Novi Duster prinaša osvežen in robusten videz, izboljšano tehnološko opremo in izpopolnjene pogonske sklope, ki bodo zadovoljili tudi najzahtevnejše voznike. Čeprav se je marsikaj spremenilo, pa je ostalo bistveno nespremenjeno – Dacia Duster ostaja družinski športni terenec z najboljšim razmerjem med uporabno vrednostjo in ceno na trgu. Še vedno je okreten, robusten in tehnološko okrepljen »avtomobilski planinec«, ki se ne boji spoprijeti s strmimi klanci, peskom, kamenjem, blatom ali snegom.
Novi čvrstejši videz in dizajn
Novi Dacia Duster očara z osveženim in robustnim dizajnom. Še vedno ohranja svoj prepoznavni vpadljivi videz prvih generacij, ki je osvojil srca mnogih, a ga je s prevzemom nove oblikovne linije znamke popeljal višje, dlje in močneje. Njegovo čvrsto zunanjost dopolnjujejo nove natančno premišljene oblikovne linije, kar vozilu zagotavlja močno in samozavestno držo. Novi Duster s ponosom predstavlja prenovljeno obliko.
Izjemna terenska suverenost
Ena od ključnih prednosti novega Dusterja, ki ponuja dve različici, 4 x 2 in 4 x 4, je samozavestno premagovanje najrazličnejših terenov. Novi Duster ima namreč terenske zmožnosti, ki na trgu nimajo primere.
Novi Dacia Duster je opremljen z naprednim štirikolesnim pogonom, ki ga voznik enostavno upravlja z vrtljivim stikalom 4 x 4 terrain control. Ta pogon navdušuje s svojo nezahtevnostjo in izjemno učinkovitostjo. Omogoča kar pet načinov delovanja. Pri vožnji navzdol vozilo samodejno uravnava hitrost, pri vzpenjanju pa uporablja skrajšano prvo in drugo prestavo za lažje premagovanje strmin. Voznik lahko razdelitev navora med prednjo in zadnjo osjo prepusti inteligentni elektroniki (autoprogram) ali pa za brezpotje in najbolj zahtevne poti izbere program off-road. Pri tem se zaklene navor v razmerju 50 : 50.
Ko teren postane res spolzek ali nemogoč, sta na voljo še programa za vožnjo po snegu, pesku ali blatu, ki zagotavljata optimalen oprijem v vseh razmerah. Eko način delovanja omogoča optimizirano porabo goriva z uravnavanjem delovanja klimatske naprave in zmogljivosti vozila. Z optimizacijo razmerja prenosa moči med prednjo in zadnjo premo omeji porabo goriva, a pri tem upošteva oprijemljivost cestišča. Vsekakor gre za terenca, ki zadosti vsem potrebam ljubiteljev dejavnosti na prostem.
Še nekaj ključnih novitet pri različici 4 x 4
V Dusterja se vstopa udobno, saj je oddaljenost od tal na ravni terencev kar 21,7 cm (merjeno med osema) in je tako največja na trgu. Prav tako sta vstopni in sestopni kot še primernejša za premagovanje ovir: do 31 ° spredaj in 36 ° zadaj ter 24 ° pri bočnem kotu, kar nudi izjemno suverenost na terenu.
Sistem za nadzor hitrosti vožnje navzdol je posebno uporaben med terensko vožnjo po strmem klancu navzdol. Ta sistem predvsem z aktivacijo zavor pomaga ohraniti hitrost avtomobila pod nadzorom (glede na ukaze voznika) med 0 in 30 km na uro. Sistem deluje ne glede na izbrano prestavo (vključno z vzvratno). Vozniku ni treba pritiskati na stopalki za plin ali zavoro, ampak se lahko posveti izključno upravljanju volana.
Med terensko vožnjo se na osrednjem zaslonu z diagonalo 25 cm (10'') prikazujejo različni uporabni podatki, kot na primer kot bočnega nagiba vozila v levo/desno, vzdolžni nagib za spremljanje strmine pri vožnji navzgor in navzdol, razporeditev moči med prednjo in zadnjo premo.
Napredna nova hibridna pogonska sklopa
Dacia Duster je vgradila dva nova napredna hibridna pogonska sklopa, ki so ju inženirji skrbno razvili. Prvi je hibridni pogon, ki temelji na preizkušenih in preverjenih tehnologijah. Ta sistem sestavljajo 1,6-litrski bencinski štirivaljnik z močjo 70 kW (94 KM), dva elektromotorja (pogonski z močjo 36,5 kW (49 KM) in visokonapetostni zaganjalnik-generator) ter elektrificiran samodejni menjalnik. Menjalnik ima štiri prestave za motor z notranjim zgorevanjem in dve za elektromotor, kar omogoča delovanje brez sklopke. Sistem vključuje tudi zaviranje z rekuperacijo energije, baterijo z zmogljivostjo 1,2 kWh (230 V) za shranjevanje energije in učinkovit samodejni menjalnik, ki omogoča mestno vožnjo na samo električni pogon do 80 odstotkov časa. To zmanjša porabo goriva za 20 odstotkov v kombiniranem ciklu oziroma za do 40 odstotkov v mestnem ciklu. Poleg tega je za speljevanje vedno uporabljen izključno električni pogon.
