V soboto popoldne po krajevnem času se je tanker prelomil na pol. Foto: Reuters
V soboto popoldne po krajevnem času se je tanker prelomil na pol. Foto: Reuters

V četrtek je premier Mavricija Pravind Jugnauth sporočil, da so izčrpali skoraj vseh preostalih 3000 ton goriva iz tankerja. Vendar je iz njega v petek najprej izteklo še nekaj nafte, nato pa se je tanker v soboto po pričakovanjih prelomil. Na njem je po navedbah Televizije Slovenija ostalo še okoli 100 ton nafte.

Reševalne ekipe se trudijo preprečiti izlitje, svoje strokovnjake pa je na pomoč poslala tudi Indija. Dodatne težave prinaša tudi vreme, ki naj bi se v naslednjih dneh poslabšalo in povzročilo do 4,5 metra visoke valove.

Največja okoljska katastrofa v zgodovini Mavricija in morda celo na svetu se je začela odvijati 25. julija, ko je japonski tanker nasedel na koralni greben v Indijskem oceanu. Iz ladje je po navedbah njenega japonskega upravljavca izteklo tisoč ton nafte, oblasti pa so razglasile izredne razmere.

Pri zajezevanju razlitja so sodelovali tudi krajevni prebivalci, ki so poskušali z doma narejenimi ovirami ustaviti širjenje nafte po morju. Foto: Reuters
Pri zajezevanju razlitja so sodelovali tudi krajevni prebivalci, ki so poskušali z doma narejenimi ovirami ustaviti širjenje nafte po morju. Foto: Reuters

Posledice naftnega onesnaženja bodo trajale več desetletij

Razlita nafta je onesnažila koralne grebene, mangrovske gozdove in odmaknjene lagune, kar je povzročilo veliko škodo zaščitenim morskim in ribiškim območjem, ki predstavljajo hrbtenico gospodarstva te države. Naftno onesnaženje kristalno čiste vode bo prav tako za več desetletij prizadelo mauricijski turizem.

Odstranjevanje tankerja iz morja, pri čemer je pomoč napovedala tudi nekdanja kolonialna lastnica Francija, bo najverjetneje trajalo več mesecev.