Nemški kulturni svet (Deutscher Kulturrat) je aktiviste obtožil, da s svojimi najnovejšimi protestniškimi taktikami ogrožajo pomembna umetniška dela. "Četudi razumem obup podnebnih aktivistov, jasno pravim, da je dejanje lepljenja posameznikov na okvire slavnih umetnin očitno napačno. Tveganje poškodovanja umetnin je zelo veliko. Ogrožena dela so del svetovne kulturne dediščine in si zaslužijo zaščito, tako kot naše podnebje," je po poročanju Associated Pressa (AP) dejal Olaf Zimmermann, generalni direktor te krovna skupine nemških kulturnih organizacij.
V preteklem tednu celo več protestnih akcij
Člani gibanja Zadnja generacija (Letzte Generation) so se nazadnje prilepili na kako umetniško delo v četrtek, in sicer v Galeriji slik (Gemäldegalerie) v Berlinu so se prilepili na sliko Počitek na begu v Egipt (Die Ruhe auf der Flucht nach Ägypten), ki jo je leta 1504 ustvaril Lucas Cranach starejši.
Dan pred tem pa so se prilepili na platno Nicolasa Poussina iz leta 1651 Pokrajina med nevihto s Piramusom in Tisbo (Paysage de tempête avec Pyrame et Thisbé) v muzeju Städel v Frankfurtu. V začetku tega tedna si je dvojica aktivistov prilepila roke na zlati okvir Rafaelove Sikstinske Madone (Madonna di San Sisto) v Galeriji slik v Dresdnu. V obeh primerih so zaposleni poklicali policijo, ki je poskrbela za previdno odlepitev rok aktivistov z okvirjev, je poročala nemška tiskovna agencija DPA.
Proti nadaljnjemu neupoštevanju pogubnih dejstev
Aktivisti so tudi letos z lepljenjem na asfalt blokirali tudi več deset cest po Nemčiji. Pripadniki Zadnje generacije skušajo po lastnih besedah s svojimi nenavadnimi oblikami protestov ljudem in vladam onemogočiti nadaljnje neupoštevanje dejstva, da ima svet le malo časa za preprečitev katastrofalne stopnje globalnega segrevanja.
"Podnebna katastrofa je grožnja brez primere neverjetnih razsežnosti: ubijalske suše, uničujoča vročina, uničujoči gozdni požari. Ti se bodo v prihodnjih letih močno stopnjevali. Ne samo tukaj v Nemčiji ..., ampak po vsem svetu," je dejal Jakob Beyer, 28-letni aktivist, ki se je prilepil na okvir Sikstinske Madone iz leta 1512, ene najslavnejših slik italijanske renesanse.
Ultima Generazione, zelo dejavna italijanska izpostava
Podobne proteste izvajajo tudi aktivisti v drugih evropskih državah. V preteklem mesecu so se v Londonu prilepili na kopijo Zadnje večerje Leonarda da Vincija na Kraljevi akademiji umetnosti, na steno ob sliki pa so izpisali Ne novega olja. V Italiji pa so se protestniki ta mesec prilepili na eno najpomembnejših starodavnih skulptur v Vatikanskih muzejih. Še pred tem pa sta si dva aktivista v galeriji Uffizi v Firencah prilepila roke na steklo, ki ščiti sliko Pomlad Sandra Botticellija. V tem primeru so ju pridržali in jima odredili, da jima je tri leta prepovedan vstop v Firence, so poročali italijanski mediji.
Gibanje Zadnja generacija je sicer bilo ustanovljeno septembra lani v Berlinu, danes pa Ultima Generazione deluje tudi v Milanu in Rimu ter se vztrajno širi še v preostala mesta osrednje in severne Italije.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje