Zunanji videz nove astronavtske oprave se od prejšnjih ne razlikuje pretirano. Foto: Reuters
Zunanji videz nove astronavtske oprave se od prejšnjih ne razlikuje pretirano. Foto: Reuters

Italijanska luksuzna modna znamka Prada se je podala v sodelovanje z zagonskim podjetjem Axiom Space, ki ima sedež v Houstonu. Na Mednarodnem astronavtskem kongresu v Milanu sta podjetji razkrili zasnovo vesoljske obleke, ki bo uporabljena za Nasino misijo na Luno Artemis 3. Poseben podvig, ki je predviden za leto 2026, bo prvi astronavtski pristanek na Luni po Apollu 17 leta 1972.

AxEMU je že bil podvržen obsežnemu testiranju. Foto: Reuters
AxEMU je že bil podvržen obsežnemu testiranju. Foto: Reuters

Zunanji videz nove astronavtske oprave, ki je znana kot Axiom Extravehicular Mobility Unit (AxEMU), se sicer od prejšnjih ne razlikuje pretirano – še vedno je to napihnjena bela obleka z dodanimi rdečimi obrobami in sivimi lisami na kolenih in komolcih.

Nov kombinezon za zahtevne razmere na Luni želi združiti visoko inženirsko funkcionalnost in estetiko. Po besedah podjetij naj bi bil narejen tako, da prenese ekstremne temperature na južnem tečaju Lune in vsaj dve uri zdrži najnižje temperature na območjih s stalno senco. Astronavti bodo lahko vesoljske sprehode izvajali najmanj osem ur.

AxEMU je že bil podvržen obsežnemu testiranju, za simulacijo luninega okolja so ga preizkusili tudi pod vodo. Razvijalca sta sporočila, da se oblikovanje bliža končni fazi razvoja. "Zelo sem ponosen na rezultat," je dejal glavni marketinški direktor družbe Prada Lorenzo Bertelli in pristavil, da je to le prvi korak v dolgoročnem sodelovanju z Axiom Spaceom.

"Ko združimo različne ekipe, ozadja, izobrazbe in znanja, se inovacija resnično zgodi," je povedal Matt Ondler, predsednik zasebno financiranega razvijalca vesolje infrastrukture Axiom Space, ki meni, da je bilo oblikovanje z združevanjem veščin delavcev iz obeh skupin izboljšano.

"Ko združimo različne ekipe, ozadja, izobrazbe in znanja se inovacija resnično zgodi." Foto: Reuters

V vesoljski posel tudi veriga hotelov Hilton in modna hiša Pierre Cardin

Z razvojem industrije raziskovanja vesolja in turizma v vesolju luksuzne znamke vedno bolj raziskujejo možna partnerstva. Prejšnji mesec je na primer francoska modna hiša Pierre Cardin predstavila obleko za trening astronavtov, ki naj bi jo uporabljali v centru Evropske vesoljske agencije v Kölnu.

Veriga hotelov Hilton medtem sodeluje s podjetjem Voyager Space pri podpori oblikovanja in razvoja apartmajev za posadko na načrtovani komercialni vesoljski postaji Starlab.