Ladja britanske kraljeve mornarice je v slovenske vode vplula zjutraj, privezana je na potniškem terminalu v Kopru. Dovoljenje za vplutje izda obrambno ministrstvo, pojasnjuje protokol prihoda vojaških ladij Aljoša Besednjak z Uprave za pomorstvo: "Ko ladja vpluje, sledi koordinacijski sestanek med Luko Koper, ministrstvom za obrambo, za notranje zadeve in nami; določijo se aktivnosti, ki se bodo izvajale, uprava za pomorstvo pa da dovoljenje časniku za zveze ministrstva za obrambo, da se lahko s pilotsko službo vkrca na vojaško ladjo."
Ladje se držijo ustaljenega režima ločene plovbe, za katero so se Slovenija, Hrvaška in Italija dogovorile leta 2000 in si tako razdelile breme povečanega ladijskega prometa. Ladje, ki so namenjene v Koper, Trst in Tržič, plujejo v hrvaških in slovenskih vodah, ko se vračajo, pa potujejo po italijanskih vodah.
Je način prihoda vojaške ladje poslal signal, da izvajamo arbitražno odločitev? Marko Perkovič, predavatelj na Fakulteti za pomorstvo in promet Portorož, pravi, da ne. "Če bi mi želeli to potrditev, bi morala ladja vpluti v nasprotno smer, nasproti vsem ladjam, ki plujejo noter, kar je sicer mogoče, vendar zelo nepraktično in s pomorskega stališča zelo neprofesionalno."
Perkovič meni, da bi ladja morala najaviti hrvaškim oblastem neškodljiv prehod, z arbitražnim sporazumom pa se postopki in plovne poti niso v ničemer spremenili.
Razsodba arbitražnega sodišča torej v ničemer ni spremenila postopkov vplutja in izplutja ladij, zato ni pričakovati, da bo prihod te vojaške ladje pokazal, da se arbitraža upošteva. Na hrvaškem obrambnem ministrstvu smo poskušali izvedeti, ali jih je ladja Enterprise obvestila o vplutju v hrvaške vode, a odgovora še nismo prejeli.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje