Festival bo potekal do 26. februarja, v tem času pa bo v različnih programskih sklopih postregel z vrsto novosti. V tekmovalni program je uvrščenih 19 filmov.
Če je lansko izvedbo Berlinala zaznamovalo vsakodnevno testiranje in prepoved daljšega zadrževanja v prostorih, v živo pa so zaradi pandemije umanjkali tudi programi za mlade talente in vsakršni ne najbolj nujni stiki med ljudmi, letošnja izvedba toliko bolj poudarja pomen občinstva. "Občinstvo Berlinala je še posebej radovedno. Vedno je odprto za nove ideje in izmenjavo mnenj, rado se pusti zapeljati neobičajnim zgodbam in ceni skupinsko gledanje filmov v kinu," je zapisala direktorica festivala Mariette Rissenbeek.
Na umetniškega vodjo Carla Chatriana so se kmalu po objavi tekmovalnih filmov zgrnili očitki, da v programu po številu izstopajo nemški filmi. "Ko v Cannesu prikažejo 60 odstotkov filmov, ki so nastali v francoski (ko)produkciji, nihče ne preizprašuje te odločitve," je očitke komentiral za Tagesspiegel. Pojasnil je, da v primeru petih nemških filmov beseda teče o velikih, priznanih imenih s prepoznavno, visoko cenjeno estetiko in referencami s svetovnih festivalov. Z novimi filmi se bodo predstavili Christoph Hochhäusler, Margarethe von Trotta, Emily Atef, Angela Schanelec in Christian Petzold.
Za berlinske zlate medvede se bodo potegovali tudi filmi The Plough, ki ga podpisuje režiser Philippe Garrel, Disco Boy (Giacomo Abbruzzese), Manodrome (John Trengove), The Shadowless Tower (Džang Lu), Bad Living (Joao Canijo), Totem (Lila Aviles) in Suzume (Makoto Shinkai).
Kristen Stewart stavi na različnost mnenj
O najboljših filmih bo presojala žirija, ki ji predseduje ameriška igralka Kristen Stewart. Kot je povedala na novinarski konferenci, se veseli pogovorov s sožiranti, saj da je to nekaj čisto drugega od pogovorov in promocije lastnega filma. Stavi na različnost mnenj.
Ena glavnih zvezd letošnjega Berlinala Stewart meni, da je osebna presoja posameznih filmov nekaj zelo subjektivnega, a je prepričana, da naj bi zmagali filmi, kar je značilno prav za ta festival, ki posegajo po nečem novem, ki se soočajo z nečim novim, ki so politični in razpirajo raznolikost. Če se vsi ne strinjamo, potem je to dobro, je povedala igralka.
Carla Simon, ki je lani za Alcarras prejela zlatega medveda za najboljši film, je dodala, da je po lastni izkušnji zelo pomembno, kateri film bo izbrala žirija, saj ga nato vidi in vpliva na občinstvo po vsem svetu.
V znamenju podpore Ukrajini
Na današnji večerni slovesnosti ob odprtju festivala bo prek videa občinstvo nagovoril tudi ukrajinski predsednik Volodimir Zelenski, ki ga bo napovedal igralec in režiser Sean Penn. Od zvezdniških imen prihaja na Berlinale med drugim tudi Boris Becker. Penn predstavlja svoj dokumentarni film Superpower, ki ga je začel snemati kmalu po začetku vojne v Ukrajini. Chatrian je pred začetkom festivala spomnil, da se je vojna v Ukrajini začela prav pred enim letom, Nemčija je blizu Ukrajine, veliko Ukrajincev živi v Berlinu, tu je, kot je poudaril, še politična vrednost filma. V znak solidarnosti bo tudi celotni Berlinale letos odet v barve ukrajinske zastave.
Beckerjev vzpon in padec
Becker pa bo prisoten na predstavitvi dokumentarca o njegovem lastnem vzponu in padcu Boom! Boom! The World vs. Boris Becker, ki ga je posnel Alex Gibney. Zlatega medveda za življenjsko delo bo prejel režiser Steven Spielberg.
Na tržnici Berlinala tudi Urša Menart
Na koprodukcijski tržnici Berlinala bo po 16 letih spet prisoten tudi slovenski film. Predstavili bodo novi film v razvoju Urše Menart Vse, kar je narobe s tabo. Filmska zgodba sledi osamljeni, brezposelni Maruši, ki se odpravi na Nizozemsko, da bi obiskala svojo karizmatično, a hudo bolno prijateljico Aljo, ki jo pozna zgolj prek spleta. Srečanje v živo kmalu razkrije neprijetna dejstva, ki postavijo njuno prijateljstvo na preizkušnjo, so zapisali pri Slovenskem filmskem centru.
Film nastaja pod okriljem produkcijske hiše Vertigo, producenta Katja Lenarčič in Danijel Hočevar sta ob tem povedala: "Veseli nas, da bo projekt Vse, kar je narobe s tabo režiserke Urše Menart letos predstavljen na eni izmed najpomembnejših in najprestižnejših koprodukcijskih tržnic na svetu, Berlin Coproduction Market. Projekt je bil izbran med več kot 300 prijavami in bo tako eden izmed 33 filmskih projektov v razvoju, ki se bo med 18. in 20. februarjem imel priložnost predstaviti potencialnim financerjem, koproducentom in prodajnim agentom."
Prvi dan festivala bo sejemsko projekcijo doživel prvenec Ivana Gergoleta Mož brez krivde v produkciji Staregare. Gre za zgodbo o Angeli, azbestni vdovi, ki spozna moškega, odgovornega za smrt njenega moža. Da bi ga lahko kaznovala, postane njegova negovalka, s tem pa se poda v čustveni labirint, v katerem ne loči maščevanja od odpuščanja in laži od resnice.
Med talenti Peter Cerovšek in Lukas Miheljak
V sklop 21. izvedbe Berlinale Talents, ki odkriva nove filmske avtorje z vsega sveta, sta se uvrstila režiser Peter Cerovšek in montažer Lukas Miheljak. Cerovšek je filmski ustvarjalec, scenarist, režiser, kurator, kritik in publicist. Je direktor Festivala kratkega filma v Ljubljani in Centra za sodobno umetnost SCCA Ljubljana, kjer vodi tudi arhiv za umetniški video, film in nove medije. Lukas Miheljak podpisuje vrsto uspešnih projektov in je bil leta 2019 izbran med talente filmskega festivala v Sarajevu. Montiral je tudi nagrajeni film Sestre, ki je na festivalih po svetu dobil številne nagrade, tudi za montažo. Med drugim je sodeloval pri izdelavi videospotov za glasbenike – od Laibacha do Dina Merlina in mnogih drugih.
Prvič tudi s slovensko knjigo
Prvič bo na Berlinalu svojo priložnost dobila tudi slovenska literatura. V sklopu programa Books at Berlinale, ki ga sooblikujeta festival in frankfurtski knjižni sejem, bodo predstavili avtobiografski roman Dijane Matković Zakaj ne pišem (Cankarjeva založba). Knjigo bo več kot 500 producentom in investitorjem koprodukcij predstavila Senja Požar, ki je pri Mladinski knjigi pristojna za prodajo avtorskih pravic v tujino. Poleg dela Dijane Matković se bo za priložnost, da se besede prelijejo v film ali serijo, potegovalo še deset drugih knjig, ki so bile izbrane med 190 prijavljenimi iz 30 držav.
Po besedah Senje Požar si morajo producenti predstavljati njene besede v slikah in zgodbo občutiti v barvah, temperaturi in emocijah. "Da si jo bodo zapomnili. Pred menoj bo več kot 550 producentov in bom nekakšen prevodnik med filmom, literaturo in intimo avtorice. K ekranizaciji kliče vrsta pretresljivih dogodkov in spoznanj. Na primer knjižničar kot svetla luč, ki vzbuja občutek varnosti in sprejetosti. Ali pa srečna Dijana, ko je prestopila prag fakultete. Kar se zdi mnogim samoumevno, je bilo zanjo neskončno lepo. Izhodišč je ogromno. Vsekakor bom temeljito premislila, kajti knjigo lahko predstavim na Berlinalu le enkrat."
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje