Ne glede na to, ali govorimo o vsakdanjem življenju posameznika ali pa če na stvari gledamo s perspektive podjetij oziroma korporacij, večina ljudi meni, da so naš največji sovražnik ljudje, a v večini primerov temu ni tako. To je dobro vidno na primerih mnogih podjetij, ki lahko v današnjem času hitrih in spreminjajočih se trendov hitro preidejo iz podjetja, ki narekuje trende in je vodilno v svoji panogi, do podjetja, ki je tako rekoč čez noč pozabljeno. Morda se vse skupaj sliši pretirano, a ostanite z nami, saj vam bomo v nadaljevanju pokazali nekaj dejanskih primerov iz sveta in tudi iz Slovenije.
Imperiji niso zgrajeni čez noč, lahko pa so čez noč uničeni
Starejši igričarski zanesenjaki se zagotovo spomnite podjetja Atari, ki je leta veljalo za vodilno znamko na področju video iger. Večina pa vas je zagotovo slišala za podjetje IBM, ki je bilo pred desetletji vodilno podjetje na področju računalništva.
Čeprav sta bili obe podjetji uspešni, finančno močni in sta imeli t.i. »mental real-estate« v glavah potrošnikov, se jim ni uspelo zadržati na vrhu oziroma je bil njihov padec hiter in boleč. Njihov padec so izkoristili giganti, kot so Nintendo, Microsoft in Apple.
Kaj je glavni vzrok?
Morda je bilo za njihov padec krivo pomanjkanje vizije, morda so glavni vzrok briljantni ljudje, ki so vodili konkurenčna podjetja (Hiroshi Yamauchi, Bill Gates in Steve Jobs). Morda pa je za vse to kriv ego, ki ima sicer lahko pozitiven vpliv, a v trenutku, ko mislimo da vse vemo, se naš padec v resnici začne.
Za vsako od teh teorij bi lahko našli dokaze za in proti, jasno pa je eno. Niso se znali prilagoditi spremembam na trgu oziroma z drugimi besedami: povozil jih je čas.
Zakaj je to pomembno?
Ker se v Sloveniji, pred našimi očmi odvija podobna zgodba, in to na področju optike. Optike so desetletja delovale po istem principu oz. modelu. Vsak izmed nas je moral opraviti pregled pri optometristu ali oftalmologu, kjer je prejel izvid, s katerim se je nato moral odpraviti v optiko, kjer je očala preizkusil in kupil. Ker optike razen ena druge niso imele drugih konkurentov, je to optikam omogočalo poslovanje z gromozanski maržami in s tem tudi hitro bogatenje na račun svojih potrošnikov.
»Edina stalnica v življenju so spremembe«
Tudi na področju optik bo prišlo oziroma že prihaja do sprememb. Vsi, ki jim je v interesu, da stvari ostanejo takšne, kot so bile v preteklosti, se seveda z vsemi močmi borijo proti spremembam, a nihče se ne more boriti proti času. Tako kot je prišlo do sprememb v glasbeni industriji, v svetu taksijev (Uber) in spletnega nakupovanja (Amazon) bo tudi na področju vida zagotovo prišlo do sprememb.
Nov igralec na trgu
Prvi, ki so prepoznali zastarelost poslovnega modela, so vodilni ljudje v spletni trgovini moje-lece.si.
Kot že samo ime pove, so najprej vstopili na trg kontaktnih leč, kjer imajo trenutno največji delež v Sloveniji. Kasneje so v ponudbo dodali sončna očala, konec leta 2018 pa še korekcijska očala.
Njihove prednosti
1) Konstantne inovacije
Vsak obiskovalec njihove spletne strani lahko s pomočjo virtualnega ogledala (potrebujete delujočo spletno kamero) preizkusi, kako bi očala izgledala na njegovem obrazu. Pomerite na stotine različnih očal in to kar iz udobja svojega naslanjača.
2) Pravične in privlačne cene
Poleg najnižjih cen in največje izbire kontaktnih leč v Sloveniji so pri Moje-lece.si ekskluzivno in kot prvi v Sloveniji v ponudbo dodali tudi korekcijska očala priznane evropske znamke Crullé in s tem omogočili nakup korekcijskih očal po daleč najbolj ugodnih cenah. Če ste v preteklosti za nova očala po pravilu odšteli več sto evrov, jih lahko na spletni strani moje-lece.si dobite že za neverjetnih 34.90€.
3) Prihranek časa
Namesto, da izgubljate dragocene ure v prometu ter še enkrat toliko časa med izbiranjem idealnih očal v tej in oni optiki, jih lahko zdaj na hitro pomerite kar preko spleta. Čas je naša najbolj dragocena sestavina, naše največje bogastvo; ker se v njem nahajajo naš uspeh in naša sreča, zato moramo biti posebej previdni kje in na kakšne stvari ga zapravljamo.
Vse to pa so podkrepili z zlata vrednim odnosom do svojih strank, kar so prepoznali tudi njihovi kupci, ki jih je iz leta v leto več. Zahvaljujoč temu se letos selijo v nove poslovne prostore, kar jim bo omogočilo nadaljnji razvoj na vseh področjih.
Kdo je zmagovalec?
Vi! Z razvojem zdrave konkurence ter z razvojem mladih slovenskih podjetij, ki na prvo mesto postavljajo kupca in ne želje za čim višjim profitom, največ pridobimo vsakdanji ljudje. Kako se bodo razvijale stvari na trgu kontaktnih leč ter sončnih in korekcijskih očal bomo še naprej z zanimanjem spremljali, vsi tisti, ki pa bi si radi ogledali široko ponudbo izdelkov na spletni trgovini Moje-lece lahko to storite tukaj.