Obvestila

Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu

Avtomobili morajo ven iz mesta

22.11.2017


Mesta bodo vedno večja in zagate z avtomobili tudi. Nekaj je (bo) treba storiti.

Zanimive reči se dogajajo okrog te naše mobilnosti, razmišljamo seveda tudi že za naprej, a so ta naša razmišljanja pogosto precej zmedena, tudi nelogična, bi lahko rekli. Kakorkoli, vprašanj je še veliko, tudi brez odgovorov, a eno je jasno: mesta bodo vedno večja in zagate z avtomobili tudi. Nekaj je (bo) treba storiti.

Avtomobili bodo morali ven iz mesta, o tem ni dvoma, sicer bomo še več stali in še težje parkirali.

Suzuki Swift

Suzuki, tudi v Sloveniji, ne neha presenečati. Svojstvena filozofija, ki smo se je privadili recimo v Vitari, je sedaj udarila tudi med mestnimi avtomobili. Swift je znano ime tudi v naši avtomobilski krajini, v novi preobleki pa avtomobil prinaša s seboj dobršno mero Suzukijeve sodobne filozofije, se pravi tehnološke sladkorčke po razumnih cenah in zapakirane v globalno všečen avtomobil. Tehnologije, ki jih pri konkurenci naročate in doplačujete, se zanje pogajate v salonu, pri Swiftu dobite v osnovnih paketih. Ker je, resnici na ljubo, njihova proizvodna cena precej minorna. Led luči, radarski tempomat, ter celo približek hibridne tehnologije, so poudarki, ki jih skromno in precej ne pompozno Swift vozi na slovenske ceste. Motor je v skladu z urbano modo trivaljnik z 82 kilovati, ki pa je toliko bolj poskočen, saj je snovalcem uspelo težo avtomobila obdržati pod tono  in ceno popolno opremljenega avtomobila pod 15 tisoč evri.

Potrditev – Swift je pravkar prejel naziv Avto leta, ki ga podeljuje japonsko združenje avtomobilskih novinarjev.

Renault Koleos

Ko je Renault naskočil takrat galopirajoči razred SUV-jev v prvo, je doživel bridko razočaranje. Koleos ni bil kos nalogi. Ne glede na to, da je imel Renault bogato tradicijo v razredu vsaj s Scenicom 4×4, je Koleos na trgu bolj kot ne pogorel. V drugo si globalni velikan, kot je Renault neuspeha ni mogel privoščiti. Koleos je zdaj odlično, predvsem pa logično vozilo. Logično, ker so vzeli najboljše iz obeh svetov koncerna. Renault je prispeval oblikovanje, šarm, izdelavo in v opremi Initiale Paris tudi prestiž, za mehaniko je poskrbel Nissan.  Koleos je sedaj sodoben, izjemno skladno oblikovan avtomobil, ki prihaja v razred, kjer se konkurenca drenja kot le kaj. Najbrž pametno so se odrekli histeriji sedmih sedežev tako da je prostora za živo in mrtvo prirodo vedno dovolj. Nissanova je tehnologija štirikolesnega pogona, prav tako iz daljnega vzhoda prihaja brezstopenjski menjalnik. A od Nissanov, recimo X-Traila, se Koleos vseeno precej razlikuje. Predvsem prinaša nezgrešljiv francoski šarm, ki v srednje velikih SUV-jih ni razumljiv sam po sebi. Bolj kot na brezpotja tako sodi na ceste in če je že opremljen s štirikolesnim pogonom, gre le tega bolj razumeti kot varnostni element. Za plezalne odprave se je potrebno ozreti kam drugam. Francozi, vsaj v Koleosu še vedno pogumno, nekateri bi rekli trmasto, vztrajajo pri dieslih in 1,6 ter dvo litrski sta za enkrat edina možna agregata v vozilu. Za slednjega s 130 kilovati lahko zatrdimo, da suvereno in z neprikritim veseljem premika vozilo.

Fiat

Letošnje poletje so prenovili enega ponosov Italije in istočasno enega rešiteljev Srbije. Se pravi Fiat 500L. Nekaj časa le še ena izmed izpeljank 500-tice, se je med vozniki usidrala kot zanesljiv družinski avto, uspešen tudi v Sloveniji. Z minimalnimi posegi na karoseriji so dobili maksimalni učinek in vozilo, v obeh pri nas dobavljivih različicah, tako izgleda priglihano sodobnim trendom. Ob tem da je Cross po novem prav atraktivno obrnjen k vragolijam v naravi, običajna izpeljanka pa še vedno nagovarja družine. Globlje so bili prenovljeni asistenčni sistemi, agregati in  tudi cene, ostajajo nespremenjeni.

Volvo XC-40

Volvo se končno vozi v razred, od katerega se dandanašnji ne abstinira. XC-40 je njihovo orožje in še en igralec več v natrpanem razredu križancev; s tem da je napovedani in tudi že pokazani švedski novinec dvignil marsikatero obrv. Konkurenco skrbi, kupce vznemirja. Več izveste v prihajajočih mesecih, ko se XC-40 prikaže na naših cestah.

 

Dokler je tako kot je, pa še naprej teče akcija za izbor Slovenskega avta leta. Glasovnica je na spletni strani Vala 202 – seveda s spiskom vseh kandidatov, za katere lahko glasujete in med katerimi boste izbrali pet finalistov.


Avtomobilsko prometne minute

867 epizod


Avtomobilsko prometne minute so namenjene novostim na avtomobilskem trgu, tako svetovnim predstavitvam, kot tudi novim avtomobilom, ki so na voljo kupcem v Sloveniji.

Avtomobili morajo ven iz mesta

22.11.2017


Mesta bodo vedno večja in zagate z avtomobili tudi. Nekaj je (bo) treba storiti.

Zanimive reči se dogajajo okrog te naše mobilnosti, razmišljamo seveda tudi že za naprej, a so ta naša razmišljanja pogosto precej zmedena, tudi nelogična, bi lahko rekli. Kakorkoli, vprašanj je še veliko, tudi brez odgovorov, a eno je jasno: mesta bodo vedno večja in zagate z avtomobili tudi. Nekaj je (bo) treba storiti.

Avtomobili bodo morali ven iz mesta, o tem ni dvoma, sicer bomo še več stali in še težje parkirali.

Suzuki Swift

Suzuki, tudi v Sloveniji, ne neha presenečati. Svojstvena filozofija, ki smo se je privadili recimo v Vitari, je sedaj udarila tudi med mestnimi avtomobili. Swift je znano ime tudi v naši avtomobilski krajini, v novi preobleki pa avtomobil prinaša s seboj dobršno mero Suzukijeve sodobne filozofije, se pravi tehnološke sladkorčke po razumnih cenah in zapakirane v globalno všečen avtomobil. Tehnologije, ki jih pri konkurenci naročate in doplačujete, se zanje pogajate v salonu, pri Swiftu dobite v osnovnih paketih. Ker je, resnici na ljubo, njihova proizvodna cena precej minorna. Led luči, radarski tempomat, ter celo približek hibridne tehnologije, so poudarki, ki jih skromno in precej ne pompozno Swift vozi na slovenske ceste. Motor je v skladu z urbano modo trivaljnik z 82 kilovati, ki pa je toliko bolj poskočen, saj je snovalcem uspelo težo avtomobila obdržati pod tono  in ceno popolno opremljenega avtomobila pod 15 tisoč evri.

Potrditev – Swift je pravkar prejel naziv Avto leta, ki ga podeljuje japonsko združenje avtomobilskih novinarjev.

Renault Koleos

Ko je Renault naskočil takrat galopirajoči razred SUV-jev v prvo, je doživel bridko razočaranje. Koleos ni bil kos nalogi. Ne glede na to, da je imel Renault bogato tradicijo v razredu vsaj s Scenicom 4×4, je Koleos na trgu bolj kot ne pogorel. V drugo si globalni velikan, kot je Renault neuspeha ni mogel privoščiti. Koleos je zdaj odlično, predvsem pa logično vozilo. Logično, ker so vzeli najboljše iz obeh svetov koncerna. Renault je prispeval oblikovanje, šarm, izdelavo in v opremi Initiale Paris tudi prestiž, za mehaniko je poskrbel Nissan.  Koleos je sedaj sodoben, izjemno skladno oblikovan avtomobil, ki prihaja v razred, kjer se konkurenca drenja kot le kaj. Najbrž pametno so se odrekli histeriji sedmih sedežev tako da je prostora za živo in mrtvo prirodo vedno dovolj. Nissanova je tehnologija štirikolesnega pogona, prav tako iz daljnega vzhoda prihaja brezstopenjski menjalnik. A od Nissanov, recimo X-Traila, se Koleos vseeno precej razlikuje. Predvsem prinaša nezgrešljiv francoski šarm, ki v srednje velikih SUV-jih ni razumljiv sam po sebi. Bolj kot na brezpotja tako sodi na ceste in če je že opremljen s štirikolesnim pogonom, gre le tega bolj razumeti kot varnostni element. Za plezalne odprave se je potrebno ozreti kam drugam. Francozi, vsaj v Koleosu še vedno pogumno, nekateri bi rekli trmasto, vztrajajo pri dieslih in 1,6 ter dvo litrski sta za enkrat edina možna agregata v vozilu. Za slednjega s 130 kilovati lahko zatrdimo, da suvereno in z neprikritim veseljem premika vozilo.

Fiat

Letošnje poletje so prenovili enega ponosov Italije in istočasno enega rešiteljev Srbije. Se pravi Fiat 500L. Nekaj časa le še ena izmed izpeljank 500-tice, se je med vozniki usidrala kot zanesljiv družinski avto, uspešen tudi v Sloveniji. Z minimalnimi posegi na karoseriji so dobili maksimalni učinek in vozilo, v obeh pri nas dobavljivih različicah, tako izgleda priglihano sodobnim trendom. Ob tem da je Cross po novem prav atraktivno obrnjen k vragolijam v naravi, običajna izpeljanka pa še vedno nagovarja družine. Globlje so bili prenovljeni asistenčni sistemi, agregati in  tudi cene, ostajajo nespremenjeni.

Volvo XC-40

Volvo se končno vozi v razred, od katerega se dandanašnji ne abstinira. XC-40 je njihovo orožje in še en igralec več v natrpanem razredu križancev; s tem da je napovedani in tudi že pokazani švedski novinec dvignil marsikatero obrv. Konkurenco skrbi, kupce vznemirja. Več izveste v prihajajočih mesecih, ko se XC-40 prikaže na naših cestah.

 

Dokler je tako kot je, pa še naprej teče akcija za izbor Slovenskega avta leta. Glasovnica je na spletni strani Vala 202 – seveda s spiskom vseh kandidatov, za katere lahko glasujete in med katerimi boste izbrali pet finalistov.


28.09.2024

Kitajska pospešeno v električno prihodnost

Kar zadeva avtomobilsko industrijo, ta z velikimi koraki v zadnjih letih lovi električno prihodnost. Je pa res, da se je prodaja električnih vozil v zadnjih mesecih malce ustavila. Verjamemo pa, da imajo predvsem Kitajci na tem področju še kakšnega aduta v rokavu in bodo v električno prihodnost še odločno pospeševali. Za Kitajsko se zdi, da nas bo osvojila z avtomobili, ki so vedno bolj konkurenčni.


20.06.2024

120 let FIA

Svetovna avtomobilistična organizacija FIA je v teh dneh zaznamovala 120 let od nastanka. Danes združuje 243 članic iz 147 držav, ki skušajo v njenem okviru poenotiti različne nacionalne avtomobilske organizacije in spodbujati tako avtomobilske športe kot tudi mobilnost kot tako. FIA deluje na dveh ločenih, a enakopravnih stebrih. Eden je Svetovni svet za avtomotošport, drugi pa Svetovni svet za mobilnost.


13.06.2024

Je velik športni terenec res bolj varen?

Tudi pri nas ni malo tistih, ki se dobro počutijo predvsem v velikih, visokih in zmogljivih avtomobilih, čeprav jih na evropskih tleh še zdaleč ni toliko kot recimo v Združenih državah. Ne glede na to, ali je želja po takšnih avtomobilih odraz realnih potreb ali dobro usmerjenega marketinškega ustvarjanja želja po njih, imajo tovrstni avtomobili nekaj posebnosti, žal tudi smrtno nevarnih. Poskusi so namreč pokazali, da voznik s svojega mesta ne more videti otrok, ki so pred sprednjo masko – v enem od poskusov so jih pred avto posedli kar sedemnajst, ne da bi bili v voznikovem vidnem polju. Tudi višina in mesto, na katero je v avtomobilu nameščen motor, močno povečata verjetnost za hude poškodbe pešcev, slabša preglednost izza volana pa povečuje število poškodovanih kolesarjev in motoristov.


06.06.2024

Evropa in mobilnost - veliko vprašanj, malo odgovorov

Evropske volitve so blizu, zato ob tem morda pogosteje razmišljamo, kako blizu nam je pravzaprav dogajanje v organih, ki vodijo Evropo. S čim se ukvarjajo, kakšen vpliv imajo naši predstavniki, poslanci, kakšen glas imajo? Andrej Brglez, ki je tudi član Sveta FIA za mobilnost in turizem, enega od najpomembnejših teles mednarodne avtomobilistične zveze FIA, pravi, da so v Evropi, kar zadeva mobilnost, nujno potrebne spremembe. Vprašanj je po njegovih besedah ogromno, odgovorov pa malo.


29.05.2024

Taktni vozni red

Taktni vozni red je že dolgo poznan v številnih evropskih državah, pomeni pa redne odhode vlakov in avtobusov v določenih intervalih.


23.05.2024

Številni podcenjujejo zaviranje pri električnih skirojih

Kako hitro se lahko ustavi voznik e-skiroja, če mu nekaj nenadoma prekriža pot. Pri Zavarovalnici Triglav se zdaj lahko pohvalijo z novo pridobitvijo, in sicer s simulatorjem vožnje z električnim skirojem, ki voznikom lahko pokaže, kako hitro se je mogoče ustaviti, kakšna je zavorna pot. Prve izkušnje so zanimive in zgovorne, namreč ni jih malo, ki se uštejejo in začnejo prepozno zavirati in pač trčijo v oviro, ki je lahko marsikaj ali marsikdo. O novi pridobitvi in izkušnjah na simulatorju bomo govorili z vodjo projektov za varno mobilnost pri omenjeni zavarovalnici Ano Cergolj Kebler in strokovnim sodelavcem oddaje Andrejem Brglezom.


16.05.2024

Kitajski avtomobilizem

O kitajskem avtomobilskem trgu in prodoru kitajskih avtomobilov tudi k nam se zadnje čase veliko govori. Lani je na naše ceste zapeljalo okrog 1100 avtomobilov s Kitajske, letos jih bo gotovo več. Kako je poslovati s Kitajci, kako oni gledajo na naš trg in kako poskušajo s svojimi izdelki prodreti v svet?


09.05.2024

Kitajska s ciljem: postati prvi proizvajalec avtomobilov na svetu

Pri nas so avtomobilski saloni praktično preživeti, povsem drugače pa je na Kitajskem. Tam je avtomobilski val neverjetno velik, praktično čez noč je nastalo preko sto avtomobilskih znamk, proizvodne številke gredo v milijone. Da so avtomobili na pohodu, dokazuje tudi nedavni avtomobilski salon v Pekingu, ki si ga je v desetih dneh ogledalo skoraj 900 tisoč obiskovalcev, videli pa so kar 117 svetovnih premier in 278 električnih in plug-in hibridnih vozil.


25.04.2024

Mnogo motoristov pred nesrečo sploh ne zavira

Čeprav je zavorni sistem ABS tudi na motorjih prisoten že več desetletij, je med motoristi pogosto še vedno aktualna debata o tem, ali se lahko kdo hitreje ustavi z zavornim sistemom ABS ali ne.


18.04.2024

Elektrifikacija vozil je tu, toda kaj bomo z odpadnimi baterijami?

Število električnih vozil na cesti je iz dneva v dan večje. Kako je in bo s servisi, strokovnimi kadri, kako z recikliranjem baterij? Pa ne gre samo za baterije, zraven so še elektromotorji in kup elektronike, za katero so potrebna nova znanja in nova opremljenost servisnih delavnic. Da je to nujno in da se je električni prihodnosti treba prilagoditi zdaj, poudarja Andrej Brglez. Pred dnevi so odprli središče za baterije osebnih in gospodarskih vozil. Kako deluje in kako je opremljeno, o tem generalni direktor skupine Emil Frey za Slovenijo Jožko Tomšič.


11.04.2024

Kitajska je vse večja konkurenca evropski avtomobilski industriji

Slovenska avtomobilska industrija predstavlja v celoti 10 odstotkov slovenskega bruto domačega proizvoda, podjetja v tej dejavnosti prispevajo k petini slovenskega izvoza, zato je nujno, da se prestrukturirajo v skladu z digitalnim in zelenim prehodom. Zato so bo vlada prizadevala do leta 2027 zagotoviti 200 milijonov evrov. Da gre za edinstveno povezovanje med državo, znanostjo in gospodarstvom.


04.04.2024

Gumarska industrija si mane roke zaradi elektrifikacije vozil

Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta?


04.04.2024

Električni avtomobili prinašajo renesanso v gumarsko industrijo

Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta, je Janez Martinčič preveril pri poznavalcu avtomobilov in mobilnosti Andreju Brglezu.


28.03.2024

Avtomobilski oglasi tudi čez mejo dobrega okusa

Z Andrejem Brglezom o tem, da so oglasi za avtomobile dandanes zelo pestri, včasih tudi že čez mejo dobrega okusa. V zadnjem času so posamezne reklame za avtomobile bolj ozko usmerjene, namenjene točno določenim skupinam uporabnikov. Na ta način skušajo proizvajalci oziroma prodajalci ta ali oni avtomobil približati točno določeni osebi in jo prepričati, da je namenjen prav njej. Ni dvoma, da na mnoge potencialne kupce tovrstna reklama bolj ali manj deluje.


14.03.2024

SharePlanica: Dostop v Planico tudi za osebe z invalidnostjo

Letos bo, kar zadeva obisk Planice, že drugo leto zapored obiskovalcem v pomoč car-sharing platforma "Shareplanica". Na ta način poskušajo zmanjšati število avtomobilov na parkiriščih ob prizorišču. Letos pa so akcijo še nadgradili, na platformi se namreč lahko povezujejo osebe z invalidnostjo, ki bi želele priti v Planico in tisti, ki so jih pripravljeni tja peljati. Pokrovitelj akcije je Mastercard, med ambasadorji akcije pa je tudi nekaj znanih imen, med njimi Jurij Tepeš in Cene Prevc.


07.03.2024

Vsi smo na isti poti

Ob svetovnem dnevu varčevanja z energijo in trajnostnega odnosa do okolja sta Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo in Agencija za varnost prometa ustvarila novo video-kampanjo 'Vsi smo na isti poti'. V njej poudarjajo pomen medsebojnega spoštovanja in ozaveščenosti vseh udeležencev v prometu. V glavni vlogi nastopa kolesar, ki med vožnjo opazuje, kako se do njega obnašajo drugi udeleženci v prometu, seveda pa se mora tudi sam obnašati strpno in prijazno do drugih. Sogovornika Janeza Martinčiča bosta nacionalni koordinator za kolesarjenje Gregor Steklačič in igralka Gorka Berden, ki nastopa v spotih.


29.02.2024

Evropski avto leta

Po slovenskem avtu leta 2024 smo zdaj dobili tudi evropski avto leta. To je električni renault scenic e-tech. Med glasovalci je že nekaj let slovenski novinar Sebastjan Plevnjak.


22.02.2024

Večje je lepše, a tudi bolj uporabno?

Avtomobili postajajo vse večji, pa tudi težji, predvsem so na teži pridobili električni avtomobili. Ta rast avtomobilov ima seveda svoje vzroke in prednosti, imajo pa vse te povečave tudi nekatere negativne posledice. Zato se tudi Andrej Brglez upravičeno sprašuje, če smo ubrali pravo pot, saj predvsem okolju na ta način zagotovo ne delamo usluge.


15.02.2024

Kako zanesljivi so naši avtomobili?

Kako zanesljivi so avtomobili, ki jih vozimo? Izpostavljamo rezultate mednarodne raziskave o zadovoljstvu z avtomobili. Lani spomladi in poleti je potekala v več evropskih državah, tudi v Sloveniji, skupno pa je v njej sodelovalo več kot 30.000 potrošnikov za približno toliko avtomobilov.


01.02.2024

Anatomija vožnje

Anonimizirani podatki več kot 100 tisoč uporabnikov mobilne aplikacije DRAJV, ki spremlja in ocenjuje način vožnje ter nagrajuje varne voznike, so na novo zaživeli na DRAJV zemljevidu, ki je javno dostopen vsem uporabnikom. Na enem mestu so tako zbrani podatki o najbolj nevarnih odsekih oziroma najpogostejših izzivih v prometu.


Stran 1 od 44
Prijavite se na e-novice

Prijavite se na e-novice

Neveljaven email naslov