne mreže verjetno ne bomo širili, se bomo pa na nekaterih trgih usmerili v specializirane prodajalne z več znamkami perila. Tako že zdaj v Nemčiji prodajamo Liscine izdelke v 600, v Italiji pa v 500 takšnih prodajalnah. Naša največja prodajalna je seveda v Sevnici, letos pa bomo v Ljubljani odprli še eno prodajalno, v kateri bomo na 120 kvadratnih metrih ponudili samo naš kopalni program."
V Lisci stavijo tudi na svoji blagovni znamki Lisca in Cheek by Lisca, ki sta se že dodobra utrdili na trgih. V Sevnici vseskozi veliko vlagajo v razvoj in lastne kreacije, zato so prepričani, da bodo tudi letos dosegli zastavljene cilje, to je 5% povečanje prodaje in 20% rast dobička.
Za MMC Goran Rovan
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje