Nemški minister za promet Volker Wissing je z izjavo, da podpis Nemčije prihodnji teden pod že dogovorjeno uredbo ni zanesljiv, sprožil nekaj negotovosti v Bruslju in jezo v Berlinu. Pravi, da je mobilnostni preobrat, potreben za zmanjšanje izpustov in dosego podnebnih ciljev, mogoče doseči le, če se ob električnih avtomobilih omogoči izjema tudi za avtomobile z motorji na notranje izgorevanje na sintetična ali t. i. e-goriva.
"Vsi, ki mislijo resno z podnebno nevtralno mobilnostjo, morajo dovoliti uporabo tudi drugih tehnoloških možnosti. In če to pomeni, da so za to potrebna tudi sintetična goriva v večjem obsegu, da ostane vozni park podnebno nevtralen, potem je to razlog, da se dovoli uporaba motorjev na notranje izgorevanje tudi po letu 2035, če jih poganja izključno sintetično gorivo," je dejal.
Nestrinjanje s tem stališčem je že znotraj nemške vladne koalicije, ministrica za okolje Steffi Lemke (Zeleni) evropsko uredbo podpira, prav tako večji del Socialdemokratske stranke. Pogajanja med evropskimi članicami so potekala poldrugo leto, kompromis je bil dosežen oktobra lani, dosežene so bile nekatere izjeme, resnih pomislekov doslej iz Nemčije ni bilo.
Kot poročajo nemški mediji, Evropska komisija nad izjavo Wissinga ni navdušena, obstaja tudi bojazen, da bi si ob pomislekih Nemčije, ki sama sicer uredbe ne more zadržati, premislile tudi države, ki so imele pomisleke že prej – Poljska, Bolgarija, tudi Italija, kar pa bi uredbo lahko zadržalo.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje