Mineva leto dni od snovanja nove skupnosti glasbenih entuziastov in platforme Clockwork Voltage. V tem času je članstvo naraslo na skoraj sto posameznikov in posameznic, njihova skupna točka pa so edinstveni glasbeni inštrumenti – sintetizatorji zvoka, ki si jih sami sestavljajo, izdelajo in prilagajajo po svojih željah in jih imenujemo modularni sintetizatorji. Zaradi različnih možnosti za ustvarjanje zvoka ter razpršenega značaja informacij tega interdisciplinarnega področja med strojništvom in glasbenim ustvarjanjem so skupnosti, kot je Clockwork Voltage, še kako potrebne za druženje, izmenjavo znanja in prikaz njihovega dela.
Na Hrvaškem tovrstne skupnosti ni, obiskovalci prihajajo na dogodke v Ljubljano
"Kot skupnost smo se zelo povezali, saj je sestavljena iz različnih profilov ustvarjalcev in entuziastov, od tistih, ki želijo nastopati, do ljubiteljev, ki ustvarjajo v zavetju domače sobe in se udejstvujejo v obliki debat na različnih socialnih platformah," je za MMC povedal skrbnik platforme Clockwork Voltage, glasbenik in skladatelj Jaka Berger. '"Namen platforme je bil predvsem udejstvovanje na živih nastopih, ki so s temi mašinami poseben izziv, kar se mi zdi, da je bilo pri radovednem občinstvu sprejeto zelo pozitivno. Že na prvem modularnem maratonu smo imeli obiskovalce npr. iz Zagreba, ki pogrešajo tovrstne dogodke v svojem okolju."
Cilj skupnosti tudi mednarodno povezovanje in organizacija gostovanj v tujini
Sorodne iniciative poznamo v Avstriji, Nemčiji in na Češkem, kjer obstajajo združenja, specializirane trgovine in podjetja, ki so zainteresiranim že dobro poznani in so že večkrat obiskali naše kraje. Med njimi je podjetje Bastl Instruments iz Češke, ki letos praznuje 10 let delovanja.
Začeli so podobno kot Clockwork Voltage, zrasli pa v majhno, a specializirano ''družinsko'' podjetje, ki prireja različne dogodke, izdaja glasbene nosilce in izobražuje na glasbenih delavnicah. ''Bastl Instruments z Zavodom Ljudmila in piflarskim festivalom Pifcamp so eden glavnih krivcev, da se je v zadnjih letih na domačih tleh zanimanje za modularne sintetizatorje tako povečalo,'' pravi Berger. Ob tem pa dodaja: ''Zavod Ljudmila tudi na splošno skrbi za redna izobraževanja in srečanja, na katerih lahko svoje znanje in radovednost potešite v družbi odličnih razvijalcev in dizajnerjev. To, kar smo člani skupnosti Clockwork Voltage pogrešali, je živo nastopanje.''
In zakaj je živo nastopanje bistvenega pomena? ''Upravljanje modularnega sintetizatorja je zelo zabavna stvar, a je hkrati tudi izziv, če želiš v živo odigrati enourni nastop. Zato je treba 'prakticirati moduliranje’,'' pravi in pojasni, da javno nastopanje koristi nastopajočim in zbranemu občinstvu. "Že v tem kratkem času delovanja smo priča napredovanju nekaterih članov in članic, ki so pred enim letom trepetali pred desetminutnim nastopom, danes pa suvereno nastopijo z enournim koncertom."
Pred drugim srečanjem v ciklu koncertnih večerov Clockwork Voltage Goes Clubbing v prostorih kluba Channel Zero je platforma v enem letu nanizala deset dogodkov različnih formatov v živo v Ljubljani in Mariboru ter dvodnevno delavnico, kar Berger šteje za odlično odskočno desko za nadaljnje delovanje. ''Definitivno sem najbolj vesel, da nam je uspelo realizirati toliko živih dogodkov na različnih prizoriščih, za kar se lahko zahvalimo celotni sceni, ki nas je lepo sprejela,'' pravi in dodaja, da se je ''po prvih dveh modularnih maratonih spekter dogodkov razvijal zelo spontano in reflektira širino skupnosti.''
Na delavnicah Patch from Scratch se lahko kdor koli uči osnov delovanja sintetizatorjev, dogodki Clockwork Voltage Goes Clubbing so namenjeni plesni klubski glasbi, uspešna pa sta tudi format maratona (kot se je odvil na letošnjem festivalu Indigo v Cukrarni v Ljubljani) in cikel za zdaj šestih dogodkov Vinyl Fabrika, na katerih se živi nastopi na licu mesta vrezujejo v vinilne plošče. Preden bo sledila dražba teh unikatnih izdaj, bodo pripravili še nekaj jesenskih dogodkov. ''V prihodnje imam željo še razširiti spekter dogodkov, da zajamemo ustvarjalce ambientalne in eksperimentalne glasbe. To sta področji, ki sta zelo prisotni v skupnosti in si zaslužita svoj prostor in pozornost. Prav tako nas čaka še realizacija ideje Modular in the park, ki je v tujini zelo priljubljena, saj so to celodnevna druženje z nastopi na prostem, po navadi v mestnih parkih.''
