Obvestila

Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu

Kitajska električna nevarnost

20.12.2017

Kitajci načrtujejo tudi več sto menjalnih mest, kjer bodo uporabniki lahko v treh minutah zamenjali baterijo.

Kitajci načrtujejo tudi več sto menjalnih mest, kjer bodo uporabniki lahko v treh minutah zamenjali baterijo

Kitajcem recimo z avtomobili na bencinski pogon nikoli ni uspelo prodreti v svet, zdaj pa so ogromen potencial prepoznali v električnih. Tako Kitajsko podjetje NIO že izdeluje 7-sedežnega športnega terenca es8. Gre za moderen in resen električni avtomobil, ki stane malo manj kot 70 tisočakov, torej je v primerjavi s Teslinim konkurentom dvakrat cenejši. Kitajci seveda nimajo takih težav s proizvodnjo kot recimo Tesla – imajo surovine, proizvodne kapacitete, delovno silo in zdaj tudi že znanje – tudi za marketing in prodajo. Ob koncu leta še enkrat o električnih. Kitajcem recimo z avtomobili na bencinski pogon nikoli ni uspelo prodreti v svet, zdaj pa so ogromen potencial prepoznali v električnih. Tako Kitajsko podjetje NIO že izdeluje 7-sedežnega športnega terenca ES8. Gre za moderen in resen električni avtomobil, ki stane malo manj kot 70 tisočakov, torej je v primerjavi s Teslinim konkurentom dvakrat cenejši. Kitajci seveda nimajo takih težav s proizvodnjo kot recimo Tesla – imajo surovine, proizvodne kapacitete, delovno silo in zdaj tudi že znanje – tudi za marketing in prodajo.

Mazda6

Čas je, da se za letos poslovimo še od ene znamke – z modelom, ki povečuje gnečo v najbolj rastočem segmentu športnih terencev in z drugim karavanskim, ki najbrž tudi na račun prej omenjenih kaj izgublja… No, prenovljena Mazda6 se je v najnovejši pomladitvi modernizirala in opremila tako da se resno spogleduje s tistimi »naj« v premijskem razredu. Na pogled je (tudi ali pa še posebej) v karavanski izvedbi privlačna in elegantna, o tem ni dvoma. Posodobili so notranjost, izdelava je brezhibna, ob udobnosti je potrebno izpostaviti tudi kopico sistemov, ki imajo na skrbi varnost in ki jih premore tudi že ne najvišji nivo opremljenosti atraction. 2,2 litrski dizel s 110 kilovati poganja 480 cm dolgo vozilo suvereno in brez težav, tudi šest stopenjskemu ročnemu menjalniku ni kaj očitati. Z vso eleganco in tudi že nekaj prestiža (predvsem ob popolni opremljenosti) je Mazda6 vseeno med tistimi, ki se v segmentu karavanov še kar dobro držijo – in mislimo, da upravičeno.

Mazda CX-5

Je pa v letošnjem letu na ceste zapeljala tudi druga generacija Mazde CX-5, ki je sicer najbolje prodajani Mazdin avtomobil v Evropi in je seveda med tistimi, ki se gnetejo v izjemno popularnem razredu. Pri obliki je težko govoriti o revoluciji, čeprav je avtomobil videti vseeno bolj imenitno in elegantno od predhodnika. Prostora v kabini ni kaj dosti več kot prej, je pa najnovejša CX-5 udobnejša, odeta v kvalitetne materiale, notranjost pa je tudi občutno bolje zvočno izolirana. Ena od Mazdinih značilnosti ostaja – zaslonov se ne da upravljati z dotikom, ampak z ročno z gumbom, kar morda zna biti zares varneje.

Naneslo je, da so tudi v ta avtomobil vgradili enak pogonski sklop kot v šestico, a CX-5 je dodatno ponujal samodejno uravnavan štirikolesni pogon, ki je dobrodošel na mokri ali snežni podlagi, sicer pa je avtomobil le pogojno pripravljen na terenske preizkuse, celo več – da se ga peljati podobno dinamično kot običajno limuzino, kar, bi rekli, ni ravno odlika večine konkurentov. Če zaključimo: Mazda se je od nas letos poslovila zelo dostojno.

