Načeloma sicer res velja, da ni dobre ali slabe izbire otrokovega imena. Vsako ime nosi s seboj zgodbo o tem, kako je bilo izbrano, in čustva, ki so se ob tem porajala. A vendar bi morali starši vedno imeti v mislih, da bo s tem imenom otrok živel vsaj do polnoletnosti, ko si ga lahko brez njihovega dovoljenja tudi spremeni.
Številke in imena
Od leta 2005 do 2016 si je tako v Sloveniji ime spremenilo 6.473 polnoletnih posameznikov, z dovoljenjem staršev, ki so očitno obupali nad svojo prvotno izbiro, pa tudi 856 nezadovoljnih mladoletnikov. Kaj bo v prihodnje, je težko napovedati. Dejstvo pa je, da domišljija staršev kot da ne pozna več meja. Malčki dobivajo imena po športnikih, svetovnih prestolnicah, uspešnih podjetjih, filmskih igralcih in starodavnih božanstvih od vsepovsod. Starši imena krajšajo, ustvarjajo pretanjene skovanke in jih – če jih - prilagajajo značilnostim slovenskega jezika. Obstajajo pa seveda tudi takšni, ki se trendu upirajo s poseganjem po starejših, konservativnejših imenih. Tako danes v vrtcih najdemo tako Luje in Enye kot Ane in Primože.
Otrokovo ime ni last staršev
Če sodimo po raziskavi na spletni strani BabyCenter.com, je za večino (35 odstotkov anketiranih) izbiranje otrokovega imena sicer ena najlepših izkušenj v nosečnosti. 57 odstotkov staršev je tudi povedalo, da je bilo lažje izbrati ime za deklico kot za dečka. V ospredju je bila želja po imenu, ki izraža individualnost in ženstvenost, pri dečkih pa poleg individualnosti tudi moč. Ugotovili so, da se starši, starejši od 35 let, pogosteje odločijo za klasična, »staromodna« imena, mlajši starši pa po drugi strani raje izberejo nenavadno in edinstveno ime.
Ima vaš avto ime?
Kako pa je z imeni v svetu predmetov, lastnine? Če je poimenovanje plovil nekaj povsem običajnega in praktičnega, pa z avtomobili ni ravno tako. V Sloveniji nimamo te navade.
V Ameriki je seveda drugače. Tam 2. oktobra praznujejo celo »dan za poimenovanje svojega avta«. Raziskava zavarovalnice Nationwide Insurance je tako razkrila, da je četrtina vprašanih svojemu jeklenemu konjičku dala ime, približno tretjini med njimi pa je bil navdih za izbiro imena videz ali barva avtomobila. Najpogosteje dajejo imena svojim vozilom stari od 18 do 34 let. Ženske se za to odločajo veliko pogosteje od moških. Več kot četrtina vprašanih je svojemu avtomobilu pripisala ženski spol. Moški pa svoj avto pogosteje poimenujejo po kaki slavni zgodovinski osebnosti ali liku iz filmov. Pa ne le Američani, tudi pregovorno zadržani Britanci radi poimenujejo svoj avto. Če sodimo po rezultatih raziskave Populus, je takih kar 60 odstotkov!
In kako se tega lotevajo veliki?
Na kratko: z ogromno časa in sredstvi ter s temeljitimi raziskavami in dragimi analizami. Ime je pač ekonomska kategorija, ki prinaša denar. Ali pa tudi ne. No, nekateri se iskanja imena za svoje izdelke lotevajo tudi drugače. V videu si oglejte, kako se je tega lotila ŠKODA – po ime za svoj novi SUV so šli na Aljasko. Da so med vsemi predlogi dobili pravega, so zaslužni tamkajšnji Indijanci in en pameten poba! Če se slučajno sprašujete, kaj vse ima ŠKODA z Indijanci, najdete odgovore tukaj.
Ime gor ali dol - brez nič ni nič! In bistveno je, da za (dobro) izbranim imenom stoji odličen proizvod ali storitev. Enako je pri ljudeh: ni tako pomembno, kako ti je ime, ampak kakšen človek si.