Drugi motor je TCe 130 in kupcem ponuja prvo raven elektrifikacije. Sestavljajo ga nova generacija 1,2-litrskega bencinskega trivaljnika s turbo polnilnikom, ki deluje v Millerjevem ciklu (kar pomeni manjše izgube pri črpanju in boljši izkoristek), in sistemom »mild hybrid« z elektromotorjem 48 V. Ta elektromotor pomaga motorju z notranjim zgorevanjem ob speljevanju in pospeševanju, s tem pa povprečno porabo goriva in izpustov CO2 zmanjšuje za približno 10 odstotkov. Zaradi dodatne moči ta sklop zagotavlja tudi prijetnejše speljevanje in pospeševanje kot sedanji motor TCe 130, saj je vozilo z njim bolj odzivno, vožnja pa bolj gladka. Zavorni sistem z rekuperacijo energije akumulator z zmogljivostjo 0,8 kWh polni, ne da bi voznik to posebej občutil.
Pogonski sklop TCe 130 je na voljo v kombinaciji s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom v različicah s pogonom samo prednjih koles ali vseh štirih koles. Oba hibridna pogonska sklopa zagotavljata izjemno učinkovitost in udobno vožnjo.
Vrhunska povezljivost in sodobna digitalna izkušnja
Novi Duster navdušuje tudi z notranjo opremo, ki ponuja maksimalno udobje, varnost in povezljivost. Potniki lahko uživajo v novi multimedijski izkušnji s 26-centimetrskim (10,1'') zaslonom na dotik (odvisno od nivoja opreme), ki je na voljo v dveh različicah. Prvi je Media Display, ki vključuje 4 zvočnike ter brezžično povezljivost z Apple CarPlay™ in Android Auto™. Drugi je poimenovan Media Nav Live, ki dodatno vključuje tudi povezljivo navigacijsko napravo za zagotavljanje sprotnih prometnih obvestil in posodabljanje kartografije v obdobju osmih let. Media Nav Live obsega tudi zvočno napravo Arkamys s šestimi zvočniki 3D Sound System.
Novi domiselni pripomočki »YouClip«
Inženirji znamke Dacia so iznašli priročen sistem »YouClip«, ki omogoča enostavno pritrjevanje različnih pripomočkov v potniškem prostoru. Ta inovativni sistem omogoča namestitev odlagalnih žepov, držal za pametne telefone in tablice, ter drugih praktičnih dodatkov, s čimer poenostavi organizacijo notranjosti vozila. V novem Dusterju je "YouClip" na voljo v dveh različicah: s štirimi pritrdišči serijsko ali s šestimi tovarniško vgrajenimi pritrdišči. Šest pritrdišč vključuje eno na armaturni plošči, eno na sovoznikovi strani osrednje konzole, eno na zadnji strani osrednje konzole, dve na stranicah prtljažnika in eno na vratih prtljažnika.
Poleg tega je v ponudbi dodatnega pribora tudi držalo na vzglavnikih, ki omogoča dodajanje še dveh pritrdišč. Ta inovacija prinaša dodatno vrednost in uporabnost v vsakodnevnem življenju, s čimer Duster še bolj izstopa kot družinski avto. Med številnimi domiselnimi dodatki izstopa pripomoček "3-v-1," ki združuje držalo za skodelico, kljuko za torbo in prenosno svetilko, že serijsko vgrajen v najvišjem nivoju opreme. Na voljo je tudi držalo za tablico na dotik, ki se pritrdi na dodatno podporo vzglavnika. Sistem "YouClip" tako poskrbi, da je vsak prostor v Dusterju kar najbolje izkoriščen in prilagojen potrebam sodobne družine.
Pripravljen na vse
Novi Dacia Duster ni le nadgradnja prejšnjih modelov, temveč popolnoma nov pristop k družinskemu terencu. S svojim robustnim dizajnom, vrhunskimi terenskimi zmogljivostmi, napredno hibridno tehnologijo in sodobno digitalno izkušnjo postavlja nove standarde v segmentu športnih terencev. Kljub vsem tem izboljšavam ostaja izjemno dostopen, kar ga naredi še bolj privlačnega. Prepričajte se sami in izkusite vožnjo z novim Dacia Dusterjem – avtomobilom, ki je pripravljen na vsako avanturo.