"Labirint je zame simbol iskanja. V labirintu ne greš po ravni poti, do cilja je dolga pot. Zato je tudi simbol ustvarjalne poti umetnika, ki ne gre po ravni poti, ampak išče." Tako v letošnjem filmu avtorice Anne Schmidt Penderecki razlaga o svojem ustvarjanju. Kljub letom je še vedno zelo iskan dirigent, ima pa tudi polno naročil za nove skladbe, med drugim tudi za opero in simfonijo. Poznan je tudi slovenskemu občinstvu.
O njem v filmu pripovedujejo njegovi najožji glasbeni sodelavci od Anne-Sophie Mutter, Juliana Rachlina, Janine Jansen, Johnnya Greenwooda (zasedba Radiohead) do Andrzeja Wajde. Skladatelj se spominja tudi meteorskega začetka svoje kariere, nepričakovanih obratov v življenju in idej, ki so ga spremljale. Vse skupaj se v tem portretnem filmu prepleta z njegovo glasbo in s svetom narave.
Raziskovanje izraznih možnosti
Penderecki velja poleg Witolda Lutosławskega za pionirja poljske modernistične šole. Njegovo skladateljsko pot zaznamuje raziskovanje novih izraznih možnosti inštrumentov in človeškega glasu. Napisal je številna instrumentalna dela, oratorije in operete. Od leta 1972 Penderecki poleg skladateljevanja velikokrat prevzema tudi dirigentsko vlogo.
Dirigiral je številnim priznanim orkestrom, med drugim tudi Münchenski filharmoniji in Londonskemu simfoničnemu orkestru, posebno mesto pa ima sodelovanje s Sinfonietto Cracovio. Med njegova najbolj znana dela spadata Žalostinka žrtvam Hirošime in Pasijon po Luki, ki so ga leta 1995 izvedli tudi v Ljubljani pod skladateljevim vodstvom.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje