Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Noči so daljše, pogosto smo v tem času še bolj utrujeni in zaspani, iz mrzlega sedemo v avto, ki se segreje; ko je toplo, še lažje zakinkamo. Po ocenah, ki temeljijo na raziskavah v okviru Evropske unije, je voznikov, ki zaspijo za volanom od 10 do 20 odstotkov. V bistvu vemo, kako utrujenost prepoznati, a si pogosto »zatiskamo« oči pred tem, dobesedno, kar pa potem lahko pelje v izredno nevarne situacije. Kako se ubraniti? Pravzaprav nič ne pomaga kaj dosti, treba si je vzeti odmor, se naspati. Da je utrujenost pogosta spremljevalka voznikov potrjuje tudi Andrej Brglez.
Po ocenah, ki temeljijo na raziskavah v okviru Evropske unije, je voznikov, ki zaspijo za volanom, od 10 do 20 odstotkov
Noči so daljše, pogosto smo v tem obdobju še bolj utrujeni in zaspani, iz mrzlega sedemo v avto, ki se segreje; ko je toplo, še lažje zakinkamo. Po ocenah, ki temeljijo na raziskavah v okviru Evropske unije, je voznikov, ki zaspijo za volanom, od 10 do 20 odstotkov. V bistvu vemo, kako prepoznati utrujenost, a si pogosto »zatiskamo« oči pred tem, dobesedno, kar pa potem lahko pelje v izredno nevarne položaje. Kako se ubraniti? Pravzaprav nič ne pomaga kaj dosti, treba si je vzeti odmor, se naspati. Da je utrujenost pogosta spremljevalka voznikov, potrjuje tudi Andrej Brglez.
Danes se dostojno poslovimo od aktualne generacije dusterja, kajti romunska Dacia pod Renaultovo zastavo že kmalu tudi k nam pripelje novo generacijo tega nizkocenovnega športnega terenca, ki to pravzaprav ni več. Za slovo so nam pripravili dusterja z 80-kilovatnim 1,5-litrskim dizlom, ki mu ni kaj očitati, prav tako ne šeststopenjskemu samodejnemu dvosklopčnemu menjalniku. V novi generaciji s pogonskimi sklopi (sklepamo) niso imeli veliko dela, menda pa so kar resno prevetrili notranjost vozila, ki je, roko na srce, res klicala po priročnejši in modernejši razporeditvi in tudi po kakovostnejših materialih. Značilnost daciinega terenca je ob robustnosti (ki, upamo, ostaja tudi v novi generaciji) tudi višje sedenje in sploh oddaljenost od tal, ki omogoča tudi vožnjo po težje prevoznih terenih, a duster s samodejnim menjalnikom ne more biti v kombinaciji s štirikolesnim pogonom. Testno vozilo z bogatim paketom opreme in nekaj dodatki stane blizu 19 tisočakov, kar ga že postavi ob bok nekaterim konkurentom. Če bo nova generacija ob izboljšavah prinesla tudi še višje cene, pa izvemo sredi januarja prihodnje leto.
Pozorno spremljamo tudi Oplovo pot v galerijo vozil x, ki se kar pridno polni. Pred kratkim smo poročali o grandlandu x, skoraj istočasno pa smo se zapeljali še s crosslandom x. Da ne bo prevelike zmede. Gre za manjšega, skoraj mestnega križanca, ki pač skače v bazen s ta hip najtoplejšo vodo. A tako preprosto Nemci naloge le niso vzeli! Avtomobil je prikupen iz katere koli strani ga človek pogleda. Oglatost se končuje z mehkejšimi linijami in zapovedana dvobarvnost karoserije dela avtomobil nadvse privlačen. Malo verjetno tudi zaradi pnevmatik se zdi raven hrupa v kabini nekam visoka, žal empirični dokaz ostaja zunaj zmožnosti naše oddaje.
Crossland je zmagovalec prostora. Pomična zadnja klop naredi čudež v prtljažniku, voznik in sovoznik sedita v čvrstih, vožnji prilagojenih sedežih. Ob tem so pripeljali zdaj že legendarna svetila in svojstveno povezljivost avtomobila tudi v najnižje razrede, kar pomeni, da so matrične luči in »on line« asistenca na voljo tudi v crosslandu. Treba je poudariti, da Opel v crosslandu vztraja pri pisani ponudbi motorjev, kar je v razredu prej izjema kot pravilo. Ne sicer po prostornini, ta je pri bencinskih trivaljnikih 1,2, pri dizelskih štirivaljnikih pa 1,6 litra, temveč predvsem pri izhodnih močeh. Tu lahko vsak voznik najde kaj zase.
Raziskave javnega mnenja v številnih mestih kažejo, da se ljudje veliko raje odločajo za prevoz z vlaki, tramvaji ali drugimi oblikami javnega prevoza kot pa z avtobusi, ker so prevozi s temi bolj odvisni od razmer na cestah. V mestu Džudžu na Kitajskem to slabo podobo avtobusov skušajo rešiti z novim konceptom avtobusa, ki so ga poimenovali »vlak brez tračnic«. Navzven je res videti bolj kot vlak, a ohranja karakteristike avtobusa. Vozi po kolesih, a sledi talnim označbam, ki nadomeščajo tirnice – za zdaj še z voznikom, ob koncu testnega obdobja pa bo vozil avtonomno. Poganja ga elektrika, sprejme lahko do 300 potnikov, a najpomembnejša inovacija je cena konstrukcije omrežja linij – ta stane le petino skupne vsote, ki bi jo mesto namenilo za izgradnjo podzemne železnice, hkrati pa lahko začne obratovati v precej krajšem času. Nad novostjo so se že navdušili v ameriškem Miamiju, tako se tudi tam resno zanimajo za uresničitev takega sistema.
Še opozorilo na glasovanje za Slovenski avto leta. Na naši spletni strani najdete kandidate in glasovnico – če jo izpolnite, boste pomagali izbrati pet finalistov in sodelovali v žrebu za tri nagrade, ki jih bomo podelili potem v januarju, ko bomo novinarji sodelujočih medijev z našimi glasovi določili Slovenski avto leta 2018.
868 epizod
Avtomobilsko prometne minute so namenjene novostim na avtomobilskem trgu, tako svetovnim predstavitvam, kot tudi novim avtomobilom, ki so na voljo kupcem v Sloveniji.
Noči so daljše, pogosto smo v tem času še bolj utrujeni in zaspani, iz mrzlega sedemo v avto, ki se segreje; ko je toplo, še lažje zakinkamo. Po ocenah, ki temeljijo na raziskavah v okviru Evropske unije, je voznikov, ki zaspijo za volanom od 10 do 20 odstotkov. V bistvu vemo, kako utrujenost prepoznati, a si pogosto »zatiskamo« oči pred tem, dobesedno, kar pa potem lahko pelje v izredno nevarne situacije. Kako se ubraniti? Pravzaprav nič ne pomaga kaj dosti, treba si je vzeti odmor, se naspati. Da je utrujenost pogosta spremljevalka voznikov potrjuje tudi Andrej Brglez.
Po ocenah, ki temeljijo na raziskavah v okviru Evropske unije, je voznikov, ki zaspijo za volanom, od 10 do 20 odstotkov
Noči so daljše, pogosto smo v tem obdobju še bolj utrujeni in zaspani, iz mrzlega sedemo v avto, ki se segreje; ko je toplo, še lažje zakinkamo. Po ocenah, ki temeljijo na raziskavah v okviru Evropske unije, je voznikov, ki zaspijo za volanom, od 10 do 20 odstotkov. V bistvu vemo, kako prepoznati utrujenost, a si pogosto »zatiskamo« oči pred tem, dobesedno, kar pa potem lahko pelje v izredno nevarne položaje. Kako se ubraniti? Pravzaprav nič ne pomaga kaj dosti, treba si je vzeti odmor, se naspati. Da je utrujenost pogosta spremljevalka voznikov, potrjuje tudi Andrej Brglez.
Danes se dostojno poslovimo od aktualne generacije dusterja, kajti romunska Dacia pod Renaultovo zastavo že kmalu tudi k nam pripelje novo generacijo tega nizkocenovnega športnega terenca, ki to pravzaprav ni več. Za slovo so nam pripravili dusterja z 80-kilovatnim 1,5-litrskim dizlom, ki mu ni kaj očitati, prav tako ne šeststopenjskemu samodejnemu dvosklopčnemu menjalniku. V novi generaciji s pogonskimi sklopi (sklepamo) niso imeli veliko dela, menda pa so kar resno prevetrili notranjost vozila, ki je, roko na srce, res klicala po priročnejši in modernejši razporeditvi in tudi po kakovostnejših materialih. Značilnost daciinega terenca je ob robustnosti (ki, upamo, ostaja tudi v novi generaciji) tudi višje sedenje in sploh oddaljenost od tal, ki omogoča tudi vožnjo po težje prevoznih terenih, a duster s samodejnim menjalnikom ne more biti v kombinaciji s štirikolesnim pogonom. Testno vozilo z bogatim paketom opreme in nekaj dodatki stane blizu 19 tisočakov, kar ga že postavi ob bok nekaterim konkurentom. Če bo nova generacija ob izboljšavah prinesla tudi še višje cene, pa izvemo sredi januarja prihodnje leto.
Pozorno spremljamo tudi Oplovo pot v galerijo vozil x, ki se kar pridno polni. Pred kratkim smo poročali o grandlandu x, skoraj istočasno pa smo se zapeljali še s crosslandom x. Da ne bo prevelike zmede. Gre za manjšega, skoraj mestnega križanca, ki pač skače v bazen s ta hip najtoplejšo vodo. A tako preprosto Nemci naloge le niso vzeli! Avtomobil je prikupen iz katere koli strani ga človek pogleda. Oglatost se končuje z mehkejšimi linijami in zapovedana dvobarvnost karoserije dela avtomobil nadvse privlačen. Malo verjetno tudi zaradi pnevmatik se zdi raven hrupa v kabini nekam visoka, žal empirični dokaz ostaja zunaj zmožnosti naše oddaje.
Crossland je zmagovalec prostora. Pomična zadnja klop naredi čudež v prtljažniku, voznik in sovoznik sedita v čvrstih, vožnji prilagojenih sedežih. Ob tem so pripeljali zdaj že legendarna svetila in svojstveno povezljivost avtomobila tudi v najnižje razrede, kar pomeni, da so matrične luči in »on line« asistenca na voljo tudi v crosslandu. Treba je poudariti, da Opel v crosslandu vztraja pri pisani ponudbi motorjev, kar je v razredu prej izjema kot pravilo. Ne sicer po prostornini, ta je pri bencinskih trivaljnikih 1,2, pri dizelskih štirivaljnikih pa 1,6 litra, temveč predvsem pri izhodnih močeh. Tu lahko vsak voznik najde kaj zase.
Raziskave javnega mnenja v številnih mestih kažejo, da se ljudje veliko raje odločajo za prevoz z vlaki, tramvaji ali drugimi oblikami javnega prevoza kot pa z avtobusi, ker so prevozi s temi bolj odvisni od razmer na cestah. V mestu Džudžu na Kitajskem to slabo podobo avtobusov skušajo rešiti z novim konceptom avtobusa, ki so ga poimenovali »vlak brez tračnic«. Navzven je res videti bolj kot vlak, a ohranja karakteristike avtobusa. Vozi po kolesih, a sledi talnim označbam, ki nadomeščajo tirnice – za zdaj še z voznikom, ob koncu testnega obdobja pa bo vozil avtonomno. Poganja ga elektrika, sprejme lahko do 300 potnikov, a najpomembnejša inovacija je cena konstrukcije omrežja linij – ta stane le petino skupne vsote, ki bi jo mesto namenilo za izgradnjo podzemne železnice, hkrati pa lahko začne obratovati v precej krajšem času. Nad novostjo so se že navdušili v ameriškem Miamiju, tako se tudi tam resno zanimajo za uresničitev takega sistema.
Še opozorilo na glasovanje za Slovenski avto leta. Na naši spletni strani najdete kandidate in glasovnico – če jo izpolnite, boste pomagali izbrati pet finalistov in sodelovali v žrebu za tri nagrade, ki jih bomo podelili potem v januarju, ko bomo novinarji sodelujočih medijev z našimi glasovi določili Slovenski avto leta 2018.
Tokrat bomo "servirali" nekaj poudarkov iz zadnjega testa zimskih pnevmatik, pri katerem je sodelovala tudi naša AMZS. Čeprav so pnevmatike vedno kvalitetnejše, pa se na trgu še vedno pojavljajo tudi take, ki ne zadostijo varnostnim normativom. Med 28 testiranimi so bile štiri take, ki jih AMZS ne priporoča za uporabo. Razlika je vidna na mokri podlagi, kjer se dobra pnevmatika že zaustavi, nekvalitetna pa se na isti točki še vedno pelje s hitrostjo skoraj 30 km/h. Zapeljali bomo dva Forda iz skupine dostavnikov: transit je pravi dostavnik, tourneo custom pa lahko pelje osem potnikov in tudi precej prtljage.
Kar zadeva avtomobilsko industrijo, ta z velikimi koraki v zadnjih letih lovi električno prihodnost. Je pa res, da se je prodaja električnih vozil v zadnjih mesecih malce ustavila. Verjamemo pa, da imajo predvsem Kitajci na tem področju še kakšnega aduta v rokavu in bodo v električno prihodnost še odločno pospeševali. Za Kitajsko se zdi, da nas bo osvojila z avtomobili, ki so vedno bolj konkurenčni.
Svetovna avtomobilistična organizacija FIA je v teh dneh zaznamovala 120 let od nastanka. Danes združuje 243 članic iz 147 držav, ki skušajo v njenem okviru poenotiti različne nacionalne avtomobilske organizacije in spodbujati tako avtomobilske športe kot tudi mobilnost kot tako. FIA deluje na dveh ločenih, a enakopravnih stebrih. Eden je Svetovni svet za avtomotošport, drugi pa Svetovni svet za mobilnost.
Tudi pri nas ni malo tistih, ki se dobro počutijo predvsem v velikih, visokih in zmogljivih avtomobilih, čeprav jih na evropskih tleh še zdaleč ni toliko kot recimo v Združenih državah. Ne glede na to, ali je želja po takšnih avtomobilih odraz realnih potreb ali dobro usmerjenega marketinškega ustvarjanja želja po njih, imajo tovrstni avtomobili nekaj posebnosti, žal tudi smrtno nevarnih. Poskusi so namreč pokazali, da voznik s svojega mesta ne more videti otrok, ki so pred sprednjo masko – v enem od poskusov so jih pred avto posedli kar sedemnajst, ne da bi bili v voznikovem vidnem polju. Tudi višina in mesto, na katero je v avtomobilu nameščen motor, močno povečata verjetnost za hude poškodbe pešcev, slabša preglednost izza volana pa povečuje število poškodovanih kolesarjev in motoristov.
Evropske volitve so blizu, zato ob tem morda pogosteje razmišljamo, kako blizu nam je pravzaprav dogajanje v organih, ki vodijo Evropo. S čim se ukvarjajo, kakšen vpliv imajo naši predstavniki, poslanci, kakšen glas imajo? Andrej Brglez, ki je tudi član Sveta FIA za mobilnost in turizem, enega od najpomembnejših teles mednarodne avtomobilistične zveze FIA, pravi, da so v Evropi, kar zadeva mobilnost, nujno potrebne spremembe. Vprašanj je po njegovih besedah ogromno, odgovorov pa malo.
Taktni vozni red je že dolgo poznan v številnih evropskih državah, pomeni pa redne odhode vlakov in avtobusov v določenih intervalih.
Kako hitro se lahko ustavi voznik e-skiroja, če mu nekaj nenadoma prekriža pot. Pri Zavarovalnici Triglav se zdaj lahko pohvalijo z novo pridobitvijo, in sicer s simulatorjem vožnje z električnim skirojem, ki voznikom lahko pokaže, kako hitro se je mogoče ustaviti, kakšna je zavorna pot. Prve izkušnje so zanimive in zgovorne, namreč ni jih malo, ki se uštejejo in začnejo prepozno zavirati in pač trčijo v oviro, ki je lahko marsikaj ali marsikdo. O novi pridobitvi in izkušnjah na simulatorju bomo govorili z vodjo projektov za varno mobilnost pri omenjeni zavarovalnici Ano Cergolj Kebler in strokovnim sodelavcem oddaje Andrejem Brglezom.
O kitajskem avtomobilskem trgu in prodoru kitajskih avtomobilov tudi k nam se zadnje čase veliko govori. Lani je na naše ceste zapeljalo okrog 1100 avtomobilov s Kitajske, letos jih bo gotovo več. Kako je poslovati s Kitajci, kako oni gledajo na naš trg in kako poskušajo s svojimi izdelki prodreti v svet?
Pri nas so avtomobilski saloni praktično preživeti, povsem drugače pa je na Kitajskem. Tam je avtomobilski val neverjetno velik, praktično čez noč je nastalo preko sto avtomobilskih znamk, proizvodne številke gredo v milijone. Da so avtomobili na pohodu, dokazuje tudi nedavni avtomobilski salon v Pekingu, ki si ga je v desetih dneh ogledalo skoraj 900 tisoč obiskovalcev, videli pa so kar 117 svetovnih premier in 278 električnih in plug-in hibridnih vozil.
Čeprav je zavorni sistem ABS tudi na motorjih prisoten že več desetletij, je med motoristi pogosto še vedno aktualna debata o tem, ali se lahko kdo hitreje ustavi z zavornim sistemom ABS ali ne.
Število električnih vozil na cesti je iz dneva v dan večje. Kako je in bo s servisi, strokovnimi kadri, kako z recikliranjem baterij? Pa ne gre samo za baterije, zraven so še elektromotorji in kup elektronike, za katero so potrebna nova znanja in nova opremljenost servisnih delavnic. Da je to nujno in da se je električni prihodnosti treba prilagoditi zdaj, poudarja Andrej Brglez. Pred dnevi so odprli središče za baterije osebnih in gospodarskih vozil. Kako deluje in kako je opremljeno, o tem generalni direktor skupine Emil Frey za Slovenijo Jožko Tomšič.
Slovenska avtomobilska industrija predstavlja v celoti 10 odstotkov slovenskega bruto domačega proizvoda, podjetja v tej dejavnosti prispevajo k petini slovenskega izvoza, zato je nujno, da se prestrukturirajo v skladu z digitalnim in zelenim prehodom. Zato so bo vlada prizadevala do leta 2027 zagotoviti 200 milijonov evrov. Da gre za edinstveno povezovanje med državo, znanostjo in gospodarstvom.
Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta?
Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta, je Janez Martinčič preveril pri poznavalcu avtomobilov in mobilnosti Andreju Brglezu.
Z Andrejem Brglezom o tem, da so oglasi za avtomobile dandanes zelo pestri, včasih tudi že čez mejo dobrega okusa. V zadnjem času so posamezne reklame za avtomobile bolj ozko usmerjene, namenjene točno določenim skupinam uporabnikov. Na ta način skušajo proizvajalci oziroma prodajalci ta ali oni avtomobil približati točno določeni osebi in jo prepričati, da je namenjen prav njej. Ni dvoma, da na mnoge potencialne kupce tovrstna reklama bolj ali manj deluje.
Letos bo, kar zadeva obisk Planice, že drugo leto zapored obiskovalcem v pomoč car-sharing platforma "Shareplanica". Na ta način poskušajo zmanjšati število avtomobilov na parkiriščih ob prizorišču. Letos pa so akcijo še nadgradili, na platformi se namreč lahko povezujejo osebe z invalidnostjo, ki bi želele priti v Planico in tisti, ki so jih pripravljeni tja peljati. Pokrovitelj akcije je Mastercard, med ambasadorji akcije pa je tudi nekaj znanih imen, med njimi Jurij Tepeš in Cene Prevc.
Ob svetovnem dnevu varčevanja z energijo in trajnostnega odnosa do okolja sta Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo in Agencija za varnost prometa ustvarila novo video-kampanjo 'Vsi smo na isti poti'. V njej poudarjajo pomen medsebojnega spoštovanja in ozaveščenosti vseh udeležencev v prometu. V glavni vlogi nastopa kolesar, ki med vožnjo opazuje, kako se do njega obnašajo drugi udeleženci v prometu, seveda pa se mora tudi sam obnašati strpno in prijazno do drugih. Sogovornika Janeza Martinčiča bosta nacionalni koordinator za kolesarjenje Gregor Steklačič in igralka Gorka Berden, ki nastopa v spotih.
Po slovenskem avtu leta 2024 smo zdaj dobili tudi evropski avto leta. To je električni renault scenic e-tech. Med glasovalci je že nekaj let slovenski novinar Sebastjan Plevnjak.
Avtomobili postajajo vse večji, pa tudi težji, predvsem so na teži pridobili električni avtomobili. Ta rast avtomobilov ima seveda svoje vzroke in prednosti, imajo pa vse te povečave tudi nekatere negativne posledice. Zato se tudi Andrej Brglez upravičeno sprašuje, če smo ubrali pravo pot, saj predvsem okolju na ta način zagotovo ne delamo usluge.
Kako zanesljivi so avtomobili, ki jih vozimo? Izpostavljamo rezultate mednarodne raziskave o zadovoljstvu z avtomobili. Lani spomladi in poleti je potekala v več evropskih državah, tudi v Sloveniji, skupno pa je v njej sodelovalo več kot 30.000 potrošnikov za približno toliko avtomobilov.
Neveljaven email naslov