Seveda pa, če želite, da bo email marketing učinkovit, je potrebno vanj vložiti nekaj časa in truda. Predvsem pa se ga je potrebno lotiti načrtno in zelo premišljeno.
E-mail marketing v letu 2023 – personalizacija, segmentacija in soglasje
Kakršnokoli elektronsko sporočilo, ki ga podjetje pošlje svojim strankam in ne vključuje potrditev naročila ali pa odgovor na katero izmed vprašanj, velja za obliko e-mail marketinga.
Torej gre za trženje blagovne znamke, spodbujanje prodaje in oblikovanje skupnosti s pošiljanjem elektronskih sporočil tistim stikom, ki so v e-mail bazi podjetja.
Vendar pa pošiljanje neosebnih elektronskih sporočil kar vse povprek že dolgo ni več aktualno. Namesto tega prihaja v letu 2023 v ospredje personalizacija, segmentacija in soglasje strank, da jim emaile sploh lahko pošiljate.
Prednosti e-mail marketinga za podjetje
Ne glede na priljubljenost družbenih omrežij in usodo drugih marketinških kanalov, se morate zavedati, da so email naslovi vaših obstoječih in potencialnih strank adut, ki ga morate tudi v letu 2023 čim bolje izkoristiti.
E-mail marketing ima namreč prednosti, ki jih nikakor ne smete spregledati:
- Večja konverzija: Elektronska sporočila so vam v pomoč, da svoje stranke obvestite o prodaji novega produkta, popustih ali posebnih ponudbah.
- Večja prepoznavnost blagovne znamke: Prilagojeno elektronsko sporočilo je najboljša komunikacija »ena na ena« in ima bistveno večji učinek kot objava na družbenih omrežjih. Dodatna prednost pa je, da je takšen način komuniciranja široko dostopen in lahko elektronska sporočila za malo denarja pošljete velikemu številu strank.
- Večja zvestoba strank: E-mail marketing je močno orodje za gradnjo širše skupnosti, pri čemer je učinkovito tako pri vzpostavljanju odnosa kot tudi pri ohranjanju obstoječih strank.
Kako se v letu 2023 lotiti e-mail marketinga?
Spoznali smo, da vam je e-mail marketing lahko v veliko pomoč pri posredovanju dragocenih informacij svojim strankam, posledično temu pa se povečajo konverzija, vaša prepoznavnost in prihodek.
Toda, kako se sploh lotiti takšne kampanje? Pomembno je, da sledite naslednjim korakom:
- Seznanite se orodji za e-mali marketing. Danes obstaja veliko orodij za e-mail marketing, zato je pomembno, da se z vsemi dobro seznanite, saj se boste le tako lahko odločili, katerega uporabiti. Bodite pozorni, da ima orodje urejevalnik teksta, vnaprej pripravljene predloge, pripravo seznamov, nastavitve časa pošiljanja, avtomatske odgovore, pregled rezultatov in druge koristne funkcije.
- Pridobite soglasje strank. Z uvedbo uredbe GDPR leta 2016 morate za vsak email naslov imeti ustrezno soglasje stranke. To pomeni, da se je stranka zavestno prijavila na prejemanje vaših elektronskih sporočil. To vam bo v začetni fazi vzelo veliko časa, vendar se vam na dolgi rok obrestuje.
- Zgradite si bazo. Zavedati se morate, da zgolj pošiljanje emailov pogostokrat ne bo dovolj, da se bodo stranke odzvale na vašo ponudbo. Pomembno je, da ljudi nagovarjate osebno in personalizirate sporočilo. Če želite zgolj povečati svoj seznam, potem jim lahko v zameno za e-mail naslov ponudite na primer e-knjigo.
- Segmentacija baze. E-mail marketing bo učinkovitejši, če boste svojo bazo email naslovov ustrezno segmentirali. To lahko storite na podlagi zbranih podatkov, na podlagi vira prijave ali pa na podlagi analitike poslanih email kampanj.
- Izdelava akcijskega načrta. Še pred pošiljanjem prvi elektronskih sporočil si izdelajte akcijski načrt. V njem opredelite kakšno vsebino boste pošiljali, komu in kako pogosto.
- Ustvarite vsebino. Pri oblikovanju vsebine je ključnega pomena, da je kratka in jedrnata. Vsebino razdelite na e-novičke, posebne ponudbe, akcije in popuste ter vabila na posebne dogodke.
- Merjenje rezultatov. Na podlagi rezultatov boste najbolje vedeli, ali je e-mail marketing uspešen ali ne. Zato morate redno spremljati koliko ljudi je odprlo vaš email, koliko emailov ni bilo dostavljenih, koliko klikov je bilo na linke v emailih, koliko ljudi se je odjavilo od obveščanja in še mnogo drugega.
- Testirajte svoj e-mail marketing. Velika verjetnost je, da ne boste takoj zadeli prave vsebine, zato je testiranje najboljši način, s katerim boste ugotovili, kaj najbolje deluje.
Nič ni narobe, če se e-mail marketinga lotite sami. Toda, če nimate dovolj znanja in izkušenj, potem je zagotovo boljša izbira spletna agencija, s pomočjo katere bo učinek zagotovo večji.
Različne vrste marketinških e-mail sporočil
V sklopu e-mail marketinga je potrebno neprestano iskati nove načine za doseganje večjega prihodka. Zato poznamo več vrst marketinških elektronskih sporočil, s katerimi boste dosegli večjo pozornost strank. Med njimi so:
- elektronska sporočila dobrodošlice,
- newsletter ali e-novice,
- namenska sporočila na primer o novem produktu,
- kampanje za potencialne stranke,
- sponzorski e-maili,
- transakcijska sporočila,
- email sporočila za ponovno aktivacijo publike,
- pripovedovanje zgodb,
- prošnja za mnenje o izdelku in podjetju.
Dejstvo je, da je e-mail marketing eden najcenejših in najučinkovitejših strategij trženja. Ker nam ponuja ogromno različnih možnosti, kako vzpostaviti in ohranjati odnos z našimi strankami, bo tudi v letu 2023 za mnoga podjetja njihov prvi adut.