Kraške jame so ena največjih neznank, so zapisali pri projektnem podjetju drugega tira 2TDK in dodali, da do območja, kjer bodo kraški pojavi najvidnejši, sploh še niso prišli. Vse kraške jame so doslej odkrili pri predoru Lokev, ki bo dolg 6714 metrov. Sicer bo kar 75 odstotkov celotne proge drugi tir v predorih.
"Nekatere so dovolj velike, da se da v njih priti brez plezalne ali druge tehnične opreme, najdaljši stalaktiti so dolgi tudi en meter. Sicer pa na podlagi izvedenih geofizikalnih meritev pričakujemo, da bomo ob gradnji drugega tira našli približno 10 večjih in približno 100 manjših jam, ki jih bomo skušali ohraniti v čim večjem številu," so zapisali pri 2TDK-ju.
Vhod v največjo jamo, ki so jo odkrili do zdaj, je bil velik šest metrov, dolžina vseh izmerjenih rovov pa znaša 69 metrov. V jami izstopajo stalaktiti, stalagmitov je manj. Največja jama je tudi zelo bogata z drobnimi sigastimi tvorbami.
Pri podjetju glede na to, da so doslej izkopali dober kilometer skupno 6714 metrov dolgega predora, pričakujejo še precej podobnih odkritij. "Če izračunamo pavšalno, najdemo pri gradnji predora Lokev kraško jamo vsakih 50 metrov," so zapisali.
Jame ob odkritju raziščejo krasoslovci
Jame ob odkritju po pojasnilih projektnega podjetja raziščejo, izmerijo in dokumentirajo strokovnjaki krasoslovci z Inštituta za raziskovanje krasa. Ti predlagajo ukrepe, ki jih skladno s protokolom potrdijo v Zavod RS za varstvo narave.
Odkritja jam sicer za zdaj ne vplivajo na rok izgradnje drugega tira med Divačo in Koprom, bi pa lahko odkritje kraškega pojava velikih dimenzij zaustavilo gradnjo za dalj časa. "Inženirje najbolj skrbi, da bi naleteli na kraško jamo, ki bi zahtevala mostno konstrukcijo," so še zapisali pri 2TDK.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje