Navdih črpata iz potovanj po Evropi, s privlačnimi fotografijami pa pripovedujeta svojo zgodbo o uspehu. Mladim svetujeta, da izkoristijo svoja znanja, pojdejo na študijsko izmenjavo in si razširijo obzorja.

»Danes si življenja brez najinih nahrbtnikov ne moreva več predstavljati. Če imaš tudi ti idejo in si upaš, lahko ustanoviš svoj start-up, stopiš ven iz okvirja in ustvariš lepo zgodbo.«
»Danes si življenja brez najinih nahrbtnikov ne moreva več predstavljati. Če imaš tudi ti idejo in si upaš, lahko ustanoviš svoj start-up, stopiš ven iz okvirja in ustvariš lepo zgodbo.«

Dominika in Katarina, sta uspešni mladi podjetnici. Kako se je vajina pot pravzaprav začela?
Dominika: Vedno sva si želeli delati in ustvarjati v svetu mode in biti pri tem uspešni. Iskali sva popoln nahrbtnik, a ga nisva našli, zato sva oblikovali svojega. Glede na to, da na trgu primanjkuje takšnih stvari, ki bi izražale najin življenjski slog, sva to izkoristili in ustanovili blagovno znamko BOO.

Življenje v EU prinaša številne ugodnosti in priložnosti. Kaj je vama v EU najbolj všeč?

Katarina: Najbolj ceniva svobodo in odprte meje. Za najin start-up je to velika prednost, saj tako ustvarjava priložnosti za vstop na tuje trge in sodelujeva s poslovnimi partnerji iz drugih držav EU. Vse od začetka se osredotočava na spletno prodajo in povečanje prodaje izven Slovenije. Vse več se pojavljamo in oglašujemo na tujih trgih ter tako sklepamo nova sodelovanja v drugih državah EU. Večjo prepoznavnost sva dosegli v Avstriji, Nemčiji in na Poljskem, najin dolgoročni cilj pa je, da se uveljaviva na mednarodnem trgu. Že sama misel na to, da lahko s svojo poslovno idejo vstopiš na kateri koli trg EU, ti vlije pogum, da dosežeš cilje in premaguješ izzive. Vse to pa gre z roko v roki s hitrim razvojem.

Dominika, med študijem arhitekture si bila na izmenjavi Erasmus v Španiji, v Madridu. Kakšne izkušnje si pridobila?

Dominika: Izkušnje so bile zame izredno pozitivne. Spoznala sem veliko novih ljudi, znanje španščine sem izpopolnila do te mere, da danes govorim tekoče. Naučila sem se tudi novih načinov dela in učenja na fakulteti. Celotna izkušnja mi je razširila obzorje, našla pa sem tudi pogum, da se s Katarino spustiva v poslovne vode. Pri oblikovanju nahrbtnikov sem lažje stopila izven lastnih okvirjev. Danes ustvarjam, izražam svojo kreativnost ter uresničujem najine sanje.

Z BOO-ji sta zelo aktivni na spletu in družbenih omrežjih. Kako skrbita za stik s sledilci in potencialnimi novimi kupci?

Katarina: Družbena omrežja nama omogočajo, da sva z njimi vedno v stiku. Prek Facebooka in Instagrama pripovedujeva svojo zgodbo in skrbiva za promocijo. Dominika skrbi za celostno spletno podobo znamke, fotografijo, spletno prodajo ter družbena omrežja in promocijo prek njih. Sama pa skrbim za fizične trgovine in druga spletna mesta, kjer prodajava izdelke BOO, ter za komunikacijo s proizvajalci in dobavitelji. Če nisi prisoten na spletu in družbenih omrežjih ter sledilcem ne ponudiš privlačne vsebine, te lahko hitro pozabijo. Ohranjanje stika je najpomembnejše pri grajenju baze sledilcev in pridobivanju potencialnih strank.

Imata nasvet za tiste, ki si želijo stopiti na svojo pot?

Dominika: Vsi, ki si želite na izmenjavo v času študija – pojdite! Izkušnja je nepozabna, spoznaš lahko popolnoma nov svet, kulturo in najrazličnejše ljudi, hkrati pa razširiš svoja obzorja in se naučiš novega jezika. Življenje v drugi državi ti lahko vlije pogum za doseganje tvojih ciljev. Mladi bi morali delati več na sebi in bolje izkoristiti svoja znanja ter se opogumiti, da ustvarijo nekaj, v kar verjamejo.
Katarina: Z Dominiko si danes življenja brez najinih nahrbtnikov ne moreva več predstavljati. Če imaš tudi ti idejo in si upaš, lahko ustanoviš svoj start-up, stopiš ven iz okvirja in ustvariš lepo zgodbo.

O vseevropski kampanji #EUandME

Evropska komisija je 9. maja 2018, na dan Evrope, pričela z vseevropsko kampanjo #EUandME, ki mlade Evropejce ozavešča o vlogi EU v njihovem življenju ter o tem, kakšne možnosti in priložnosti jim ponuja. Osredotoča se na pet tem, ki so blizu mladi generaciji: (1) mobilnost, (2) človekove pravice, (3) znanja, spretnosti in poslovanje, (4) trajnostni razvoj, (5) digitalno okolje. Veliko mladih se namreč ne zaveda prednosti življenja v EU, kot so varovanje temeljnih človekovih pravic, pravica do življenja in dela v drugi državi članici, pravica do zagotovljenega dostopa do interneta od doma ali na potovanju. Evropska komisija je s kampanjo odprla pomemben dialog o priložnostih znotraj EU ter o sodelovanju mladih pri odločanju o prihodnosti evropske povezave.

Več informacij na: euandme.eu.