"Vision RS je navdušil na avtomobilskem salonu v Parizu leta 2018, zato smo med prenovo želeli ostati čim bolj zvesti temu konceptu," pojasnjuje glavni oblikovalec zunanjosti nove Scale, Dalibor Pantůček. Vision RS je bil sicer mišljen kot priključni hibrid s 180 kilovati moči, njegovi oblikovalci pa so imeli pri snovanju v mislih predvsem bogato tradicijo znamke Škoda v avtomobilskem športu, še posebej legendarna reli dirkalnika Škoda 180 RS in 200 RS iz leta 1974. Celotna podoba prenovljene Scale tako zdaj deluje še bolj dinamično, nov značaj pa so ji vdihnili tudi z igro svetlobe in senc ter z dodajanjem kristalastih elementov. »Sicer pa je to eden od glavnih namenov vsake prenove - dati avtomobilu novo osebnost."
Dinamična
Za to so zaslužne številne spremembe na sprednjem in zadnjem delu avtomobila, četudi osnovna oblika Scale ostaja nespremenjena. Izpostaviti je potrebno povsem novo masko hladilnika, ki ima osmerokotni videz, s poudarki na vertikalnih lamelah, pri čemer glavno lamelo spodaj podpirata dva manjša elementa. Oblikovalci so tu poudarili igro svetlobe in senc, zato so sprednji elementi lamel sijajni, ostale površine pa matirane. Pri različici Monte Carlo je okvir maske sicer serijsko črn, druge različice pa imajo kromiranega. »Maska hladilnika črpa navdih pri zgodovinskih modelih Škoda, kot je Popular Monte Carlo,« pravi Pantůček (na fotografiji spodaj).
Dinamični značaj Scale poudarjajo tudi povsem novi žarometi. Ti imajo zdaj drugačna razmerja, predvsem pa so ožji in tako delujejo bolj športno in sodobno. "Prvič v tem segmentu uporabljamo matrično LED tehnologijo," poudarja Pantůček in dodaja, da to sicer ni del serijske opreme. Scala je serijsko namreč opremljena s Full LED žarometi. Med LED svetilne elemente sodijo tudi meglenke. »Da bi ohranili čim nižjo višino žarometov, smo notranjo razporeditev elementov spravili na minimum, kar ustvarja edinstven svetlobni podpis deljenih dnevnih luči, ki delujejo tudi kot smerniki.«
S športnostjo in češkim kristalom, ki je pomemben vir navdiha Škodinih oblikovalcev, so povezane tudi oblikovne spremembe odbijača. »Ima natančne, ostre robove in značilno oblikovane elemente za dovod zraka,« pojasnjuje Pantůček. Strukturni elementi v mreži hladilnika so dobili bolj izrazito kristalasto obliko diamanta in lovijo ter odbijajo svetlobo. »Videti je, kot da avto diha,« Pantůček izpostavi podrobnost, ki med drugim vpliva na hlajenje in aerodinamiko avtomobila. Poudarjeni krilci na vogalih odbijača tako na primer ustvarjata kanal za pretok zraka in s tem zmanjšata aerodinamični upor.
Lepota v podrobnostih
Tudi pri izboru novih platišč je v ospredju izboljšana aerodinamika. "Videz platišč izhaja iz koncepta Vision RS. Tako ima lahko na primer Monte Carlo enaka 18-palčna platišča kot koncept, a brez aerodinamičnih vložkov, ki zmanjšujejo upor in porabo goriva. Ti vložki so na voljo za vse ostale različice modela Scala, ki so lahko opremljene s platišči od 16 do 18 palcev. "To dokazuje, da je lahko tudi funkcionalno oblikovanje privlačno," dodaja Pantůček.
Na zadku je spet mogoče naročiti podaljšano zadnje steklo, na katerem je ime znamke izpisano v skladu z novo celostno grafično podobo znamke. Zadnje luči so zdaj ožje, bolj dinamičnega videza, s prepoznavnim svetlobnim podpisom, zadnji odbijač pa se ponaša z bolj ostrimi potezami in na novo oblikovanim difuzorjem, ki ga zaključujeta dva oblikovna elementa in svetlobna odbojnika. "Ena od naših Simply Clever oblikovnih značilnosti je pametna oblika odbijača, kar pravzaprav pomeni, da je odbijač Scale z vlečno kljuko videti povsem enako kot odbijač Scale, ki z vlečno kljuko ni opremljena."
Scalino notranjost določajo prenovljeni materiali in barvne kombinacije ter predvsem večji delež recikliranih materialov in materialov, ki jih je mogoče reciklirati. Scala je sicer na voljo v treh nivojih opreme (Essence, Selection ter najbolj športna Monte Carlo z izrazitimi sijajno črnimi elementi in športnimi poudarki) in v skupno šestih slogih notranjosti. Prilagodljiva digitalna instrumentna plošča (8 ali 10,25 palca) je del serijske opreme, infozabavni sistem pa ima lahko bodisi 8,25-palčni ali 9,2-palčni osrednji zaslon, občutljiv na dotik. Prenovljena je tudi samodejna klimatska naprava Climatronic, ki ima nova stikala in vrtljive gumbe.
Brez varnostne posodobitve seveda ne gre: govorimo o varnostnih in asistenčnih sistemih (Travel Assist, prilagodljivi Lane Assist, aktivni tempomat ...), ki so na voljo kot del serijske opreme ali številnih dodatnih paketov. Omeniti velja tudi električna prtljažna vrata, ki jih je mogoče odpirati tudi z virtualnim pedalom pod odbijačem.
In kaj se nahaja pod motornim pokrovom posodobljene Scale? Na voljo so trije motorji TSI, ki sodijo v zadnjo generacijo najsodobnejših agregatov Evo2. Šibkejša sta litrska trivaljnika z močjo 70 in 85 kilovatov, najmočnejši pa je 1,5-litrski štirivaljnik s 110 kilovati, ki je opremljen tudi s sistemom deaktivacije valjev za čim bolj ugodno porabo. Pri obeh močnejših motorjih si je mogoče omisliti tudi robotizirani DSG menjalnik. Za več vozne dinamike je na voljo športno podvozje, ki ponuja več čvrstosti in odzivnosti in je hkrati 15 milimetrov nižje.