S svojo ogromno mrežo oglasnih prostorov in naprednimi možnostmi ciljanja omogoča podjetjem vseh velikosti, da povečajo svojo prepoznavnost, pridobijo nove stranke in dosežejo svoje poslovne cilje. Toda kako natančno deluje Google oglaševanje in kakšni so stroški?
V digitalni dobi Google oglaševanje večini podjetij predstavlja primarno obliko spletnega oglaševanja. To namreč podpira izpostavitev oglasov na platformi Google, in sicer na vrhu rezultatov iskanj na posamezno ključno besedo ali frazo. S tem se oglas osredotoča na doseganje posameznikov v danem trenutku iskanja točno določenega izdelka ali storitve, povezanega z izbrano ključno besedo, kar povečuje možnosti za nakup na eni strani in vzpostavitev konverzacije na drugi.
Tudi sicer med osnovne cilje Google oglaševanja sodita poskus vzbujanja pozornosti potencialne stranke in spodbujanje te h konverzaciji, torej bodisi k nakupu izdelka oziroma naročilu storitve bodisi k pošiljanju elektronskega sporočila, opravljanju telefonskega klica ali oddaji povpraševanja za sodelovanje. Ker platforma Google omogoča sledenje uspešnosti vsakega oglasa, je Google oglaševanje obenem odličen način za neprestano izboljševanje oglaševalskih kampanj in hkrati izpopolnjenost donosnosti oglaševalskih naložb.
Merjenje Google oglaševanja
Donosnost Google oglaševanja je povezana z merjenjem uspešnosti, ki se izvaja s pomočjo spremljanja razmerja med prikazi in kliki (gre za to, kako pogosto uporabnik vidi in klikne na posamezen oglas), ocene kakovosti oglasov (ta je v domeni same Google platforme, ki oceni uspešnost posameznega oglasa in glede na njo določi ceno tega, pri čemer so uspešnejši oglasi cenejši od slabše pripravljenih), stopnje konverzacije (meri se število klikov na oglas in izpolnjevanje cilja, z drugimi besedami konverzacija), izbora ključnih besed (je ta primeren ali ne) in Google analitike, platforminega brezplačnega orodja (podatki se dotikajo obiskovalcev spletne strani).
Poleg teh pa obstaja še vrsta drugih metrik, ki omogočajo natančno spremljanje uspešnosti kampanj, pri čemer so zgoraj omenjene le najbolj pogosto spremljane.
Oblike Google oglaševanja
Google oglaševanje omogoča pripravo različnih oglasnih kampanj, pri čemer je vsaka prilagojena posamezni platformi, razlikujejo pa se tudi stroški, na katere vpliva več dejavnikov, med drugim konkurenca in geografsko območje oglaševanja.
Obstajajo štiri oblike Google oglaševanja:
- oglaševanje na iskalniku/iskalnem omrežju, ki v samem vrhu Google rezultatov izpostavi spletno stran, s čimer vzbudi pozornost pri potencialnih strankah, saj te posamezen izdelek ali storitev že iščejo,
- video oglaševanje, natančneje promocija ponudbe na platformi YouTube, ki je nadvse učinkovit način krepitve blagovne znamke, večanja angažiranosti uporabnikov in povečevanja prodaje,
- oglaševanje v obliki prikaznega omrežja, pri katerem se oglasi prikazujejo na različnih spletnih mestih in platformah, usmerjeno pa je predvsem v večanje prepoznavnosti blagovne znamke ter povečanje dosega, in
- performance max oglaševanje, kjer so združene vse dotlej naštete oblike Google oglaševanja, s to razliko, da temelji na eni sami, celostno zasnovani oglaševalski strategiji, ki privede do maksimalnega izkoriščanja oglaševalskega proračuna.
Možnosti Google oglaševanja
Namen vseh štirih oblik Google oglaševanja je doseči takojšnje prikazovanje oglasov in povečati prodajo, medtem ko se med njihove prednosti uvršča širši nabor značilnosti Google oglaševanja.
- Google oglaševanje stremi k povečanju prodaje, zato cilja na kupce, ki že izkazujejo zanimanje za posamezen izdelek ali storitev in tega ali to aktivno iščejo v Google iskalniku, s čimer se povečuje verjetnost za nakup in/ali konverzacijo.
- Google oglaševanje podpira natančno ciljanje strank glede na geografske, demografske in interesne podatke, kar vodi k nagovarjanju ciljnega občinstva na temelju z njihove strani v preteklosti že izkazanega zanimanja za izdelke ali storitve.
