Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Kar zadeva opremo v modernih avtomobilih, ta med drugim omogoča tudi dostop do mnogih podatkov in informacij. Po drugi strani pa smo lahko tudi mi oziroma naš avtomobil bogat vir informacij, ki jih lahko recimo Google, ki se je zdaj že “vgnezdil” v avtomobile, iznajdljivo izkorišča in trži. Tega se premalo zavedamo in prišel je čas, da del pogače pripade tudi lastnikom avtomobilov.
Premalo se zavedamo, koliko podatkov dajemo Googlu in prišel je čas, da del pogače pripade tudi lastnikom avtomobilov
Kar zadeva opremo v modernih avtomobilih, ta med drugim omogoča tudi dostop do mnogih podatkov in informacij. Po drugi strani pa smo lahko tudi mi oziroma naš avtomobil bogat vir informacij, ki jih lahko recimo Google, ki se je zdaj že “vgnezdil” v avtomobile, iznajdljivo izkorišča in trži. Tega se premalo zavedamo in prišel je čas, da del pogače pripade tudi lastnikom avtomobilov.
Zdi se, da Mitsubishi v Evropi (in tudi pri nas) zdaj spet odločneje nagovarja kupce. Tako so nam zdaj vrinili med ASX-a in outlanderja novega urbanega srednje velikega športnega terenca, poimenovanega eclipse cross. Z nekoliko kupejevskim zadkom (značilnost je tudi spojler, ki poteka po sredini zadnjega stekla) deluje vozilo sveže in dinamično. Zasnovanost na podlagi večjega outlanderja zagotavlja veliko prostora za potnike (tudi zadaj, kjer je zadnja klop vzdolžno pomična kar za 20 cm), nekoliko manj za prtljago (340 litrov). Notranjost je prijetna in sodobno oblikovana, na armaturi je 7-palični komunikacijski zaslon na dotik, kljub temu pa so nekatere nastavitve ostale na klasičnih stikalih, kar včasih ni slabo. Na voljo je veliko uporabne tehnologije, serijsko tudi varnostne. Pri motorni izbiri za eclipse cross ne more biti nobene dileme – na voljo je namreč (za zdaj) le 1,5-litrski turbo bencinski motor s 120 kilovati moči, ki teče tiho in prijetno, menjalnik je bil v našem primeru šeststopenjski ročni, pogon na prednji kolesi; sicer pa je možen tudi 4WD v kombinaciji z menjalnikom CVT. Osnovni eclipse cross je na voljo za nekaj manj kot 20 tisočakov, testni je bil bogatejši z opremo in nekaj tisočakov dražji.
V Evropi je 250 milijonov kolesarjev in vsaka dvanajsta smrtna žrtev prometnih nezgod je prav kolesar. Ford je poskrbel za produkcijo izkušnje z navidezno resničnostjo. T.i. WheelSwap avtomobilistom in kolesarjem omogoča spoznati, kako lahko nepremišljena vožnja avta ali kolesa povzroči nevarne situacije in je lahko tudi usodna. Avtomobilisti vidijo s kolesarjevega zornega kota, kako nevarno je lahko recimo pretesno prehitevanje, nenadna sprememba smeri brez uporabe smernikov in odpiranje vrat brez preverjanja ali se bliža kolesar. Druga različica pa omogoča kolesarjem, da izkusijo, kako se počutijo vozniki, ko oni prevozijo rdečo luč, vozijo »kontra« po enosmernih ulicah in nenadno spreminjajo smer. Dva tedna po izkušnji z aplikacijo WheelSwap jih je 60 odstotkov spremenilo svoje vedenje pri vsakodnevnih vožnjah.
867 epizod
Avtomobilsko prometne minute so namenjene novostim na avtomobilskem trgu, tako svetovnim predstavitvam, kot tudi novim avtomobilom, ki so na voljo kupcem v Sloveniji.
Kar zadeva opremo v modernih avtomobilih, ta med drugim omogoča tudi dostop do mnogih podatkov in informacij. Po drugi strani pa smo lahko tudi mi oziroma naš avtomobil bogat vir informacij, ki jih lahko recimo Google, ki se je zdaj že “vgnezdil” v avtomobile, iznajdljivo izkorišča in trži. Tega se premalo zavedamo in prišel je čas, da del pogače pripade tudi lastnikom avtomobilov.
Premalo se zavedamo, koliko podatkov dajemo Googlu in prišel je čas, da del pogače pripade tudi lastnikom avtomobilov
Kar zadeva opremo v modernih avtomobilih, ta med drugim omogoča tudi dostop do mnogih podatkov in informacij. Po drugi strani pa smo lahko tudi mi oziroma naš avtomobil bogat vir informacij, ki jih lahko recimo Google, ki se je zdaj že “vgnezdil” v avtomobile, iznajdljivo izkorišča in trži. Tega se premalo zavedamo in prišel je čas, da del pogače pripade tudi lastnikom avtomobilov.
Zdi se, da Mitsubishi v Evropi (in tudi pri nas) zdaj spet odločneje nagovarja kupce. Tako so nam zdaj vrinili med ASX-a in outlanderja novega urbanega srednje velikega športnega terenca, poimenovanega eclipse cross. Z nekoliko kupejevskim zadkom (značilnost je tudi spojler, ki poteka po sredini zadnjega stekla) deluje vozilo sveže in dinamično. Zasnovanost na podlagi večjega outlanderja zagotavlja veliko prostora za potnike (tudi zadaj, kjer je zadnja klop vzdolžno pomična kar za 20 cm), nekoliko manj za prtljago (340 litrov). Notranjost je prijetna in sodobno oblikovana, na armaturi je 7-palični komunikacijski zaslon na dotik, kljub temu pa so nekatere nastavitve ostale na klasičnih stikalih, kar včasih ni slabo. Na voljo je veliko uporabne tehnologije, serijsko tudi varnostne. Pri motorni izbiri za eclipse cross ne more biti nobene dileme – na voljo je namreč (za zdaj) le 1,5-litrski turbo bencinski motor s 120 kilovati moči, ki teče tiho in prijetno, menjalnik je bil v našem primeru šeststopenjski ročni, pogon na prednji kolesi; sicer pa je možen tudi 4WD v kombinaciji z menjalnikom CVT. Osnovni eclipse cross je na voljo za nekaj manj kot 20 tisočakov, testni je bil bogatejši z opremo in nekaj tisočakov dražji.
V Evropi je 250 milijonov kolesarjev in vsaka dvanajsta smrtna žrtev prometnih nezgod je prav kolesar. Ford je poskrbel za produkcijo izkušnje z navidezno resničnostjo. T.i. WheelSwap avtomobilistom in kolesarjem omogoča spoznati, kako lahko nepremišljena vožnja avta ali kolesa povzroči nevarne situacije in je lahko tudi usodna. Avtomobilisti vidijo s kolesarjevega zornega kota, kako nevarno je lahko recimo pretesno prehitevanje, nenadna sprememba smeri brez uporabe smernikov in odpiranje vrat brez preverjanja ali se bliža kolesar. Druga različica pa omogoča kolesarjem, da izkusijo, kako se počutijo vozniki, ko oni prevozijo rdečo luč, vozijo »kontra« po enosmernih ulicah in nenadno spreminjajo smer. Dva tedna po izkušnji z aplikacijo WheelSwap jih je 60 odstotkov spremenilo svoje vedenje pri vsakodnevnih vožnjah.
Kar zadeva avtomobilsko industrijo, ta z velikimi koraki v zadnjih letih lovi električno prihodnost. Je pa res, da se je prodaja električnih vozil v zadnjih mesecih malce ustavila. Verjamemo pa, da imajo predvsem Kitajci na tem področju še kakšnega aduta v rokavu in bodo v električno prihodnost še odločno pospeševali. Za Kitajsko se zdi, da nas bo osvojila z avtomobili, ki so vedno bolj konkurenčni.
Svetovna avtomobilistična organizacija FIA je v teh dneh zaznamovala 120 let od nastanka. Danes združuje 243 članic iz 147 držav, ki skušajo v njenem okviru poenotiti različne nacionalne avtomobilske organizacije in spodbujati tako avtomobilske športe kot tudi mobilnost kot tako. FIA deluje na dveh ločenih, a enakopravnih stebrih. Eden je Svetovni svet za avtomotošport, drugi pa Svetovni svet za mobilnost.
Tudi pri nas ni malo tistih, ki se dobro počutijo predvsem v velikih, visokih in zmogljivih avtomobilih, čeprav jih na evropskih tleh še zdaleč ni toliko kot recimo v Združenih državah. Ne glede na to, ali je želja po takšnih avtomobilih odraz realnih potreb ali dobro usmerjenega marketinškega ustvarjanja želja po njih, imajo tovrstni avtomobili nekaj posebnosti, žal tudi smrtno nevarnih. Poskusi so namreč pokazali, da voznik s svojega mesta ne more videti otrok, ki so pred sprednjo masko – v enem od poskusov so jih pred avto posedli kar sedemnajst, ne da bi bili v voznikovem vidnem polju. Tudi višina in mesto, na katero je v avtomobilu nameščen motor, močno povečata verjetnost za hude poškodbe pešcev, slabša preglednost izza volana pa povečuje število poškodovanih kolesarjev in motoristov.
Evropske volitve so blizu, zato ob tem morda pogosteje razmišljamo, kako blizu nam je pravzaprav dogajanje v organih, ki vodijo Evropo. S čim se ukvarjajo, kakšen vpliv imajo naši predstavniki, poslanci, kakšen glas imajo? Andrej Brglez, ki je tudi član Sveta FIA za mobilnost in turizem, enega od najpomembnejših teles mednarodne avtomobilistične zveze FIA, pravi, da so v Evropi, kar zadeva mobilnost, nujno potrebne spremembe. Vprašanj je po njegovih besedah ogromno, odgovorov pa malo.
Taktni vozni red je že dolgo poznan v številnih evropskih državah, pomeni pa redne odhode vlakov in avtobusov v določenih intervalih.
Kako hitro se lahko ustavi voznik e-skiroja, če mu nekaj nenadoma prekriža pot. Pri Zavarovalnici Triglav se zdaj lahko pohvalijo z novo pridobitvijo, in sicer s simulatorjem vožnje z električnim skirojem, ki voznikom lahko pokaže, kako hitro se je mogoče ustaviti, kakšna je zavorna pot. Prve izkušnje so zanimive in zgovorne, namreč ni jih malo, ki se uštejejo in začnejo prepozno zavirati in pač trčijo v oviro, ki je lahko marsikaj ali marsikdo. O novi pridobitvi in izkušnjah na simulatorju bomo govorili z vodjo projektov za varno mobilnost pri omenjeni zavarovalnici Ano Cergolj Kebler in strokovnim sodelavcem oddaje Andrejem Brglezom.
O kitajskem avtomobilskem trgu in prodoru kitajskih avtomobilov tudi k nam se zadnje čase veliko govori. Lani je na naše ceste zapeljalo okrog 1100 avtomobilov s Kitajske, letos jih bo gotovo več. Kako je poslovati s Kitajci, kako oni gledajo na naš trg in kako poskušajo s svojimi izdelki prodreti v svet?
Pri nas so avtomobilski saloni praktično preživeti, povsem drugače pa je na Kitajskem. Tam je avtomobilski val neverjetno velik, praktično čez noč je nastalo preko sto avtomobilskih znamk, proizvodne številke gredo v milijone. Da so avtomobili na pohodu, dokazuje tudi nedavni avtomobilski salon v Pekingu, ki si ga je v desetih dneh ogledalo skoraj 900 tisoč obiskovalcev, videli pa so kar 117 svetovnih premier in 278 električnih in plug-in hibridnih vozil.
Čeprav je zavorni sistem ABS tudi na motorjih prisoten že več desetletij, je med motoristi pogosto še vedno aktualna debata o tem, ali se lahko kdo hitreje ustavi z zavornim sistemom ABS ali ne.
Število električnih vozil na cesti je iz dneva v dan večje. Kako je in bo s servisi, strokovnimi kadri, kako z recikliranjem baterij? Pa ne gre samo za baterije, zraven so še elektromotorji in kup elektronike, za katero so potrebna nova znanja in nova opremljenost servisnih delavnic. Da je to nujno in da se je električni prihodnosti treba prilagoditi zdaj, poudarja Andrej Brglez. Pred dnevi so odprli središče za baterije osebnih in gospodarskih vozil. Kako deluje in kako je opremljeno, o tem generalni direktor skupine Emil Frey za Slovenijo Jožko Tomšič.
Slovenska avtomobilska industrija predstavlja v celoti 10 odstotkov slovenskega bruto domačega proizvoda, podjetja v tej dejavnosti prispevajo k petini slovenskega izvoza, zato je nujno, da se prestrukturirajo v skladu z digitalnim in zelenim prehodom. Zato so bo vlada prizadevala do leta 2027 zagotoviti 200 milijonov evrov. Da gre za edinstveno povezovanje med državo, znanostjo in gospodarstvom.
Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta?
Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta, je Janez Martinčič preveril pri poznavalcu avtomobilov in mobilnosti Andreju Brglezu.
Z Andrejem Brglezom o tem, da so oglasi za avtomobile dandanes zelo pestri, včasih tudi že čez mejo dobrega okusa. V zadnjem času so posamezne reklame za avtomobile bolj ozko usmerjene, namenjene točno določenim skupinam uporabnikov. Na ta način skušajo proizvajalci oziroma prodajalci ta ali oni avtomobil približati točno določeni osebi in jo prepričati, da je namenjen prav njej. Ni dvoma, da na mnoge potencialne kupce tovrstna reklama bolj ali manj deluje.
Letos bo, kar zadeva obisk Planice, že drugo leto zapored obiskovalcem v pomoč car-sharing platforma "Shareplanica". Na ta način poskušajo zmanjšati število avtomobilov na parkiriščih ob prizorišču. Letos pa so akcijo še nadgradili, na platformi se namreč lahko povezujejo osebe z invalidnostjo, ki bi želele priti v Planico in tisti, ki so jih pripravljeni tja peljati. Pokrovitelj akcije je Mastercard, med ambasadorji akcije pa je tudi nekaj znanih imen, med njimi Jurij Tepeš in Cene Prevc.
Ob svetovnem dnevu varčevanja z energijo in trajnostnega odnosa do okolja sta Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo in Agencija za varnost prometa ustvarila novo video-kampanjo 'Vsi smo na isti poti'. V njej poudarjajo pomen medsebojnega spoštovanja in ozaveščenosti vseh udeležencev v prometu. V glavni vlogi nastopa kolesar, ki med vožnjo opazuje, kako se do njega obnašajo drugi udeleženci v prometu, seveda pa se mora tudi sam obnašati strpno in prijazno do drugih. Sogovornika Janeza Martinčiča bosta nacionalni koordinator za kolesarjenje Gregor Steklačič in igralka Gorka Berden, ki nastopa v spotih.
Po slovenskem avtu leta 2024 smo zdaj dobili tudi evropski avto leta. To je električni renault scenic e-tech. Med glasovalci je že nekaj let slovenski novinar Sebastjan Plevnjak.
Avtomobili postajajo vse večji, pa tudi težji, predvsem so na teži pridobili električni avtomobili. Ta rast avtomobilov ima seveda svoje vzroke in prednosti, imajo pa vse te povečave tudi nekatere negativne posledice. Zato se tudi Andrej Brglez upravičeno sprašuje, če smo ubrali pravo pot, saj predvsem okolju na ta način zagotovo ne delamo usluge.
Kako zanesljivi so avtomobili, ki jih vozimo? Izpostavljamo rezultate mednarodne raziskave o zadovoljstvu z avtomobili. Lani spomladi in poleti je potekala v več evropskih državah, tudi v Sloveniji, skupno pa je v njej sodelovalo več kot 30.000 potrošnikov za približno toliko avtomobilov.
Anonimizirani podatki več kot 100 tisoč uporabnikov mobilne aplikacije DRAJV, ki spremlja in ocenjuje način vožnje ter nagrajuje varne voznike, so na novo zaživeli na DRAJV zemljevidu, ki je javno dostopen vsem uporabnikom. Na enem mestu so tako zbrani podatki o najbolj nevarnih odsekih oziroma najpogostejših izzivih v prometu.
Neveljaven email naslov