Škoda Kodiaq

O Škodinem kodiaqu govorimo kot o fenomenu, o avtomobilu, ki so ga mnogi naročili še preden so ga videli. Čeprav nekateri pravijo, da je avtomobil stopil na tržišče celo malo pozno, pa očitno s pravimi atributi, tako se čakalne vrste še vedno vlečejo. Kodiaq je res očitno za mnoge ravno pravšen, moderen in eleganten športni terenec, dovolj privlačnega videza in z vso koncernsko tehniko ne predrag. Takega se splača tudi počakati nekaj mesecev. Kodiaq pa je za nekatere vseeno malo prevelik in Škoda ponudi (pred nekaj dnevi tudi pri nas) 31 cm krajšega, tudi malo nižjega in ožjega manjšega brata karoqa. Povpraševanju po kodiaqu tovarna še vedno ne more slediti, tudi naročilom za karoqa ne, zato so za slednjega okrepili proizvodne zmogljivosti. Pri nas so prejeli že skoraj 200 naročil, v prihodnjem letu jih bodo prodali vsaj 600. Karoqa opremljajo s tremi dizelskimi in dvema bencinskima motorjema, možen je tudi sedem stopenjski DSG, z najzmogljivejšim 140 kilovatnim dizlom tudi štirikolesni pogon. V začetku je avtomobil na voljo le s srednjim ali najbogatejšim nivojem opreme, tako da se cene začno pri 21.700 evrih. Še ena novost je: vsi karoqi so opremljeni s štiriletnim jamstvom, kupec se lahko sam odloči za podaljšanje.

Slovenski avto leta 2018 – 26. izbor po vrsti, glasovanje je končano, pojutrišnjem bomo objavili vseh pet finalistov. Sredi januarja bomo glasove razdelili še avtomobilistični novinarji sedmih sodelujočih medijev in razglasili Slovenski avto leta 2018.


Avtomobilsko prometne minute

869 epizod


Avtomobilsko prometne minute so namenjene novostim na avtomobilskem trgu, tako svetovnim predstavitvam, kot tudi novim avtomobilom, ki so na voljo kupcem v Sloveniji.

Kitajska električna nevarnost

20.12.2017

Kitajci načrtujejo tudi več sto menjalnih mest, kjer bodo uporabniki lahko v treh minutah zamenjali baterijo.

Kitajci načrtujejo tudi več sto menjalnih mest, kjer bodo uporabniki lahko v treh minutah zamenjali baterijo

Kitajcem recimo z avtomobili na bencinski pogon nikoli ni uspelo prodreti v svet, zdaj pa so ogromen potencial prepoznali v električnih. Tako Kitajsko podjetje NIO že izdeluje 7-sedežnega športnega terenca es8. Gre za moderen in resen električni avtomobil, ki stane malo manj kot 70 tisočakov, torej je v primerjavi s Teslinim konkurentom dvakrat cenejši. Kitajci seveda nimajo takih težav s proizvodnjo kot recimo Tesla – imajo surovine, proizvodne kapacitete, delovno silo in zdaj tudi že znanje – tudi za marketing in prodajo. Ob koncu leta še enkrat o električnih. Kitajcem recimo z avtomobili na bencinski pogon nikoli ni uspelo prodreti v svet, zdaj pa so ogromen potencial prepoznali v električnih. Tako Kitajsko podjetje NIO že izdeluje 7-sedežnega športnega terenca ES8. Gre za moderen in resen električni avtomobil, ki stane malo manj kot 70 tisočakov, torej je v primerjavi s Teslinim konkurentom dvakrat cenejši. Kitajci seveda nimajo takih težav s proizvodnjo kot recimo Tesla – imajo surovine, proizvodne kapacitete, delovno silo in zdaj tudi že znanje – tudi za marketing in prodajo.

Mazda6

Čas je, da se za letos poslovimo še od ene znamke – z modelom, ki povečuje gnečo v najbolj rastočem segmentu športnih terencev in z drugim karavanskim, ki najbrž tudi na račun prej omenjenih kaj izgublja… No, prenovljena Mazda6 se je v najnovejši pomladitvi modernizirala in opremila tako da se resno spogleduje s tistimi »naj« v premijskem razredu. Na pogled je (tudi ali pa še posebej) v karavanski izvedbi privlačna in elegantna, o tem ni dvoma. Posodobili so notranjost, izdelava je brezhibna, ob udobnosti je potrebno izpostaviti tudi kopico sistemov, ki imajo na skrbi varnost in ki jih premore tudi že ne najvišji nivo opremljenosti atraction. 2,2 litrski dizel s 110 kilovati poganja 480 cm dolgo vozilo suvereno in brez težav, tudi šest stopenjskemu ročnemu menjalniku ni kaj očitati. Z vso eleganco in tudi že nekaj prestiža (predvsem ob popolni opremljenosti) je Mazda6 vseeno med tistimi, ki se v segmentu karavanov še kar dobro držijo – in mislimo, da upravičeno.

Mazda CX-5

Je pa v letošnjem letu na ceste zapeljala tudi druga generacija Mazde CX-5, ki je sicer najbolje prodajani Mazdin avtomobil v Evropi in je seveda med tistimi, ki se gnetejo v izjemno popularnem razredu. Pri obliki je težko govoriti o revoluciji, čeprav je avtomobil videti vseeno bolj imenitno in elegantno od predhodnika. Prostora v kabini ni kaj dosti več kot prej, je pa najnovejša CX-5 udobnejša, odeta v kvalitetne materiale, notranjost pa je tudi občutno bolje zvočno izolirana. Ena od Mazdinih značilnosti ostaja – zaslonov se ne da upravljati z dotikom, ampak z ročno z gumbom, kar morda zna biti zares varneje.

Naneslo je, da so tudi v ta avtomobil vgradili enak pogonski sklop kot v šestico, a CX-5 je dodatno ponujal samodejno uravnavan štirikolesni pogon, ki je dobrodošel na mokri ali snežni podlagi, sicer pa je avtomobil le pogojno pripravljen na terenske preizkuse, celo več – da se ga peljati podobno dinamično kot običajno limuzino, kar, bi rekli, ni ravno odlika večine konkurentov. Če zaključimo: Mazda se je od nas letos poslovila zelo dostojno.

Škoda Kodiaq

O Škodinem kodiaqu govorimo kot o fenomenu, o avtomobilu, ki so ga mnogi naročili še preden so ga videli. Čeprav nekateri pravijo, da je avtomobil stopil na tržišče celo malo pozno, pa očitno s pravimi atributi, tako se čakalne vrste še vedno vlečejo. Kodiaq je res očitno za mnoge ravno pravšen, moderen in eleganten športni terenec, dovolj privlačnega videza in z vso koncernsko tehniko ne predrag. Takega se splača tudi počakati nekaj mesecev. Kodiaq pa je za nekatere vseeno malo prevelik in Škoda ponudi (pred nekaj dnevi tudi pri nas) 31 cm krajšega, tudi malo nižjega in ožjega manjšega brata karoqa. Povpraševanju po kodiaqu tovarna še vedno ne more slediti, tudi naročilom za karoqa ne, zato so za slednjega okrepili proizvodne zmogljivosti. Pri nas so prejeli že skoraj 200 naročil, v prihodnjem letu jih bodo prodali vsaj 600. Karoqa opremljajo s tremi dizelskimi in dvema bencinskima motorjema, možen je tudi sedem stopenjski DSG, z najzmogljivejšim 140 kilovatnim dizlom tudi štirikolesni pogon. V začetku je avtomobil na voljo le s srednjim ali najbogatejšim nivojem opreme, tako da se cene začno pri 21.700 evrih. Še ena novost je: vsi karoqi so opremljeni s štiriletnim jamstvom, kupec se lahko sam odloči za podaljšanje.

