Raziskave preteklega tedna kažejo, da bi največ ljudi glasovalo za Lojzeta Peterleta, anketa RTV SLO kaže, da bi prejel 38,7 odstotka glasov.
Anketa, ki jo je za RTV SLO opravila družba Valicon še kaže, da bi se v drugi krog uvrstil še Danilo Türk, ki bi, če bi bile volitve preteklo nedeljo, prejel 23,6 odstotka glasov. Javnomnenjska raziskava, ki sta jo objavila Pop TV in Dnevnik, kaže nekoliko drugačne rezultate, saj bi se po anketi, ki jo je opravila Ninamedia, v drugi krog uvrstila Lojze Peterle s 41,4 odstotka glasov in Mitja Gaspari s 24,1 odstotka glasov. Vprašanje zajema tudi tiste, ki še niso povsem odločeni, so pa povedali, kateri kandidat jim je najbližje.
Anketa RTV SLO kaže, da bi Mitja Gaspari dobil 18,2 odstotka glasov, Zmago Jelinčič 16,9 odstotka, Elena Pečarič pa 1,4 odstotka. Po podatkih ankete Pop TV-ja pa bi tretje mesto zasedel Danilo Türk z 21,5 odstotka glasov, Zmago Jelinčič bi dobil 11,6 odstotka glasov, za Eleno Pečarič pa podatka niso objavili.
Rezultati nekoliko drugačni, če ne upoštevamo neodločenih
Če pri vprašanju, koga bi volili, ne upoštevamo neodločenih, ki jih je, kot kažejo rezultati raziskav, nekaj manj kot četrtina, so rezultati nekoliko drugačni. Lojze Peterle bi tako po podartkih ankete RTV SLO prejel 28 odstotkov glasov (Pop TV: 26, Večer: 26,7), Danilo Türk 17,6 (Pop TV: 12, Večer: 17,6), Mitja Gaspari 13,6 (Pop TV: 14,1, Večer: 10,6), Zmago Jelinčič 13,7 odstotka (Pop TV: 6,7, Večer: 12,8), in Elena Pečarič pa 1,3 odstotka (Pop TV: 0,2, Večer: 0,6 odstotka).
Večjih presenečenj se ne pričakuje
Milan Balažic s Fakultete za družbene vede meni, da rezultati še lahko nihajo, vendar ne odločilno. Pri tem bodo veliko vlogo igrale volilne kampanje na največjih televizijah, je povedal za MMC. Volilni bazeni so namreč že zamejeni, še vedno pa lahko pričakujemo določena nihanja odstotkov navzgor in navzdol pri posameznih kandidatih, kar je po njegovem pomembno z dveh plati.
Pomembno bo namreč, koliko glasov bosta prejela kandidata levice, saj se v 2. krogu, za katerega za zdaj kaže, da bo, pričakuje, da se bo določena količina glasov levice zlila skupaj. Druga plat predsedniških volitev pa so parlamentarne volitve prihodnje leto. Stranke namreč predsedniške volitve jemljejo kot nekakšno preizkušanje terena za prihodnje leto, zato so v predsedniško kampanjo pripravljene vlagati več.
Kandidati se z rezultati javnomnenjskih raziskav ne obremenjujejo
Za komentar o zadnjih rezultatih raziskav smo povprašali tudi kandidate. Darko Krajnc, ki ga nekatere ankete še niso uvrstile v raziskavo, anketa Pop TV pa mu namenja 0,6 odstotka glasov, je opozoril na dve pomanjkljivosti. Mediji favorizirajo štiri kandidate in očitno jih bodo še naprej, kar se odraža tudi v rezultatih ankete. Ker so rezultati različni, pa ne verjame, da so relevantni, zato dodaja, da bo edina prava javnomnenjska raziskava potekala 21. oktobra.
Elena Pečarič meni, da je logično, da ji javnomnenjske raziskave prikazujejo tako nizek odstotek, saj posebne medijske kampanje ne načrtuje. Vedela je, da bo njeno pojavljanje v medijih omejeno, zato se s tem ne obremenjuje, je pa prepričana, da odstotki ne bodo ostali na tako nizki ravni.
Lojze Peterle je za MMC povedal, da so veseli zaupanja ljudi, ki jih zavezuje k še boljšemu delu. Moj volilni štab pa se ne obremenjuje s strahovi, ampak gradi na pozitivni kampanji, je še dodal.
Danilo Türk pa je dejal, da se z rezultati javnomnenjskih anket pretirano ne obremenjuje. V volilnem štabu delajo s polno paro in Türk bo nadaljeval z obiski po različnih koncih Slovenije in se pripravljal na soočenja. Prepričan je, da ob trdem in dobrem delu tudi uspeh ne more izostati.
"Posebej ne želim komentirati nobene javnomnenjske ankete, saj ne poznam ne metodologij, ne posameznih vzorcev, na katerih so bile le-te delane. Edine odločilne meritve bodo volitve, vse drugo je le kristalna krogla," je raziskave komentiral kandidat LDS-a Mitja Gaspari.
Zmago Jelinčič pa je dejal, da, javnomnenjske raziskave v Sloveniji nikoli niso bile relevantne , razen redkih izjem, saj so ponavadi odražale mnenja in zahteve naročnikov. Meni, da javnomnenjske raziskave pri nas ustvarjajo, ne pa dejansko merijo mnenje prebivalstva. Zato tudi tako velike razlike med posameznimi agencijami, ki ankete izvajajo, niso nič posebnega.
A. M./C. R.
Komentarji so trenutno privzeto izklopljeni. V nastavitvah si jih lahko omogočite. Za prikaz možnosti nastavitev kliknite na ikono vašega profila v zgornjem desnem kotu zaslona.
Prikaži komentarje