Koncert opernih arij z Ano Netrebko In Jusufom Avazovom

Koncert je v sklopu 68. Ljubljana Festivala, ki ga organizira javni zavod Festival Ljubljana, na Kongresni trg prinesel nekaj brezčasnih opernih arij, ki sta jih priznana operna pevca izvedla ob spremljavi Orkestra Slovenske filharmonije pod taktirko opernega dirigenta Michelangela Mazze.

Med drugim je bilo mogoče slišati arije, ki jih podpisujejo Giuseppe Verdi, Antonin Dvoržak, Giacomo Puccini, Pietro Mascagni, Georges Bizet in Ernest De Curtis. Ana Netrebko in Jusif Ejvazov, ki sta poročena od leta 2015, skupaj ustvarjata od leta poprej, ko sta v Rimu prvikrat skupaj izvedla Puccinijevo opero Manon Lescaut.

Rusko-azerbajdžanski operni par
Raznovrstni repertoar ruske sopranistke Ane Netrebko (1971) se v zadnjem času najpogosteje dotika del pozne romantike, vokalna zrelost pa ji omogoča tudi uprizoritve osrednjih vlog v operah Verdija in Richarda Wagnerja, so še zapisali organizatorji festivala.

Azerbajdžanski tenorist Jusif Ejvazov (1977) je svojo mednarodno kariero začel z odmevnim nastopom v vlogi Turrida v Mascagnijevi Cavallerii rusticani v veronski Areni in z Otellom na Festivalu Ravenna. Pozneje je nizal uspeh za uspehom po vsem svetu in postal eden najbolj zaželenih tenoristov svoje generacije, beremo v napovedi Ljubljana festivala.

Italijanski dirigent Michelangelo Mazza je debitiral z Verdijevim Falstaffom v brazilskem Theatro Municipal Sao Paulo in si kmalu pridobil mednarodni ugled. Tega si še dodatno utrjuje z rednim sodelovanjem z zvezdniškim parom in dirigiranjem orkestrom na koncertih po najprestižnejših koncertnih dvoranah po svetu, so še zapisali v napovedi koncerta.

Pred koncertom Ane Netrebko

Od resnih do lahkotnejših arij
"Imava nekaj resnih arij za začetek, potem pa nekoliko lažji program, za katerega upam, da bo radosten,
" je Ana Netrebko komentirala spored. To je po njenih besedah primerno za poletje, pesmi, arije in dueti pa po njenem mnenju pod milim nebom in zvezdami še posebej lepo zvenijo. "Tudi za ljudi je bolje, ker sedijo zunaj, gledajo zvezde in sanjarijo ob glasbi," je dodal Ejvazov. "Koncerti dajejo možnost, da pokažeš več tega, kar zmoreš. Lahko izbereš zelo različen program za dvourni program," je še povedala sopranistka. Po Ejvazovem mnenju je to sicer precej težje, ker pojeta deset različnih arij ali duetov iz različnih oper in morata spreminjati značaj, celo pevsko tehniko, saj gre za različne vrste glasbe.

"Ne želim peti za sedišča"
Umetniški par je zaradi omejitev, ki jih je prinesla pandemija novega koronavirusa, zadnji nastop izvedel 8. marca v Liegeu. "Vse sva izgubila, a trenutno imava srečo, da delava. Že jutri se lahko vse znova spremeni," je povedala pevka. "Večina gledališč je zaprtih do konca leta, ne veva, ali bosta Covent Garden in New York odprta vsaj prihodnje leto. Za vse glasbenike je to zelo žalostno." "Ne želim peti za sedišča," je še dejal Ejvazov. Ana Netrebko pa je dodala: "Morda je bilo to primerno prve mesece, zdaj pa upam, da smo s tem za vedno opravili, kajti nič ni boljšega kot nastopati v živo."

Program koncerta opernih arij

G. Verdi: Uvertura iz opere Nabucco
G. Verdi: Tu che le vanità conoscesti del mondo, arija Elizabete iz opere Don Carlos
G. Verdi: La vita è inferno all’infelice… O tu che in seno agli angeli arija Alvara iz opere Moč usode
A. Dvořak: Měsíčku na nebi hlubokém, arija Rusalke iz opere Rusalka
P. Mascagni: Mamma, quell vino e generoso, arija Turrida iz opere Cavalleria Rusticana
G. Bizet: Uvertura iz opere Carmen
E. Curtis: Non ti scordar di me
G. Puccini: Vissi d’arte, arija Florie Tosce iz opere Tosca
G. Puccini: E lucevan le stelle, arija Maria Cavaradossija iz opere Tosca
P. Mascagni: Intermezzo iz opere Cavalleria Rusticana
G. Puccini: Vogliatemi bene, duet B. F. Pinkertona in Cio-Cio San iz opere Madama Butterfly