Slovenski avto leta 2018 – 26. izbor po vrsti, glasovanje je končano, pojutrišnjem bomo objavili vseh pet finalistov. Sredi januarja bomo glasove razdelili še avtomobilistični novinarji sedmih sodelujočih medijev in razglasili Slovenski avto leta 2018.


15.11.2024

Število umrlih na slovenskih cestah se je v zadnjih petih letih zmanjšalo za 20 %

Število umrlih v prometnih nesrečah se je v zadnjih letih bistveno zmanjšalo, a je še vedno grozljivo. Leta 2000 je recimo v Evropi izgubilo življenje več kot 50 tisoč ljudi, lani 20.418. Pri nas smo z 39 žrtvami na milijon prebivalcev precej pod evropskim povprečjem, ki znaša 46 žrtev. Za več kot 90 odstotkov nesreč je kriv človek – vemo torej, kje se da narediti še največ. Komentar Andreja Brgleza. Zapeljemo Jeep avenger z bencinskim motorjem, pa Renaultovega prostorneža kangoo in žlahtni Lexus LBX ter zabeležimo prihod novega modela Cupre terramar.


26.10.2024

Kakšna je razlika med kakovostno in slabo pnevmatiko?

Tokrat bomo "servirali" nekaj poudarkov iz zadnjega testa zimskih pnevmatik, pri katerem je sodelovala tudi naša AMZS. Čeprav so pnevmatike vedno kvalitetnejše, pa se na trgu še vedno pojavljajo tudi take, ki ne zadostijo varnostnim normativom. Med 28 testiranimi so bile štiri take, ki jih AMZS ne priporoča za uporabo. Razlika je vidna na mokri podlagi, kjer se dobra pnevmatika že zaustavi, nekvalitetna pa se na isti točki še vedno pelje s hitrostjo skoraj 30 km/h. Zapeljali bomo dva Forda iz skupine dostavnikov: transit je pravi dostavnik, tourneo custom pa lahko pelje osem potnikov in tudi precej prtljage.


28.09.2024

Kitajska pospešeno v električno prihodnost

Kar zadeva avtomobilsko industrijo, ta z velikimi koraki v zadnjih letih lovi električno prihodnost. Je pa res, da se je prodaja električnih vozil v zadnjih mesecih malce ustavila. Verjamemo pa, da imajo predvsem Kitajci na tem področju še kakšnega aduta v rokavu in bodo v električno prihodnost še odločno pospeševali. Za Kitajsko se zdi, da nas bo osvojila z avtomobili, ki so vedno bolj konkurenčni.


20.06.2024

120 let FIA

Svetovna avtomobilistična organizacija FIA je v teh dneh zaznamovala 120 let od nastanka. Danes združuje 243 članic iz 147 držav, ki skušajo v njenem okviru poenotiti različne nacionalne avtomobilske organizacije in spodbujati tako avtomobilske športe kot tudi mobilnost kot tako. FIA deluje na dveh ločenih, a enakopravnih stebrih. Eden je Svetovni svet za avtomotošport, drugi pa Svetovni svet za mobilnost.


13.06.2024

Je velik športni terenec res bolj varen?

Tudi pri nas ni malo tistih, ki se dobro počutijo predvsem v velikih, visokih in zmogljivih avtomobilih, čeprav jih na evropskih tleh še zdaleč ni toliko kot recimo v Združenih državah. Ne glede na to, ali je želja po takšnih avtomobilih odraz realnih potreb ali dobro usmerjenega marketinškega ustvarjanja želja po njih, imajo tovrstni avtomobili nekaj posebnosti, žal tudi smrtno nevarnih. Poskusi so namreč pokazali, da voznik s svojega mesta ne more videti otrok, ki so pred sprednjo masko – v enem od poskusov so jih pred avto posedli kar sedemnajst, ne da bi bili v voznikovem vidnem polju. Tudi višina in mesto, na katero je v avtomobilu nameščen motor, močno povečata verjetnost za hude poškodbe pešcev, slabša preglednost izza volana pa povečuje število poškodovanih kolesarjev in motoristov.


06.06.2024

Evropa in mobilnost - veliko vprašanj, malo odgovorov

Evropske volitve so blizu, zato ob tem morda pogosteje razmišljamo, kako blizu nam je pravzaprav dogajanje v organih, ki vodijo Evropo. S čim se ukvarjajo, kakšen vpliv imajo naši predstavniki, poslanci, kakšen glas imajo? Andrej Brglez, ki je tudi član Sveta FIA za mobilnost in turizem, enega od najpomembnejših teles mednarodne avtomobilistične zveze FIA, pravi, da so v Evropi, kar zadeva mobilnost, nujno potrebne spremembe. Vprašanj je po njegovih besedah ogromno, odgovorov pa malo.


29.05.2024

Taktni vozni red

Taktni vozni red je že dolgo poznan v številnih evropskih državah, pomeni pa redne odhode vlakov in avtobusov v določenih intervalih.


23.05.2024

Številni podcenjujejo zaviranje pri električnih skirojih

Kako hitro se lahko ustavi voznik e-skiroja, če mu nekaj nenadoma prekriža pot. Pri Zavarovalnici Triglav se zdaj lahko pohvalijo z novo pridobitvijo, in sicer s simulatorjem vožnje z električnim skirojem, ki voznikom lahko pokaže, kako hitro se je mogoče ustaviti, kakšna je zavorna pot. Prve izkušnje so zanimive in zgovorne, namreč ni jih malo, ki se uštejejo in začnejo prepozno zavirati in pač trčijo v oviro, ki je lahko marsikaj ali marsikdo. O novi pridobitvi in izkušnjah na simulatorju bomo govorili z vodjo projektov za varno mobilnost pri omenjeni zavarovalnici Ano Cergolj Kebler in strokovnim sodelavcem oddaje Andrejem Brglezom.


16.05.2024

Kitajski avtomobilizem

O kitajskem avtomobilskem trgu in prodoru kitajskih avtomobilov tudi k nam se zadnje čase veliko govori. Lani je na naše ceste zapeljalo okrog 1100 avtomobilov s Kitajske, letos jih bo gotovo več. Kako je poslovati s Kitajci, kako oni gledajo na naš trg in kako poskušajo s svojimi izdelki prodreti v svet?


09.05.2024

Kitajska s ciljem: postati prvi proizvajalec avtomobilov na svetu

Pri nas so avtomobilski saloni praktično preživeti, povsem drugače pa je na Kitajskem. Tam je avtomobilski val neverjetno velik, praktično čez noč je nastalo preko sto avtomobilskih znamk, proizvodne številke gredo v milijone. Da so avtomobili na pohodu, dokazuje tudi nedavni avtomobilski salon v Pekingu, ki si ga je v desetih dneh ogledalo skoraj 900 tisoč obiskovalcev, videli pa so kar 117 svetovnih premier in 278 električnih in plug-in hibridnih vozil.


25.04.2024

Mnogo motoristov pred nesrečo sploh ne zavira

Čeprav je zavorni sistem ABS tudi na motorjih prisoten že več desetletij, je med motoristi pogosto še vedno aktualna debata o tem, ali se lahko kdo hitreje ustavi z zavornim sistemom ABS ali ne.


18.04.2024

Elektrifikacija vozil je tu, toda kaj bomo z odpadnimi baterijami?

Število električnih vozil na cesti je iz dneva v dan večje. Kako je in bo s servisi, strokovnimi kadri, kako z recikliranjem baterij? Pa ne gre samo za baterije, zraven so še elektromotorji in kup elektronike, za katero so potrebna nova znanja in nova opremljenost servisnih delavnic. Da je to nujno in da se je električni prihodnosti treba prilagoditi zdaj, poudarja Andrej Brglez. Pred dnevi so odprli središče za baterije osebnih in gospodarskih vozil. Kako deluje in kako je opremljeno, o tem generalni direktor skupine Emil Frey za Slovenijo Jožko Tomšič.


11.04.2024

Kitajska je vse večja konkurenca evropski avtomobilski industriji

Slovenska avtomobilska industrija predstavlja v celoti 10 odstotkov slovenskega bruto domačega proizvoda, podjetja v tej dejavnosti prispevajo k petini slovenskega izvoza, zato je nujno, da se prestrukturirajo v skladu z digitalnim in zelenim prehodom. Zato so bo vlada prizadevala do leta 2027 zagotoviti 200 milijonov evrov. Da gre za edinstveno povezovanje med državo, znanostjo in gospodarstvom.


04.04.2024

Gumarska industrija si mane roke zaradi elektrifikacije vozil

Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta?


04.04.2024

Električni avtomobili prinašajo renesanso v gumarsko industrijo

Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta, je Janez Martinčič preveril pri poznavalcu avtomobilov in mobilnosti Andreju Brglezu.


28.03.2024

Avtomobilski oglasi tudi čez mejo dobrega okusa

Z Andrejem Brglezom o tem, da so oglasi za avtomobile dandanes zelo pestri, včasih tudi že čez mejo dobrega okusa. V zadnjem času so posamezne reklame za avtomobile bolj ozko usmerjene, namenjene točno določenim skupinam uporabnikov. Na ta način skušajo proizvajalci oziroma prodajalci ta ali oni avtomobil približati točno določeni osebi in jo prepričati, da je namenjen prav njej. Ni dvoma, da na mnoge potencialne kupce tovrstna reklama bolj ali manj deluje.


14.03.2024

SharePlanica: Dostop v Planico tudi za osebe z invalidnostjo

Letos bo, kar zadeva obisk Planice, že drugo leto zapored obiskovalcem v pomoč car-sharing platforma "Shareplanica". Na ta način poskušajo zmanjšati število avtomobilov na parkiriščih ob prizorišču. Letos pa so akcijo še nadgradili, na platformi se namreč lahko povezujejo osebe z invalidnostjo, ki bi želele priti v Planico in tisti, ki so jih pripravljeni tja peljati. Pokrovitelj akcije je Mastercard, med ambasadorji akcije pa je tudi nekaj znanih imen, med njimi Jurij Tepeš in Cene Prevc.


07.03.2024

Vsi smo na isti poti

Ob svetovnem dnevu varčevanja z energijo in trajnostnega odnosa do okolja sta Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo in Agencija za varnost prometa ustvarila novo video-kampanjo 'Vsi smo na isti poti'. V njej poudarjajo pomen medsebojnega spoštovanja in ozaveščenosti vseh udeležencev v prometu. V glavni vlogi nastopa kolesar, ki med vožnjo opazuje, kako se do njega obnašajo drugi udeleženci v prometu, seveda pa se mora tudi sam obnašati strpno in prijazno do drugih. Sogovornika Janeza Martinčiča bosta nacionalni koordinator za kolesarjenje Gregor Steklačič in igralka Gorka Berden, ki nastopa v spotih.


29.02.2024

Evropski avto leta

Po slovenskem avtu leta 2024 smo zdaj dobili tudi evropski avto leta. To je električni renault scenic e-tech. Med glasovalci je že nekaj let slovenski novinar Sebastjan Plevnjak.


22.02.2024

Večje je lepše, a tudi bolj uporabno?

Avtomobili postajajo vse večji, pa tudi težji, predvsem so na teži pridobili električni avtomobili. Ta rast avtomobilov ima seveda svoje vzroke in prednosti, imajo pa vse te povečave tudi nekatere negativne posledice. Zato se tudi Andrej Brglez upravičeno sprašuje, če smo ubrali pravo pot, saj predvsem okolju na ta način zagotovo ne delamo usluge.


Stran 1 od 44
Prijavite se na e-novice

Prijavite se na e-novice

Neveljaven email naslov