Peugeotovi oblikovalci in inženirji so morali pri snovanju karavanskega Peugeota 308 SW sodelovati z roko v roki, da so na koncu dobili izdelek, ki je umerjen po meri najbolj zahtevnih uporabnikov avtomobilov – družin.
Naloga je bila narediti avtomobil, ki je lep zunaj in znotraj, hkrati vozniško zmogljiv in tehnološko napreden, udoben, varen, mora pa biti primeren tudi za večjo aktivno družino z vsemi njihovimi muhami vred.
Prva uspešno obkljukana kljukica se nanaša na zunanjo in notranjo obliko. Peugeotovi oblikovalci so za model 308 prejeli »oblikovalskega oskarja« - neodvisno nagrado Red Dot, ki je najprestižnejše odlikovanje s področja produktnega oblikovanja. Vseh 50 članov mednarodne žirije izbora je leta 2022 prepričal s privlačnim videzom, prepoznavnim slogom, kakovostjo izdelave in zaščitnim Peugeotovim voznikovim mestom i-cockpit. Prav tako je leta 2022 postal najboljši svetovni avto po izbiri žensk. Leto kasneje pa je prejel tudi laskavi naslov Slovenski avto leta 2023.
Nosilec tehnološkega napredka
Druga kljukica – varnost. Francoski šarmer v C razredu karavanov, ki med kupci velja za izjemno priljubljenega, je za znamko uvedel številne posebnosti. Bil je prvi avto znamke z možnostjo pravih matričnih žarometov, ki nočno vožnjo naredijo izjemno udobno in varno, saj sami prilagajajo svetilno moč različnim situacijam na cesti. V križišču zožijo snop svetlobe, na podeželju jo razpršijo, vse z namenom, da voznik pravočasno prepozna morebitno nevarnost in se ji lahko izogne.
Peugeot 308 SW ponuja celoten nabor naprednih ADAS sistemov za pomoč voznikov. Med drugim radarski tempomat omogoča samodejno menjavanje voznega pasu in prilagajanje ovinkom.
Za potnike je v peugeotu 308 SW poskrbljeno na najvišjem nivoju, zato se zanj odločajo tudi kupci premijskih znamk vozil. Eden od vzrokov je slavni vozniški prostor Peugeot i-Cockpit, ki prinaša tretjo kljukico. Deluje zelo premijsko, z majhnim volanom je kljub podaljšanemu zadku lahkotno obvladljiv in lahkoten za obračanje tudi v mestnih ulicah.
Kabina je že na prvi pogled poseben prostor, kar so dosegli z velikim in odlično odzivnim osrednjim zaslonom na dotik, ki ponuja prvovrstno grafiko in bližnjice za enostaven dostop do množice podatkov. Digitalni 3D merilniki za volanom še dodatno izostrijo za voznika najbolj pomembne podatke, ki jih potrebuje za varno in učinkovito vožnjo. Estetsko-športno oblikovani sedeži poskrbijo, da bodo tudi zelo dolge vožnje prijetne. In še oznako AGR imajo, kar pomeni, da so njihovo uporabo uradno potrdili tudi ortopedi.
Predhodno ogreta ali ohlajena kabina
Estetsko dovršenost so oblikovalci nadgradili s premišljenimi podrobnosti, kot so odlagališča in predali za shranjevanje različno velikih predmetov in drobnarij, ali pa možnost polnjenja telefona brez priključitve na kabel.
Peugeot 308 SW je eden najbolj naprednih vozil na področju povezljivosti (svoj mobilni telefon lahko recimo enostavno povežete brez kabla), vozniku in potnikom pa je pri izpolnjevanju najrazličnejših zahtev na voljo tudi aplikacija MyPeugeot. Kar na daljavo lahko preverite stanje vozila, na primer, ali je zaklenjeno, ponoči lahko vklopite žaromete, če ste pozabili, kje na parkirišču ste pustili vozilo, v skrajnem primeru lahko aktivirate lahko celo trobljo. Avto je mogoče na daljavo tudi odkleniti ali zakleniti, ali pa ogreti oziroma ohladiti. Vožnja v avtu s primerno notranjo temperaturo je precej manj stresna, še toliko bolj, ko so prisotni (mlajši) družinski člani.