- Google oglaševanje omogoča takojšnje prikazovanje oglasov, ker so oglasi vidni takoj po pričetku oglaševalske kampanje, kar pomeni, da so potencialne stranke dosežene čim je oglas potrjen.
- Google oglaševanje spodbuja merjenje rezultatov, na osnovi katerega je povsem jasno, kam gredo vložena sredstva in kakšni so rezultati, do katerih oglaševanje privede.
- Google oglaševanje nudi prilagajanje oglasnih vsebin v skladu s sezono, potrebami, proračunom, načinom oglaševanja in drugimi zahtevami.
- Google oglaševanje zagotavlja različne možnosti oglaševanja, zaradi česar so oglasi prikazani natanko tam, kjer stranke posamezne izdelke ali storitve tudi dejansko iščejo.
Cena Google oglaševanja
Na ceno oglaševanja na Google platformah vplivajo tako vrsta oglaševanja kot ciljno občinstvo, geografsko območje, uspešnost konkurence, ustreznost izbire ključnih besed, višina dnevnega proračuna in ocena kakovosti.
Ker se plačilo izvršuje po kliku, je cena Google oglaševanja odvisna od povprečne cene posameznega klika, na kar pa vpliva tudi njihova količina. Končni znesek je tako pogojen predvsem s panogo delovanja podjetja, saj večje zanimanje ceno vsakega klika zvišuje, a v povprečju vendar velja, da se cene na klik v Sloveniji gibljejo od 0,1 EUR dalje, kar na mesečni ravni pomeni, da uspešni oglasi terjajo vložek med 400,00 in 2.000,00 EUR, odvisno od konkurence. V izogib prekoračenju mesečnega proračuna pa se vsekakor priporoča tega določiti vnaprej, ker se po dosegu limita oglas preneha prikazovati.
Google oglaševanje v rokah strokovnjakov
Čeprav se Google oglaševanja marsikdo loti sam, je to področje najbolje zaupati strokovnjakom, ki se neprestano seznanjajo z novostmi na področju Google platform in premorejo strokovno znanje o učinkovitih oglaševalskih strategijah. Tako bodo sredstva gotovo smiselno vložena in bodo pripeljala do pričakovanih rezultatov, kar med drugim potrjujejo dosedanji naročniki digitalne agencije Spletnik z več kakor dvajsetletnimi izkušnjami na področju ustvarjanja nadstandardnih oglaševalskih kampanj.
Kot skrbniki Google oglaševanja najrazličnejših panog so tamkajšnji oglaševalski strokovnjaki usmerjeni v kakovost, ne pa količino oglasov, pri čemer jih opredeljujeta analitičen pristop k prodaji in korekten odnos. Pred aktivizacijo Google oglaševanja zato za vsako stranko posebej izdelajo prilagojeno ponudbo, ki temelji na skrbni izbiri ključnih besed, preverjanju pričakovanega proračuna ter izplena vložka in upoštevanju oglasne pasice in/ali možnosti ponovnega trženja.
Zahtevajte brezplačno Google Ads analizo TUKAJ.
Google oglaševanje v njihovih rokah poteka v več korakih, ki se opirajo na načrtovanje, izvedbo in optimizacijo, kajti vse tri faze so za doseganje uspešnih rezultatov ključne. Gre za:
- določitev ciljev, saj je uspešnost dosežena le, če so izpolnjeni na začetku določeni cilji Google oglaševanja,
- raziskavo konkurence, ker je nujno, da je oglasna kampanja boljša od nje,
- pripravo strategije, ki sledi ciljem in upošteva ponudbo podjetja, oglaševanje njegovih izdelkov ali storitev ter njegov celovit spletni nastop,
- pripravo oglasov, s katerimi se izpostavijo prednosti ponudbe, prilagojene potencialnim strankam,
- vzpostavitev merjenja, zaradi katerega je upravljanje z oglasi boljše, te pa je možno kadarkoli prilagoditi potrebam potencialnih strank, platform ali zahtevam podjetja,
- optimizacijo Google oglaševanja, s katero so sredstva usmerjena tja, kjer je oglaševalska kampanja najbolj profitabilna, in
- poročilo o rezultatih na tedenski ravni, ki podjetju daje vpogled v to, kam gredo vložena sredstva ter kakšne rezultate ta prinašajo.
Google oglaševanje nikakor ne bi smelo biti prepuščeno naključju, Spletnik pa se za številna podjetja že vrsto let kaže kot zaupanja vreden partner, ki jih je pripeljal do vidnega mesta na spletnih platformah in posledično odličnih rezultatov, merjenih z naraščajočim letnim dobičkom.