V prihodnosti načrtujejo bolj žanrsko razpršene glasbene izdaje in svoje spletno mesto
Za zagon skupnosti štejejo objavo digitalne kompilacije decembra 2022 z naslovom Happy Little Voltages Vol. 1, na kateri se je z večinoma doma posnetimi skladbami predstavilo 17 ustvarjalcev. Ali bo sledilo nadaljevanje? Bo, pravi Berger, a ne v obliki kompilacije, temveč bolj specializiranih glasbenih izdaj: ''Ker je skupnost zelo raznolika, si želimo v prihodnje več žanrsko fokusiranih kompilacij, ki se bodo usmerile v specifične sfere ustvarjanja, npr. ambientalne, eksperimentalne, beat, techno in improvizirane glasbe. Prav tako se pripravlja serija kratkih EP-izdaj, na katerih se bo lahko vsak član ali članica predstavila s svojimi skladbami.''
Poleg serije izdaj nameravajo okrepiti prisotnost platforme na spletu, pravi Berger, saj je skupnost prišla do točke, na kateri potrebuje svojo uradno spletno stran in lasten kanal na Youtubu za objavljanje videovsebin. Bodo ustanovili tudi društvo ali kako drugače formalizirali združenje? ''Trenutno se še odločamo, kaj je za skupnost najboljše. Zaenkrat gre predvsem za booking (sodelovanje in organiziranje dogodkov op. a.), a bi si želeli tudi določeno mero neodvisnosti za realiziranje določenih idej in gostovanja ustvarjalcev iz tujine.''
Berger: "Samo v zadnjem letu smo priča razvoju dveh sintetizatorjev v Sloveniji."
Za ustvarjanje z modularnimi sintetizatorji je pomembno znanje o generiranju zvoka in različni strojni opremi zanje, ki je ni enostavno dobiti. Ker nas je zanimalo, kolikšen delež opreme ali modulov za ustvarjanje glasbe lahko ustvarijo sami in koliko so omejeni na nakup v specializiranih trgovinah, smo o tem povprašali Bergerja, ki poudarja specifičnost trga sintetizatorjev in pestro izumiteljsko dogajanje v Sloveniji: ''Samo v zadnjem letu smo priča razvoju dveh sintetizatorjev v Sloveniji, eden je plod naših razvijalcev (sintetizator Hex, ki sta ga zasnovala Staš Vrenko in Anže Sekelj) in drugi v sodelovanju z Bastl Instruments. Prav pred kratkim pa je luč sveta ugledala tudi domača znamka Crosspatch ustvarjalca Jesusonecstasyja, ki je pravkar lansirala svoj prvi modul.''
Česar se ne da kupiti ali narediti doma, pa je treba kupiti ali naročiti drugje. Cene se pri tem zelo razlikujejo glede na ustvarjalčeve spretnosti. ''Na tržišču je kar nekaj ponudbe, ki ponuja možnost, da kupiš komplet in si sam sestaviš oz. ‘zalotaš’ modul. Kljub vsemu temu pa ostaja dejstvo, da nismo vsi talenti za to, in lahko kompleksnejše module le kupiš, kar te pripelje do tega, da se je treba vprašati, kakšno glasbo želiš ustvarjati in posledično kakšen modul bo najbolj ustrezal tvojemu procesu ustvarjanja.'' Vseeno pa spletno naročanje spremljajo drugačni občutki. ''Tržišče je prepredeno z velikim številom majhnih izdelovalcev, to pa zelo razlikuje svetovno skupnost od velikih proizvajalcev ter ji daje občutek intime in povezanosti, saj nekateri izdelovalci naredijo zelo majhne naklade in je zato stik s strankami toliko bolj oseben. Hkrati je tudi izbira modula zelo individualna stvar, tako da ni skrivnost, da so debate o tem, kateri modul je dober in zakaj, velikokrat zelo vroče na socialnih platformah,'' v smehu sklene Berger.
Del dogodka Clockwork Voltage bo prenašan v živo v sklopu cikla LINK, seriji dogodkov s spletnimi prenosi DJ-setov in nastopov v živo, ki služi kot platforma za povezovanje, promocijo in razvoj lokalne skupnosti DJ-jev, producentov in ljubiteljev klubske glasbe.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje