Kot je dejala novinarka TV Koper Evgenija Carl, je 44 ton težko in 20 metrov dolgo plovilo točno ob 7.00 začelo pot iz Kopra. Črnokalski klanec je tovornjak z naloženim čolnom že premagal.
Tovornjak je pot nadaljeval po stari magistralni cesti do Divače. Tam se je nekoliko ustavilo, saj tovornjak ni mogel zapeljati čez brežino, zato je nasedel. Po nekaj minutah je tovornjaku uspelo premagati klančino.
Tovornjak je nato na kratko zavil na avtocesto in pot nadaljeval po Vremski dolini, kjer so morali zaradi prevoza celo izklapljati mednarodni daljnovod, je poročala Carl.
Tovor je težak 44 ton in kar sedem metrov visok, tako da je bila težava pri prevozu predvsem višina.
Transport od Kopra do Pivke je opravilo tržaško podjetje Cem-Tir, ki je za ta muzej že pripeljalo podmornico iz Črne gore, pa tudi helikopter. Prevoz so opravili brezplačno. "Pripravljali smo se en mesec. Ekipa je zelo velika, a odlično smo sodelovali. Morali smo prilagoditi prikolico tovornjaka, jo ojačati in nekoliko znižati, da smo prišli do sedmih metrov višine," je dejal lastnik podjetja Silvano Corniali.
Matjaž Vede, generalni direktor Direktorata za logistiko in nabavo na MNZ-ju, pa je Evgeniji Carl dejal: "Policijskega čolna se ne splača prodati, ker je muzejski eksponat. Tudi vzdrževanje bi bilo drago." Dodal je, da je zdaj v teku razpis za novo naročilo. Posvetovali se bodo z italijanskimi karabinjerji, ki poznajo takšne razmere na morju, zato bodo sledili njihovim izkušnjam pri naročanju.
"Prevoz stoletja"
Prevoz policijskega čolna predstavlja enega največjih tovorov v zgodovini slovenskih cest. Janko Boštjančič, direktor Muzeja vojaške zgodovine Pivka, je za sobotni TV Dnevnik dejal: "Gre za izjemno logistično operacijo, pravimo ji kar prevoz stoletja. Tako velik volumen na tako veliki razdalji se še ni peljal po slovenskih cestah, tako da se na neki način veselimo. Malo nas je strah, ampak mislim, da bo šlo vse po sreči." V muzeju bo čoln postal del zbirke Muzeja slovenske policije.
Za patruljiranje, varovanje in reševanje
Najstarejši in največji čoln P-111 je policija po 26 letih uporabe upokojila v sredo s slovesno zadnjo plovbo po slovenskem morju. Postaja pomorske policije Koper je čoln uporabljala za redno patruljiranje, varovanje morske meje in reševanje ujetih v razburkanem morju.
Čoln je leta 1994 izdelalo italijansko podjetje Avionavtica. Poganjata ga dva dizelska motorja znamke MTU, njegova največja hitrost je 40 vozlov. Na plovilu je prostora za tri člane posadke in še za devet ljudi. Poleg komandnega in strojnega prostora ima še urejen salon, ladijsko kuhinjo in dve kabini s skupno štirimi ležišči, prostor za shranjevanje potapljaške in druge opreme ter dva prostora z urejenimi sanitarijami.
Spomin na prevoz uparjalnikov leta 1999
Številni se še spominjajo še enega ogromnega tovora, ki se je premikal po slovenskih cestah. Leta 1999 so iz Kopra do Jedrske elektrarne Krško več dni prevažali dva uparjalnika. En uparjalnik je bil težak 343 ton in dolg 20 metrov, njegova skupna teža s pripadajočo opremo pa je znašala 666 ton. Zaradi teže in velikosti prevoza so morali na 50 objektih trase izvesti določene posege – spremembe naklona zemljišča, ojačitve mostov in viaduktov, poglobitve cestišča pod nadvozi in podobno.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje