Nova generacija Peugeota 3008 je v primerjavi s predhodnikom revolucionarna v številnih pogledih. »Vav učinek« naredi že osupljiv zunanji dizajn, poln detajlov, ki vplivajo tudi na vozniško dinamiko in učinkovitost vozila. Dejavnik presenečenja se nadaljuje v kabini z novo generacijo visoko tehnološkega I-Cockpita, z velikim lebdečim zaslonom, ki ga nadgrajuje nadpovprečna prostornost in udobje za potnike, pa tudi velik prtljažnik, ne glede na izbiro pogona.
Peugeot 3008 je v primerjavi s tekmeci samozavesten, če izberete popolnoma električni ali blago hibridni pogon (MHEV). Osnova je bila povsem nova, revolucionarna platforma koncerna Stellantis, imenovan STLA-Medium, ki omogoča vgradnjo električnega pogona, klasičnih motorjev na notranje zgorevanje ali pa v primeru MHEV tehnologije kombinacijo obojega. Peugeot 3008 na ta način združuje najboljše iz obeh svetov – dinamično in udobno vožnjo na eni strani in učinkovitost, z majhno porabo goriva in električnim učinkom na drugi.
Inovativna tehnologija MHEV
V praksi smo preverili učinkovitost inovativnega blago hibridnega pogona (MHEV), ki je vsestranski. Namenjen je vsem, ki iščejo zamenjavo za dizelski pogon, kot tistim, ki iščejo zmogljiv bencinski motor z veliko navora in celo tistim, ki želijo umirjeno in tiho vožnjo, kot to znajo električna vozila.
Cilj Peugeotovih inženirjev pri 3008 HIBRID je bil z uporabo klasičnega manjšega 1,2-litrskega motorja na notranje zgorevanje PureTech 136 KM (100 kW), ki je varčnejši z gorivom in bolj ekološki, saj proizvede manj emisij, tehnološko dovršenega samodejnega menjalnika z vgrajenim elektromotorjem ter majhno baterijo, zagotoviti nekaj podobnega porabi dizelskega motorja. Vsaj pri mestni in primestni vožnji. A z manj smradu in škodljivih emisij. In veliko manj hrupa.
Rešitev so našli v shranjevanju energije v kompaktni 48-voltni litij-ionski bateriji, ki je nameščena pod levi sprednji sedež, zato ne zmanjšuje prostora v kabini ali prtljažniku. Pri Peugeotu so ob tem do podrobnosti dodelali programsko opremo, ki brezhibno usklajuje delovanje vseh komponent pogona. Majhna baterija v teoriji pri počasnem premikanju pred in med semaforji, v jutranjih in popoldanskih prometnih konicah, ko je zaviranja in speljevanja veliko, omogoča, da 3008 HIBRID tudi do 50 % časa deluje izključno na električni pogon. Na avtocesti in podeželski vožnji pa sta njegovi odliki izjemna uglajenost in majhna poraba goriva na ravni dizelskih vozil.
Zmogljivost in vožnja Peugeota 3008 HIBRID sta prvovrstni, saj so bencinski motor združili z inovativnim samodejnim šeststopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko, vanj pa vgradili električni motor in s tem zagotovili dodatni navor in moč, ki v primerjavi s tehnično bolj zapletenim dizelskim motorjem povzroča manj vibracij in manj hrupov, vzdrževanje pa je zaradi manj sestavnih delov tudi enostavnejše in cenejše.
Praktični preskus: V mestu do 50 odstotkov poti na elektriko
Tako v teoriji, kaj pa v praksi? Test smo začeli na ljubljanskih ulicah. V počasni mestni vožnji je največja prednost Peugeota 3008 HIBRID, da so zagoni lažji, veliko premikov, na semaforjih ali gneči, pa tudi pri obračanju vozila na parkirišču, se zgodi le na elektriko. Za razliko od dizelskega ali tudi zgolj bencinskega motorja, se pri nizkih hitrostih vse dogaja brez porabe goriva, brez hrupa ali vibracij. V mestni vožnji se Peugeot 3008 HIBRID izkaže tudi kot zelo poskočen avtomobil. Navor elektromotorja je pri pospeševanju na voljo takoj, kar pa ni primer pri motorjih na notranje zgorevanje. Hibridni sistem vedno deluje povsem samodejno, brez poseganja voznika v vožnjo. Kdaj avto deluje zgolj na elektriko, kdaj se baterija polni in kdaj prazni, voznik spremlja na dinamični grafiki na lebdečem zaslonu. Voznik lahko vseskozi spremlja, koliko vožnje je opravil zgolj v električnem načinu. Voznik pa lahko izbira tudi med tremi načini vožnje: športnim, normalnim in ekološkim. In Peugeot 3008 HIBRID je med testom vožnje v mestu v načinu delovanja Eco resnično zmogel med 45 in 50 odstotki prevoziti v električnem načinu. Predvsem pri zelo počasni vožnji v gneči prednjači v vožnji v električnem načinu.
Baterija se zaradi številnih pojemkov in zaviranj nikoli popolnoma ne izprazni, zato je Peugeot 3008 HIBRID vedno z mesta speljal neslišno, v električnem načinu, nato pa se mu je, ko je bila pot pred vozilom prosta in so hitrosti naraščale, pridružil bencinski motor. Tudi, ko smo kombinirali vožnjo po ljubljanski obvoznici in v mestni gneči, je hibrid še vedno zmogel do 35 odstotkov vožnje v električnem načinu. Posebno vlogo pri učinkovitosti ima nov samodejni menjalnik, ki je posebej prilagojen za Peugeot 3008 HIBRID. Menjalnik je sicer preizkušen, saj deluje z znano tehnologijo robotiziranega menjalnika, s tem, da je vanj vgrajen elektromotor za pogon in koračni motor za menjavanje prestav. Zelo pomembna je tudi programska oprema, ki krmili in usklajuje vse komponente takšnega pogona. V praksi se v mestni vožnji izkaže z nezaznavnim (brez cukanja) in natančnim menjavanjem prestav, kar pomaga pri zmanjšanju porabe goriva. V primeru, da želimo dinamično pospešiti, pa s hipnim prenosom omogoča dovolj moči in dober pospešek z mesta ali med prehitevanjem.
Peugeot 3008 HIBRID je prefinjen in tih, se dobro pelje tudi med ovinki in je lahkoten tudi, ko so hitrosti večje. Na primer pri medmestni vožnji, ko pogosto sodelujeta oba pogona. Na našem testu smo pri medmestni vožnji, kjer so hitrosti bistveno večje kot v mestu, med 50 km/h in 90 km/h, po podatkih potovalnega računalnika med 20 in 25 odstotkov vožnje naredili v električnem načinu. Baterija se je hitro napolnila pri vsakem spustu, oziroma zaviranju pred številnimi krožnimi križišči in ovinki.
Blago hibridni pogon z gorivom varčuje tudi na avtocesti, in sicer na način, da se delovanje motorja na notranje zgorevanje ustavi, ko voznik pri stalni hitrosti in med upočasnjevanjem ne uporablja stopalke za plin.
Najboljše pri tem pa je, da je kljub vsem izboljšavam cena nove generacije Peugeota 3008 ugodnejša od predhodne. Preverite ponudbo.