Na železniški progi med postajama Postojna in Prestranek, pri železniškem prehodu Rakitnik, je vlak ob 9.20 trčil v skupino šestih od devetih navzočih delavcev Slovenskih železnic. Dva delavca sta na kraju nesreče umrla. Dva delavca sta huje poškodovana (najprej smo poročali o štirih huje poškodovanih), a sta zunaj smrtne nevarnosti, dobila sta več zlomov. Po poročanju Televizije Slovenija so enega s helikopterjem prepeljali v UKC Ljubljana. Drugi so dobili lažje poškodbe oziroma niso poškodovani.
Generalni direktor Slovenskih železnic Dušan Mes in direktor družbe Slovenske železnice - Infrastruktura Matjaž Kranjc sta na novinarski konferenci sodelavcem in svojcem umrlih delavcev izrekla iskreno sožalje. Kot je pojasnil Kranjc, je bila ob 7.40 med Postojno in Prestrankom za delo prijavljena skupina zaposlenih pri SŽ - Infrastruktura. Na levem tiru železniške proge so izvajali nujna vzdrževalna dela, ki se lahko opravljajo v presledkih med železniškim prometom. V skupini je bilo osem delavcev in čuvaj delovne skupine, je pojasnil Kranjc.
Kot kaže, delavci, ki so vzdrževali sosednji tir, o vlaku, ki je vozil iz Postojne proti Divači, niso bili obveščeni. A točen vzrok nesreče še ni znan, je pojasnil Mes. V teku je preiskava, znotraj katere poslušajo posnete protokole in komunikacijo. Kot je še poročala novinarka Televizije Slovenija Erika Pečnik Ladika, naj bi glede na protokol vodja vzdrževalnih del o delih obvestil prometnika, ta pa naj bi dal signal strojevodji. Po neuradnih informacijah naj bi na tej liniji zatajila komunikacija.
Kranjc je napovedal, da bo opravljena preiskava protokolov signalnovarnostne naprave in posnetih pogovorov, ki bo pokazala, kaj je šlo narobe, da se tak tragični dogodek ne bi zgodil. Na terenu so preiskovalne službe, poleg preiskovalcev SŽ-ja tudi zunanji. Prav tako je na terenu pet sodelavcev, ki izvajajo psihosocialno pomoč. Navzoči v nesreči so po Kranjčevih besedah v hudem šoku.
Mes: Na delu verjetno človeški faktor
Nekaj dodatnih pojasnil je Mes podal v večernih Odmevih v pogovoru s Tanjo Starič. "Varnostna naprava", ki jo uporabljajo, je iz leta 2021 in je sodobna, "z vsemi protokoli, vsemi varovanji" in vsi njeni procesi so natančno definirani, je dejal Mes, ki meni, da ni zatajila tehnika, ampak je "velika verjetnost", da je bil pri nesreči na delu človeški faktor.
Predstavil je tudi, kako navadno potekajo varnostni postopki. Center vodenja za Primorsko je v Postojni. Tamkajšnji progovni prometnik nadzira progo od Divače do Ljubljane. Delovna skupina, ki bo delala na tirih, se prijavi. Prometnik dobi točno informacijo o tem, da je delovna skupina na progi. In ko vlaki prevozijo Postojno ali Divačo, se iz tega centra obvesti čuvaja, ki je na progi in je zadolžen samo za to delovno skupino, da prihaja vlak. Čuvaj pa obvesti delovodjo skupine, naj se umaknejo s tira. Načinov obveščanja je več, od telefonov do "posebnih naprav". Mes meni, da je prišlo do "šuma" med progovnim prometnikom in čuvajem.
Kot je s prizorišča nesreče poročala MMC-jeva novinarka Anja Pavlič Jerič, so potnike z vlaka, ki je trčil v delavce, odpeljali z avtobusom. Potnike so sicer na vlaku zadržali še dve uri po nesreči. Območje nesreče sta obiskali tudi preiskovalna sodnica in okrožna državna tožilka.
Po navedbah Policijske uprave Koper je bilo na vlaku deset potnikov, nobeden ni poškodovan.
Kraj nesreče je obiskal tudi inšpektorat za delo, ki skupaj s prometnim inšpektoratom ugotavlja, kaj je bil vzrok nesreče in ali bi jo bilo mogoče preprečiti, so sporočili z ministrstva za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti. "Vsaka takšna smrt je namreč odveč, zato moramo zagotoviti dosledno upoštevanje pravil varnosti in zdravja na vseh deloviščih, da bodo takšni tragični dogodki v prihodnje preprečeni," so zapisali.
Železniška proga je bila nekaj časa zaprta, promet pa se je spet sprostil po 17. uri.
Ministrica: Smo v stalnem stiku z vodstvom Slovenskih železnic
Ministrica za infrastrukturo Alenka Bratušek je izrekla sožalje svojcem umrlim, poškodovanim pa zaželela čimprejšnje okrevanje. V izjavi, ki jo povzema ministrska služba za odnose z javnostjo, je poudarila, da je na prizorišču nesreče glavni preiskovalec železniških nesreč ministrstva, ki skupaj z drugimi pristojnimi službami preiskuje okoliščine in ugotavlja vzroke. Ministrstvo je v stalnem in neposrednem stiku z vodstvom SŽ-ja. Ministrstvo bo zagotovilo vso potrebno strokovno pomoč, in če bo treba, sprejelo ustrezne ukrepe, da se takšne tragedije preprečijo, je še sporočila Bratuškova.
Izjava za javnost Slovenskih železnic: