Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Treba je biti previden, ko vozi kolo vas in ko kolo vozite vi.
Treba je biti previden, ko vozi kolo vas in ko kolo vozite vi
Beležimo izjemen vzpon izdelave in prodaje koles, lani so prodali več kot 150 milijonov novih koles. Skokovito narašča tudi prodaja električnih koles, ki jih predvsem radi vozijo tudi starejši. Statistika pove, da se med temi, ki vozijo električna kolesa, največ ponesreči prav teh – verjetno tudi zato, ker se da s tovrstnimi kolesi peljati precej hitro. Pri nas je tudi veliko tistih, ki prevažate svoja kolesa z avtomobilom. To je izziv, ki se ga marsikdo morda loti preveč lahkotno in površno, še posebej, če gre za električno kolo, ki je težje od običajnega.
Danes se torej posvetimo našim najdražjim. Pri Mercedesu so po petih letih prenovili svojo vrhunsko prestižno limuzino, ki je zdaj še malo bolj vrhunska in prestižna. Razred S je, kar zadeva zunanjost, doživel le nekaj kozmetičnih sprememb, znotraj pa je vsekakor opazen velik razpotegnjen osrednji zaslon, ki deluje kot nekakšen televizijski ekran – digitalizirana novost je prišla iz novega razreda E. Vse drugo je nekako pričakovano – elegantno, natančno, prostorno in udobno, odeto v usnje in les, z različnimi funkcijami masaže, bogatim spektrom barvne osvetlitve.
Čeprav gre za podaljšano različico S-ja, ki meri v dolžino 527 cm in tehta več kot dve toni, pa trilitrski 250-kilovatni dizel skupaj z devetstopenjskim samodejnim menjalnikom skrbi, da je vožnja v vsakem trenutku suverena – lahko ležerno prijetna in udobna, tudi zaradi zračnega vzmetenja, lahko pa ob pomoči športne nastavitve tudi precej dinamična; štirikolesno gnana limuzina pospeši do hitrosti 100 km/h v malo več kot petih sekundah, ob tem pa se ponaša tudi z izjemno stabilno lego v ovinkih. Pri testnem S-ju je bilo za 55 tisoč priboljškov, torej je bila končna cena 170 tisoč evrov.
Predstavila se nam je nova BMW-jeva šestica z oznako GT (gran turismo), kar je oznaka za nekakšno kombinacijo limuzine in križanca ter pomeni predvsem višje sedenje za potnike in zadaj ogromen 660-litrski prostor za prtljago. Ob pogledu na obliko serije pet GT so številni privzdignili obrvi, šestica je zdaj manj posebna, bi lahko rekli. Je nekoliko nižja in predvsem daljša, s 510 cm dolžine se primerja kar z dolžino standardne prestižne limuzine serije sedem. Tudi sicer bi še našli enakosti oziroma podobnosti.
V avto je vgrajena vsa najsodobnejša asistenčna tehnologija, po sedmici je recimo povzet tudi pametni ključ, s katerim je med drugim mogoče šestico tudi parkirati na daljavo. Omenimo še serijsko zračno vzmetenje na zadnji premi, ki se samodejno izravnava, na voljo pa je tudi prilagodljivo podvozje z zračnim vzmetenjem, ki pri večji hitrosti vozilo bolj približa podlagi. Osemstopenjski samodejni menjalnik uravnava delovanje 195 kilovatnega trilitrskega dizla – to je brezhibno, moči je dovolj; štirikolesni pogon xDrive pa je dobrodošel pomočnik na mokrih in spolzkih podlagah. Ob tem in še drugih dodatkih cena iz osnovnih 75 poskoči na 120 tisočakov.
Nekaterim avtomobilom pač ne uspe. Nič slabega ni v tem, včasih pač ni pravi trenutek, mogoče jim preprosto ni bilo namenjeno. Eden takih, ki so prišli tiho in odšli v pozabo, je bil tudi Fordov ecosport. Celo poučeni ljubitelji avtomobilizma se tega eksotičnega vozila slabo spominjajo, toda časi so se zdaj spremenili. Prvič: bil je križanec, ko križancev še ni bilo. Drugič: z novo generacijo oziroma izpeljanko tega vozila se pri Fordu ne šalijo. Ecosportu tokrat lahko pomaga nepričakovani uspeh recimo fusiona ali tudi upokojenega B-maxa. Gre za kompaktno vozilo, mogoče nekaj manj modno ali tehnološko eksotično, vendar solidno izdelano in po novem tudi prikupno. Dvobarvna karoserija je v razredu že skoraj nujna, prav tako širok nabor asistenčnih sistemov ter seveda možnost popolne opreme, kot je recimo legendarni titanium, pa tudi v ta razred vpeljani ST. V nasprotju z večino drugih križancev pa ecosport ostaja zvest svoji podobi in bo ponujal tudi možnost štirikolesnega pogona, ki se je veselimo. Pestra je tudi izbira pogonskih agregatov – med njimi je čisto nov ecoblue, Fordov poskus vračanja vere v dizle tudi pri manjših prostorninah.
869 epizod
Avtomobilsko prometne minute so namenjene novostim na avtomobilskem trgu, tako svetovnim predstavitvam, kot tudi novim avtomobilom, ki so na voljo kupcem v Sloveniji.
Treba je biti previden, ko vozi kolo vas in ko kolo vozite vi.
Treba je biti previden, ko vozi kolo vas in ko kolo vozite vi
Beležimo izjemen vzpon izdelave in prodaje koles, lani so prodali več kot 150 milijonov novih koles. Skokovito narašča tudi prodaja električnih koles, ki jih predvsem radi vozijo tudi starejši. Statistika pove, da se med temi, ki vozijo električna kolesa, največ ponesreči prav teh – verjetno tudi zato, ker se da s tovrstnimi kolesi peljati precej hitro. Pri nas je tudi veliko tistih, ki prevažate svoja kolesa z avtomobilom. To je izziv, ki se ga marsikdo morda loti preveč lahkotno in površno, še posebej, če gre za električno kolo, ki je težje od običajnega.
Danes se torej posvetimo našim najdražjim. Pri Mercedesu so po petih letih prenovili svojo vrhunsko prestižno limuzino, ki je zdaj še malo bolj vrhunska in prestižna. Razred S je, kar zadeva zunanjost, doživel le nekaj kozmetičnih sprememb, znotraj pa je vsekakor opazen velik razpotegnjen osrednji zaslon, ki deluje kot nekakšen televizijski ekran – digitalizirana novost je prišla iz novega razreda E. Vse drugo je nekako pričakovano – elegantno, natančno, prostorno in udobno, odeto v usnje in les, z različnimi funkcijami masaže, bogatim spektrom barvne osvetlitve.
Čeprav gre za podaljšano različico S-ja, ki meri v dolžino 527 cm in tehta več kot dve toni, pa trilitrski 250-kilovatni dizel skupaj z devetstopenjskim samodejnim menjalnikom skrbi, da je vožnja v vsakem trenutku suverena – lahko ležerno prijetna in udobna, tudi zaradi zračnega vzmetenja, lahko pa ob pomoči športne nastavitve tudi precej dinamična; štirikolesno gnana limuzina pospeši do hitrosti 100 km/h v malo več kot petih sekundah, ob tem pa se ponaša tudi z izjemno stabilno lego v ovinkih. Pri testnem S-ju je bilo za 55 tisoč priboljškov, torej je bila končna cena 170 tisoč evrov.
Predstavila se nam je nova BMW-jeva šestica z oznako GT (gran turismo), kar je oznaka za nekakšno kombinacijo limuzine in križanca ter pomeni predvsem višje sedenje za potnike in zadaj ogromen 660-litrski prostor za prtljago. Ob pogledu na obliko serije pet GT so številni privzdignili obrvi, šestica je zdaj manj posebna, bi lahko rekli. Je nekoliko nižja in predvsem daljša, s 510 cm dolžine se primerja kar z dolžino standardne prestižne limuzine serije sedem. Tudi sicer bi še našli enakosti oziroma podobnosti.
V avto je vgrajena vsa najsodobnejša asistenčna tehnologija, po sedmici je recimo povzet tudi pametni ključ, s katerim je med drugim mogoče šestico tudi parkirati na daljavo. Omenimo še serijsko zračno vzmetenje na zadnji premi, ki se samodejno izravnava, na voljo pa je tudi prilagodljivo podvozje z zračnim vzmetenjem, ki pri večji hitrosti vozilo bolj približa podlagi. Osemstopenjski samodejni menjalnik uravnava delovanje 195 kilovatnega trilitrskega dizla – to je brezhibno, moči je dovolj; štirikolesni pogon xDrive pa je dobrodošel pomočnik na mokrih in spolzkih podlagah. Ob tem in še drugih dodatkih cena iz osnovnih 75 poskoči na 120 tisočakov.
Nekaterim avtomobilom pač ne uspe. Nič slabega ni v tem, včasih pač ni pravi trenutek, mogoče jim preprosto ni bilo namenjeno. Eden takih, ki so prišli tiho in odšli v pozabo, je bil tudi Fordov ecosport. Celo poučeni ljubitelji avtomobilizma se tega eksotičnega vozila slabo spominjajo, toda časi so se zdaj spremenili. Prvič: bil je križanec, ko križancev še ni bilo. Drugič: z novo generacijo oziroma izpeljanko tega vozila se pri Fordu ne šalijo. Ecosportu tokrat lahko pomaga nepričakovani uspeh recimo fusiona ali tudi upokojenega B-maxa. Gre za kompaktno vozilo, mogoče nekaj manj modno ali tehnološko eksotično, vendar solidno izdelano in po novem tudi prikupno. Dvobarvna karoserija je v razredu že skoraj nujna, prav tako širok nabor asistenčnih sistemov ter seveda možnost popolne opreme, kot je recimo legendarni titanium, pa tudi v ta razred vpeljani ST. V nasprotju z večino drugih križancev pa ecosport ostaja zvest svoji podobi in bo ponujal tudi možnost štirikolesnega pogona, ki se je veselimo. Pestra je tudi izbira pogonskih agregatov – med njimi je čisto nov ecoblue, Fordov poskus vračanja vere v dizle tudi pri manjših prostorninah.
Število umrlih v prometnih nesrečah se je v zadnjih letih bistveno zmanjšalo, a je še vedno grozljivo. Leta 2000 je recimo v Evropi izgubilo življenje več kot 50 tisoč ljudi, lani 20.418. Pri nas smo z 39 žrtvami na milijon prebivalcev precej pod evropskim povprečjem, ki znaša 46 žrtev. Za več kot 90 odstotkov nesreč je kriv človek – vemo torej, kje se da narediti še največ. Komentar Andreja Brgleza. Zapeljemo Jeep avenger z bencinskim motorjem, pa Renaultovega prostorneža kangoo in žlahtni Lexus LBX ter zabeležimo prihod novega modela Cupre terramar.
Tokrat bomo "servirali" nekaj poudarkov iz zadnjega testa zimskih pnevmatik, pri katerem je sodelovala tudi naša AMZS. Čeprav so pnevmatike vedno kvalitetnejše, pa se na trgu še vedno pojavljajo tudi take, ki ne zadostijo varnostnim normativom. Med 28 testiranimi so bile štiri take, ki jih AMZS ne priporoča za uporabo. Razlika je vidna na mokri podlagi, kjer se dobra pnevmatika že zaustavi, nekvalitetna pa se na isti točki še vedno pelje s hitrostjo skoraj 30 km/h. Zapeljali bomo dva Forda iz skupine dostavnikov: transit je pravi dostavnik, tourneo custom pa lahko pelje osem potnikov in tudi precej prtljage.
Kar zadeva avtomobilsko industrijo, ta z velikimi koraki v zadnjih letih lovi električno prihodnost. Je pa res, da se je prodaja električnih vozil v zadnjih mesecih malce ustavila. Verjamemo pa, da imajo predvsem Kitajci na tem področju še kakšnega aduta v rokavu in bodo v električno prihodnost še odločno pospeševali. Za Kitajsko se zdi, da nas bo osvojila z avtomobili, ki so vedno bolj konkurenčni.
Svetovna avtomobilistična organizacija FIA je v teh dneh zaznamovala 120 let od nastanka. Danes združuje 243 članic iz 147 držav, ki skušajo v njenem okviru poenotiti različne nacionalne avtomobilske organizacije in spodbujati tako avtomobilske športe kot tudi mobilnost kot tako. FIA deluje na dveh ločenih, a enakopravnih stebrih. Eden je Svetovni svet za avtomotošport, drugi pa Svetovni svet za mobilnost.
Tudi pri nas ni malo tistih, ki se dobro počutijo predvsem v velikih, visokih in zmogljivih avtomobilih, čeprav jih na evropskih tleh še zdaleč ni toliko kot recimo v Združenih državah. Ne glede na to, ali je želja po takšnih avtomobilih odraz realnih potreb ali dobro usmerjenega marketinškega ustvarjanja želja po njih, imajo tovrstni avtomobili nekaj posebnosti, žal tudi smrtno nevarnih. Poskusi so namreč pokazali, da voznik s svojega mesta ne more videti otrok, ki so pred sprednjo masko – v enem od poskusov so jih pred avto posedli kar sedemnajst, ne da bi bili v voznikovem vidnem polju. Tudi višina in mesto, na katero je v avtomobilu nameščen motor, močno povečata verjetnost za hude poškodbe pešcev, slabša preglednost izza volana pa povečuje število poškodovanih kolesarjev in motoristov.
Evropske volitve so blizu, zato ob tem morda pogosteje razmišljamo, kako blizu nam je pravzaprav dogajanje v organih, ki vodijo Evropo. S čim se ukvarjajo, kakšen vpliv imajo naši predstavniki, poslanci, kakšen glas imajo? Andrej Brglez, ki je tudi član Sveta FIA za mobilnost in turizem, enega od najpomembnejših teles mednarodne avtomobilistične zveze FIA, pravi, da so v Evropi, kar zadeva mobilnost, nujno potrebne spremembe. Vprašanj je po njegovih besedah ogromno, odgovorov pa malo.
Taktni vozni red je že dolgo poznan v številnih evropskih državah, pomeni pa redne odhode vlakov in avtobusov v določenih intervalih.
Kako hitro se lahko ustavi voznik e-skiroja, če mu nekaj nenadoma prekriža pot. Pri Zavarovalnici Triglav se zdaj lahko pohvalijo z novo pridobitvijo, in sicer s simulatorjem vožnje z električnim skirojem, ki voznikom lahko pokaže, kako hitro se je mogoče ustaviti, kakšna je zavorna pot. Prve izkušnje so zanimive in zgovorne, namreč ni jih malo, ki se uštejejo in začnejo prepozno zavirati in pač trčijo v oviro, ki je lahko marsikaj ali marsikdo. O novi pridobitvi in izkušnjah na simulatorju bomo govorili z vodjo projektov za varno mobilnost pri omenjeni zavarovalnici Ano Cergolj Kebler in strokovnim sodelavcem oddaje Andrejem Brglezom.
O kitajskem avtomobilskem trgu in prodoru kitajskih avtomobilov tudi k nam se zadnje čase veliko govori. Lani je na naše ceste zapeljalo okrog 1100 avtomobilov s Kitajske, letos jih bo gotovo več. Kako je poslovati s Kitajci, kako oni gledajo na naš trg in kako poskušajo s svojimi izdelki prodreti v svet?
Pri nas so avtomobilski saloni praktično preživeti, povsem drugače pa je na Kitajskem. Tam je avtomobilski val neverjetno velik, praktično čez noč je nastalo preko sto avtomobilskih znamk, proizvodne številke gredo v milijone. Da so avtomobili na pohodu, dokazuje tudi nedavni avtomobilski salon v Pekingu, ki si ga je v desetih dneh ogledalo skoraj 900 tisoč obiskovalcev, videli pa so kar 117 svetovnih premier in 278 električnih in plug-in hibridnih vozil.
Čeprav je zavorni sistem ABS tudi na motorjih prisoten že več desetletij, je med motoristi pogosto še vedno aktualna debata o tem, ali se lahko kdo hitreje ustavi z zavornim sistemom ABS ali ne.
Število električnih vozil na cesti je iz dneva v dan večje. Kako je in bo s servisi, strokovnimi kadri, kako z recikliranjem baterij? Pa ne gre samo za baterije, zraven so še elektromotorji in kup elektronike, za katero so potrebna nova znanja in nova opremljenost servisnih delavnic. Da je to nujno in da se je električni prihodnosti treba prilagoditi zdaj, poudarja Andrej Brglez. Pred dnevi so odprli središče za baterije osebnih in gospodarskih vozil. Kako deluje in kako je opremljeno, o tem generalni direktor skupine Emil Frey za Slovenijo Jožko Tomšič.
Slovenska avtomobilska industrija predstavlja v celoti 10 odstotkov slovenskega bruto domačega proizvoda, podjetja v tej dejavnosti prispevajo k petini slovenskega izvoza, zato je nujno, da se prestrukturirajo v skladu z digitalnim in zelenim prehodom. Zato so bo vlada prizadevala do leta 2027 zagotoviti 200 milijonov evrov. Da gre za edinstveno povezovanje med državo, znanostjo in gospodarstvom.
Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta?
Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta, je Janez Martinčič preveril pri poznavalcu avtomobilov in mobilnosti Andreju Brglezu.
Z Andrejem Brglezom o tem, da so oglasi za avtomobile dandanes zelo pestri, včasih tudi že čez mejo dobrega okusa. V zadnjem času so posamezne reklame za avtomobile bolj ozko usmerjene, namenjene točno določenim skupinam uporabnikov. Na ta način skušajo proizvajalci oziroma prodajalci ta ali oni avtomobil približati točno določeni osebi in jo prepričati, da je namenjen prav njej. Ni dvoma, da na mnoge potencialne kupce tovrstna reklama bolj ali manj deluje.
Letos bo, kar zadeva obisk Planice, že drugo leto zapored obiskovalcem v pomoč car-sharing platforma "Shareplanica". Na ta način poskušajo zmanjšati število avtomobilov na parkiriščih ob prizorišču. Letos pa so akcijo še nadgradili, na platformi se namreč lahko povezujejo osebe z invalidnostjo, ki bi želele priti v Planico in tisti, ki so jih pripravljeni tja peljati. Pokrovitelj akcije je Mastercard, med ambasadorji akcije pa je tudi nekaj znanih imen, med njimi Jurij Tepeš in Cene Prevc.
Ob svetovnem dnevu varčevanja z energijo in trajnostnega odnosa do okolja sta Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo in Agencija za varnost prometa ustvarila novo video-kampanjo 'Vsi smo na isti poti'. V njej poudarjajo pomen medsebojnega spoštovanja in ozaveščenosti vseh udeležencev v prometu. V glavni vlogi nastopa kolesar, ki med vožnjo opazuje, kako se do njega obnašajo drugi udeleženci v prometu, seveda pa se mora tudi sam obnašati strpno in prijazno do drugih. Sogovornika Janeza Martinčiča bosta nacionalni koordinator za kolesarjenje Gregor Steklačič in igralka Gorka Berden, ki nastopa v spotih.
Po slovenskem avtu leta 2024 smo zdaj dobili tudi evropski avto leta. To je električni renault scenic e-tech. Med glasovalci je že nekaj let slovenski novinar Sebastjan Plevnjak.
Avtomobili postajajo vse večji, pa tudi težji, predvsem so na teži pridobili električni avtomobili. Ta rast avtomobilov ima seveda svoje vzroke in prednosti, imajo pa vse te povečave tudi nekatere negativne posledice. Zato se tudi Andrej Brglez upravičeno sprašuje, če smo ubrali pravo pot, saj predvsem okolju na ta način zagotovo ne delamo usluge.
Neveljaven email naslov