Enostaven priklop otroških sedežev
Bistvo izbire karavana je prevoz otrok, domačih živali in veliko prtljage. Pri Peugeotu 308 SW so posebno pozornost posvetili pritrdilnim elementom Isofix, ki sta zadaj enostavno dosegljiva in se odlično prilegata otroškima sedežema. Isofix priključka sta skrita za zadrgo na sedežih. To pomeni manj prahu in umazanije v pritrdiščih, kar marsikateremu staršu dela preglavice pri teh sistemih. Karavan ima medosje sicer skoraj šest centimetrov daljše od kombi limuzine in zato ponuja obilje prostora na zadnjih sedežih. Enako odlično delo pa so oblikovalci in inženirji opravili pri oblikovanju zadka, zaradi česar pri odhodu na dopust ni treba sklepati kompromisov, kaj bo ostalo doma. Za petimi električno pomičnimi vrati se skriva razkošje prostora. Karavan ponuja kar 608 litrov prostornine, s podiranjem zadnjih sedežev v skoraj ravno dno pa lahko povečamo prostornino na 1.634 litrov. Razveseljuje pa tudi to, da v primeru priključnega hibrida, ki ima vgrajeno baterijo, prtljažnik še vedno ostaja družinsko velik in uporaben – 548 litrov, v dnu pa ime še manjši predal, kamor shranimo kabel za polnjenje.
V prtljažniku štejejo tudi podrobnosti
Prtljažnik peugeota 308 SW je dovolj velik za prevoz kolesa, velike pasje kletke ali pa pralnega stroja, nalaganje skozi veliko odprtino pa dodano olajša zelo nizek nakladalni rob, kar bodo cenile tudi mamice z otroškimi vozički. Prtljažni prostor je obdelan z mislijo na trajnost, pomemben poudarek je bil na funkcionalnosti, ki zagotovo prekaša večino prtljažnih prostorov v razredu mestnih terencev. Naslonjala sedežev se zlagajo v razmerju 40-20-40, kar je zelo uporabno, ko prevažamo daljše predmete, kot sta vreča za smuči ali sup. Dovolj je, da potegnemo za vzvod na robu prtljažnika. Praktičnost uporabe izboljšujejo 12-voltna vtičnica, osvetlitev na LED diode, dve odlagalni mreži in držala za nakupovalne vrečke. Še ena kljukica.
V kombinaciji s Peugeotom 308 SW si lahko omislite še tovarniško vlečno kljuko, kar še poveča uporabno vrednost karavana. Tudi, če izberete priključno hibridno izvedenko, lahko za seboj vlečete klasično 750-kilogramske nezavirane ali do 1.450 kilogramov težke prikolice z naletno zavoro. Kljuka je že avtomatsko povezana z delovanjem kamere in vzvratnih senzorjev. Če je prtljažnik še vedno premajhen, pa Peugeot v svoji trgovini ponuja tudi strešne nosilce in strešne kovčke.
Z bogato serijsko opremo že za 21.790 evrov
Peugeotov karavan je med kupci priljubljen tudi zaradi voznih lastnosti. Nanj prisegajo tako očetje in mame, ki radi preizkusijo dinamično plat vozila, kot tisti, ki v prvi vrsti prisegajo na ekonomično plat vozila. Nižja masa, nižje težišče in bolj dinamično nastavljeno podvozje z neposrednejšim volanom sta zagotovilo, da bo 308 SW odlično delo opravil med ovinki, zaradi dovolj dolge medosne razdalje pa je vožnja na avtocesti tako mirna, da se otroci potopijo v dolg spanec.
Kljukico dobi tudi zato, ker je motorna paleta tako široka, da zadovolji potrebe velike večine kupcev. Na voljo so bencinski in dizelski motorji, mehki in priključni hibridi. Glede na različico so na voljo različni menjalniki, ročni, samodejni 8 stopenjski in 6 stopenjski z dvojno sklopko.
Peugeot 308 SW še ponaša z bogato serijsko opremo, zato ob ceni, ki se začne pri 21.790 evrih, ponuja idealen paket za družine, ki razmišljajo o nakupu novega avtomobila. Da pa bo financiranje nakupa lažje, svetujemo nakup s pomočjo fiksne obrestne mere kjer prejmete še kasko zavarovanje za samo 1 evro. Priporočamo, da preverite aktualno ponudbo in se na naslednji družinski izlet že odpeljite z novim peugeotom 308 SW.