»Življenje v EU ti lahko ponudi nešteto možnosti in priložnosti. Pomembno je, da potuješ, preizkušaš nove stvari in dobiš izkušnje. Izkoristi možnosti, ki ti jih nudi EU. Naj meje tvoje države ne bodo ovira.«
»Življenje v EU ti lahko ponudi nešteto možnosti in priložnosti. Pomembno je, da potuješ, preizkušaš nove stvari in dobiš izkušnje. Izkoristi možnosti, ki ti jih nudi EU. Naj meje tvoje države ne bodo ovira.«

V Parizu je opravljala pripravništvo v odvetniški pisarni, pri prehrani pa je najbolj pogrešala domače bučno olje. Večkrat ga je s seboj prinesla v Pariz, njeni kolegi pa so bili nad njim navdušeni in jo spodbujali, naj ga prične uvažati v Francijo. Po opravljenem programu CEED Slovenija, We inspire: Podjetnice navdihujejo je pridobila ustrezna znanja in začrtala pričetek svoje poslovne zgodbe.

Večina študentov kar nekaj časa po zaključenem študiju išče tisto pravo karierno pot. Kaj te je spodbudilo k samostojni poti že na samem začetku?

Navdihnilo me je slovensko bučno olje, ki ga obožujem že od nekdaj. Na pripravništvu v Parizu, ki sem ga opravljala prek programa Erasmus, sem ga izredno pogrešala. Iskala sem ga, a tako kakovostnega nisem našla nikjer. Solate brez bučnega olja si ne znam predstavljati, zelo rada pa ga dodajam tudi drugim jedem in sladicam. Prinašala sem ga s seboj v Pariz in nad njim so bili navdušeni tudi moji kolegi, ki so me spodbudili, da ga pričnem uvažati v Francijo. Tako se je porodila ideja o lastni blagovni znamki in podjetju, vendar kot pravnica nisem imela ustreznih podjetniških znanj.

Kakšna je bila torej pot od ideje do uresničitve?

Ko sem se po končanem pripravništvu vrnila v Slovenijo, sem pravzaprav načrtovala, da bom znova odšla, saj tu nisem našla prave priložnosti zase. Ob iskanju enosmerne vozovnice v tujino sem zasledila oglas CEED, We Inspire: Podjetnice navdihujejo ter se prijavila. Program sem uspešno končala in se uvrstila med deset najboljših kandidatk programa.To mi je vlilo pogum. Iz ideje je tako nastala blagovna znamka Slocal.

Prvi večji trg, na katerega si vstopila, je bil prav francoski. Kaj ti je najbolj ostalo v spominu pri prvem sklenjenem poslu v Franciji?

S pomočjo poznanstev je vstop potekal lažje in odprlo se mi je veliko vrat, ki bi sicer ostala zaprta. Prvi kontakt s stranko sem dobila v odvetniški pisarni, kjer sem opravljala pripravništvo. Dogovorila sem se za termin in predstavitev bučnega olja Slocal v eni izmed francoskih restavracij z Michelinovo zvezdico. Lastnica restavracije me je opozorila, da je njihov chef zelo strog ter da redko koga sprejme in pohvali. Na ocenjevanju si je natančno ogledal teksturo in barvo olja, ocenil njegov vonj, nato pa ga je še pokusil. Na koncu je izjavil, da v življenju česa tako dobrega še ni poizkusil, in tako se je začelo moje sodelovanje s prvo francosko restavracijo.

Te je poslovna pot zanesla še na katerega izmed drugih trgov EU?

Vstopamo na nizozemski ter ameriški trg, nakupe v manjših količinah pa beležimo tudi po drugih državah članicah EU.

Kakšne cilje si si postavila zase in za svoje podjetje?

Že takoj na začetku sem si zadala za cilj, da črno zlato iz zelene dežele postavim na svetovni zemljevid. Pod svojim okriljem želim združiti čim več pridelovalcev bučnega olja, ki sami ne morejo nastopati na tujih trgih. Ključnega pomena pri tem pa je, da z njimi ohranjam pristne odnose in po poti skrbim za promocijo Slovenije in slovenskih izdelkov.

Imaš kakšen nasvet za mlade podjetnike, ki svojo pot šele pričenjajo?

Življenje v EU ti lahko ponudi nešteto možnosti in priložnosti. Pomembno je, da potuješ, preizkušaš nove stvari, se izobražuješ ali pa opravljaš prakso v kateri izmed drugih držav članic ter tako dobiš nepozabne življenjske izkušnje. Izkoristi možnosti, ki ti jih nudi EU. Naj te meje Slovenije ne ovirajo.