Starajoča se populacija pa pomeni, da bodo v prihodnjih letih te številke še naraščale. Zato smo v oddaji Ah, ta leta! govorili o tem, kako poskrbeti, da bomo lahko čim dlje mobilni, ob tem pa seveda v prometu varni.
Starostna meja, pri kateri vstopimo v kategorijo starejših voznikov, uradno sicer ni določena. Policija jo je zaradi statistične obravnave prometnih nesreč postavila pri 64 letih. A pri tem se je treba zavedati, da so starejši vozniki zelo raznovrstna skupina. Med njimi je veliko izjemno vitalnih, ki jim vožnja ne povzroča težav, precej pa je seveda tudi takšnih, pri katerih se upadanje fizičnih in kognitivnih sposobnosti opaža tudi pri vozniških veščinah.
Vožnja je pomemben del aktivnega življenja. Za marsikoga pomeni samostojnost in svobodo tudi v zrelih letih. Še posebno v krajih, kjer je javni prevoz slabše dostopen ali ga sploh ni, je mobilnost pomembna za ohranjanje socialnega življenja. Rado Jeromel iz Javne agencije Republike Slovenije za varnost prometa opaža, da starejšim zelo veliko pomeni to, da se lahko zapeljejo do znancev ali trgovine. Ob tem priznava, da bi bila njegova mama, ki ima že 87 let, dosti bolj osamljena, če ne bi mogla več voziti. Da bi bila njena vožnja čim lažja, varna in prijetna, so zamenjali večji avto za manjšega in ročni menjalnik za samodejnega. Tudi sicer je avtomobilska industrija tehnološko močno napredovala in avtomobili danes ponujajo veliko pripomočkov in različne asistenčne sisteme, ki naj bi vožnjo poenostavili, a Rado Jeromel pri tem opozarja, da jih je treba znati uporabljati, ne samo imeti.
S tem se strinja tudi Bogdana Herman, vitalna in živahna 73-letna voznica, s katero smo se odpravili na obnovitveno vožnjo. Kot pravi, samodejni menjalnik in navigacijski sistem med vožnjo s pridom uporablja, druge »novotarije« pa jo prej motijo, kot ji koristijo.
Starejši sicer niso najpogostejši udeleženci v prometnih nesrečah, žal pa so v njih najbolj ogroženi, saj je verjetnost hujše poškodbe ali smrti pri njih večja kot v drugih starostnih skupinah. Zato je pomembno, da poskrbimo za njihovo varnost. Andrej Brglez iz AMZS-ja ob tem poudarja, da mobilnost starejših ni pomembna samo zanje, ampak tudi za mlajše in srednje generacije. Pomislimo, kolikokrat staršem mlajših otrok pride prav pomoč starih staršev pri skrbi in prevažanju otrok in koliko manj so obremenjene srednje generacije, dokler se starši še lahko sami odpeljejo k zdravniku ali po nakupih. Od starejših voznikov pa imata ne nazadnje koristi tudi gospodarstvo in turizem.
Promet je danes vse bolj zgoščen, zapleten in hitrejši, novi predpisi in spremembe cestne infrastrukture pa lahko starejšim voznikom kljub njihovim dolgoletnim izkušnjam povzročajo večje težave kot mlajšim. Zato Rado Jeromel poziva starejše voznike, naj skrbijo za svojo vozniško kondicijo in obnavljanje znanja. Na mlajše pa se obrača s prošnjo, naj bodo na cesti strpni in potrpežljivi, tudi kadar je pred njimi voznik, ki potrebuje nekaj več časa pri vključitvi na prednostno cesto ali vozi nekoliko počasneje.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje