Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Teme, dogodki povezani s področjem mobilnosti, o katerih se bo letos zagotovo veliko govorilo: dolgi letalski leti bodo postali najcenejši v zgodovini – zaradi dveh novih letališč na Kitajskem in v Turčiji ter zaradi subvencij, ki jih države nudijo letalskim prevoznikom pri nabavi goriva - da bi povečale turistični priliv.
Kitajci bodo nadaljevali z ekspresno gradnjo hitrih železnic, ki omogočajo hitrosti vlakov tudi preko 250 km/h. Imajo jih že 27.000 kilometrov - do leta 2025 naj bi jih zgradili še dodatnih enajst tisoč. 500 let po smrti genijalnega Leonarda da Vincija se bo v prodaji pojavil prvi avto-helikopter. Zakaj omenjamo da Vincija? Ker je to tehnično domislico imel že on.
Kitajci imajo že 27 tisoč kilometrov hitrih železnic, ki omogočajo hitrosti vlakov tudi preko 250 km/h. Do leta 2025 jih bodo zgradili še 11 tisoč kilometrov
Teme, dogodki povezani s področjem mobilnosti, o katerih se bo letos zagotovo veliko govorilo: dolgi letalski leti bodo postali najcenejši v zgodovini – zaradi dveh novih letališč na Kitajskem in v Turčiji ter zaradi subvencij, ki jih države nudijo letalskim prevoznikom pri nabavi goriva – da bi povečale turistični priliv. Kitajci bodo nadaljevali z ekspresno gradnjo hitrih železnic, ki omogočajo hitrosti vlakov tudi preko 250 km/h. Imajo jih že 27.000 kilometrov – do leta 2025 naj bi jih zgradili še dodatnih enajst tisoč. 500 let po smrti Leonarda da Vincija se bo v prodaji pojavil prvi avto-helikopter. Zakaj omenjamo da Vincija? Ker je to tehnično domislico imel že on.
Ob omembi Forda se mnogi zdaj najprej spomnimo, da je focus pred dnevi postal Slovenski avto leta. Ob koncu lanskega leta pa nas je obiskal še en zanimiv avtomobil iz fordove flote, ki je malo manjši od focusa, so mu pa naložili prijetno nalogo: voziti potnike dokaj udobno, a tudi omogočiti vozniku, da si lahko kdaj pa kdaj lahko privošči nekoliko več hrupa in zabave. Fiesta ST že v osnovi ponuja dokaj bogato opremo – z aktivnim tempomatom, samodejnim preklopom dolgih in zasenčenih luči, pa navigacijo; seveda pa ima tudi spremenjeno vzmetenje, možnost izbire treh voznih načinov in tudi nekaj drugih dodatkov (recimo tudi dvojno kromirano izpušno cev), pa znotraj Recarova športa sedeža, ki opozarjajo, da gre za zmogljivo različico. Poganja jo 1,5 litrski bencinski trivaljnik, ki zmore 146 kilovatov moči, menjalnik je 6-stopenjski ročni. Elektronski pripomočki omogočajo pogumno vožnjo; da se fiesta drži ceste, kot »pijanec vaškega plota« (saj veste, kaj hočemo povedati), je jasno, saj fordovi modeli že leta pregovorno trdno in izjemno zanesljivo obvladajo lego na cesti, tudi fiesta ST jo. Testno vozilo je imelo tudi še nekaj dobrot, ki bi jih mnogi verjetno lahko pogrešali, recimo kamero za pomoč pri vzvratni vožnji, zimski paket (tudi z gretjem vetrobranskega stekla, ki prav pride), pa sistem za zaznavo vozil v mrtvem kotu, panoramsko streho in še kakšno malenkost. Vse to spravi ceno take športne fieste na skoraj 30 tisočakov – ob tem, da že odštejemo popuste. Z nekaj manj dodatki pa lahko pridemo pod 27.
Novosti prihajajo. Prvi Audijev model, ki se nam je predstavil v novem letu, je A1; tako je za nekaj dni prehitel Q3, ki prihaja jutri. A1 drugega rodu je nekoliko daljši in prostornejši, prihaja le kot sportback, torej v petvratni izvedenki. V ponudbi so le bencinski motorji – ali trivaljnik s 75 oziroma 85 kilovati moči ali 110 kilovatni štirivaljni turbobencinski z oznako 35 TFSI. Serijsko je vgrajen opozorilnik za nenamerno zapuščanje voznega pasu, tudi samodejni zavorni sistem, možno pa je dobiti seveda vse možne tehnične pripomočke, ki Audija A1 naredijo tudi še bolj premijskega. Cene gredo od 20 tisočakov navzgor.
Volkswagen in Ford bosta spet sodelovala – tokrat gre za skupno nastopanje z gospodarskimi vozili na globalnem trgu, posebej v Južni Ameriki. Leta 2022 bosta na ceste zapeljala naslednika amaroka in rangerja, ki bosta vozila na skupni platformi. Nato bo Ford za obe družbi pripravil veliki dostavnik, Volkswagen pa mali mestni kombi, ki ga bo verjetno poganjala elektrika.
Rusko tehnološko podjetje Yandex je v Las Vegasu dokazovalo, da so samovozeči avti lahko tehnologija sedanjosti. Predelali so staro toyoto prius v samovozeči taksi. Projekta so se lotili precej lahkotno; dva tedna so porabili za mapiranje Las Vegasa, dva tedna za pripravo avta in že lahko v avto posedejo prve pogumne stranke. No, dovoljenja za komercialno delovanje ne bodo dobili tako hitro.
Proizvajalec helikopterjev Bell je pokazal leteči taksi s šestimi rotorji, ki jih lahko usmerjamo vertikalno ali horizontalno, pogon pa je hibridni, pri čemer elektriko zagotavlja plinska turbina. Gre za brezpilotno plovilo; kot partner, ki bo zagotavljal komercialni interes pa je najglasnejši Uber.
Na Londonskem letališču Gattwick se bodo, kot kaže, rešili nadležnih dronov. Proti vse pogostejšim vdorom malih dronov v svoj zračni prostor se bodo odslej borili kar s posebnimi vojaškimi puškami, ki z usmerjenim snopom radarskih žarkov sklatijo dron na tla. Seveda bo lastnika drona potem doletela še ne prav majhna denarna kazen.
868 epizod
Avtomobilsko prometne minute so namenjene novostim na avtomobilskem trgu, tako svetovnim predstavitvam, kot tudi novim avtomobilom, ki so na voljo kupcem v Sloveniji.
Teme, dogodki povezani s področjem mobilnosti, o katerih se bo letos zagotovo veliko govorilo: dolgi letalski leti bodo postali najcenejši v zgodovini – zaradi dveh novih letališč na Kitajskem in v Turčiji ter zaradi subvencij, ki jih države nudijo letalskim prevoznikom pri nabavi goriva - da bi povečale turistični priliv.
Kitajci bodo nadaljevali z ekspresno gradnjo hitrih železnic, ki omogočajo hitrosti vlakov tudi preko 250 km/h. Imajo jih že 27.000 kilometrov - do leta 2025 naj bi jih zgradili še dodatnih enajst tisoč. 500 let po smrti genijalnega Leonarda da Vincija se bo v prodaji pojavil prvi avto-helikopter. Zakaj omenjamo da Vincija? Ker je to tehnično domislico imel že on.
Kitajci imajo že 27 tisoč kilometrov hitrih železnic, ki omogočajo hitrosti vlakov tudi preko 250 km/h. Do leta 2025 jih bodo zgradili še 11 tisoč kilometrov
Teme, dogodki povezani s področjem mobilnosti, o katerih se bo letos zagotovo veliko govorilo: dolgi letalski leti bodo postali najcenejši v zgodovini – zaradi dveh novih letališč na Kitajskem in v Turčiji ter zaradi subvencij, ki jih države nudijo letalskim prevoznikom pri nabavi goriva – da bi povečale turistični priliv. Kitajci bodo nadaljevali z ekspresno gradnjo hitrih železnic, ki omogočajo hitrosti vlakov tudi preko 250 km/h. Imajo jih že 27.000 kilometrov – do leta 2025 naj bi jih zgradili še dodatnih enajst tisoč. 500 let po smrti Leonarda da Vincija se bo v prodaji pojavil prvi avto-helikopter. Zakaj omenjamo da Vincija? Ker je to tehnično domislico imel že on.
Ob omembi Forda se mnogi zdaj najprej spomnimo, da je focus pred dnevi postal Slovenski avto leta. Ob koncu lanskega leta pa nas je obiskal še en zanimiv avtomobil iz fordove flote, ki je malo manjši od focusa, so mu pa naložili prijetno nalogo: voziti potnike dokaj udobno, a tudi omogočiti vozniku, da si lahko kdaj pa kdaj lahko privošči nekoliko več hrupa in zabave. Fiesta ST že v osnovi ponuja dokaj bogato opremo – z aktivnim tempomatom, samodejnim preklopom dolgih in zasenčenih luči, pa navigacijo; seveda pa ima tudi spremenjeno vzmetenje, možnost izbire treh voznih načinov in tudi nekaj drugih dodatkov (recimo tudi dvojno kromirano izpušno cev), pa znotraj Recarova športa sedeža, ki opozarjajo, da gre za zmogljivo različico. Poganja jo 1,5 litrski bencinski trivaljnik, ki zmore 146 kilovatov moči, menjalnik je 6-stopenjski ročni. Elektronski pripomočki omogočajo pogumno vožnjo; da se fiesta drži ceste, kot »pijanec vaškega plota« (saj veste, kaj hočemo povedati), je jasno, saj fordovi modeli že leta pregovorno trdno in izjemno zanesljivo obvladajo lego na cesti, tudi fiesta ST jo. Testno vozilo je imelo tudi še nekaj dobrot, ki bi jih mnogi verjetno lahko pogrešali, recimo kamero za pomoč pri vzvratni vožnji, zimski paket (tudi z gretjem vetrobranskega stekla, ki prav pride), pa sistem za zaznavo vozil v mrtvem kotu, panoramsko streho in še kakšno malenkost. Vse to spravi ceno take športne fieste na skoraj 30 tisočakov – ob tem, da že odštejemo popuste. Z nekaj manj dodatki pa lahko pridemo pod 27.
Novosti prihajajo. Prvi Audijev model, ki se nam je predstavil v novem letu, je A1; tako je za nekaj dni prehitel Q3, ki prihaja jutri. A1 drugega rodu je nekoliko daljši in prostornejši, prihaja le kot sportback, torej v petvratni izvedenki. V ponudbi so le bencinski motorji – ali trivaljnik s 75 oziroma 85 kilovati moči ali 110 kilovatni štirivaljni turbobencinski z oznako 35 TFSI. Serijsko je vgrajen opozorilnik za nenamerno zapuščanje voznega pasu, tudi samodejni zavorni sistem, možno pa je dobiti seveda vse možne tehnične pripomočke, ki Audija A1 naredijo tudi še bolj premijskega. Cene gredo od 20 tisočakov navzgor.
Volkswagen in Ford bosta spet sodelovala – tokrat gre za skupno nastopanje z gospodarskimi vozili na globalnem trgu, posebej v Južni Ameriki. Leta 2022 bosta na ceste zapeljala naslednika amaroka in rangerja, ki bosta vozila na skupni platformi. Nato bo Ford za obe družbi pripravil veliki dostavnik, Volkswagen pa mali mestni kombi, ki ga bo verjetno poganjala elektrika.
Rusko tehnološko podjetje Yandex je v Las Vegasu dokazovalo, da so samovozeči avti lahko tehnologija sedanjosti. Predelali so staro toyoto prius v samovozeči taksi. Projekta so se lotili precej lahkotno; dva tedna so porabili za mapiranje Las Vegasa, dva tedna za pripravo avta in že lahko v avto posedejo prve pogumne stranke. No, dovoljenja za komercialno delovanje ne bodo dobili tako hitro.
Proizvajalec helikopterjev Bell je pokazal leteči taksi s šestimi rotorji, ki jih lahko usmerjamo vertikalno ali horizontalno, pogon pa je hibridni, pri čemer elektriko zagotavlja plinska turbina. Gre za brezpilotno plovilo; kot partner, ki bo zagotavljal komercialni interes pa je najglasnejši Uber.
Na Londonskem letališču Gattwick se bodo, kot kaže, rešili nadležnih dronov. Proti vse pogostejšim vdorom malih dronov v svoj zračni prostor se bodo odslej borili kar s posebnimi vojaškimi puškami, ki z usmerjenim snopom radarskih žarkov sklatijo dron na tla. Seveda bo lastnika drona potem doletela še ne prav majhna denarna kazen.
Tokrat bomo "servirali" nekaj poudarkov iz zadnjega testa zimskih pnevmatik, pri katerem je sodelovala tudi naša AMZS. Čeprav so pnevmatike vedno kvalitetnejše, pa se na trgu še vedno pojavljajo tudi take, ki ne zadostijo varnostnim normativom. Med 28 testiranimi so bile štiri take, ki jih AMZS ne priporoča za uporabo. Razlika je vidna na mokri podlagi, kjer se dobra pnevmatika že zaustavi, nekvalitetna pa se na isti točki še vedno pelje s hitrostjo skoraj 30 km/h. Zapeljali bomo dva Forda iz skupine dostavnikov: transit je pravi dostavnik, tourneo custom pa lahko pelje osem potnikov in tudi precej prtljage.
Kar zadeva avtomobilsko industrijo, ta z velikimi koraki v zadnjih letih lovi električno prihodnost. Je pa res, da se je prodaja električnih vozil v zadnjih mesecih malce ustavila. Verjamemo pa, da imajo predvsem Kitajci na tem področju še kakšnega aduta v rokavu in bodo v električno prihodnost še odločno pospeševali. Za Kitajsko se zdi, da nas bo osvojila z avtomobili, ki so vedno bolj konkurenčni.
Svetovna avtomobilistična organizacija FIA je v teh dneh zaznamovala 120 let od nastanka. Danes združuje 243 članic iz 147 držav, ki skušajo v njenem okviru poenotiti različne nacionalne avtomobilske organizacije in spodbujati tako avtomobilske športe kot tudi mobilnost kot tako. FIA deluje na dveh ločenih, a enakopravnih stebrih. Eden je Svetovni svet za avtomotošport, drugi pa Svetovni svet za mobilnost.
Tudi pri nas ni malo tistih, ki se dobro počutijo predvsem v velikih, visokih in zmogljivih avtomobilih, čeprav jih na evropskih tleh še zdaleč ni toliko kot recimo v Združenih državah. Ne glede na to, ali je želja po takšnih avtomobilih odraz realnih potreb ali dobro usmerjenega marketinškega ustvarjanja želja po njih, imajo tovrstni avtomobili nekaj posebnosti, žal tudi smrtno nevarnih. Poskusi so namreč pokazali, da voznik s svojega mesta ne more videti otrok, ki so pred sprednjo masko – v enem od poskusov so jih pred avto posedli kar sedemnajst, ne da bi bili v voznikovem vidnem polju. Tudi višina in mesto, na katero je v avtomobilu nameščen motor, močno povečata verjetnost za hude poškodbe pešcev, slabša preglednost izza volana pa povečuje število poškodovanih kolesarjev in motoristov.
Evropske volitve so blizu, zato ob tem morda pogosteje razmišljamo, kako blizu nam je pravzaprav dogajanje v organih, ki vodijo Evropo. S čim se ukvarjajo, kakšen vpliv imajo naši predstavniki, poslanci, kakšen glas imajo? Andrej Brglez, ki je tudi član Sveta FIA za mobilnost in turizem, enega od najpomembnejših teles mednarodne avtomobilistične zveze FIA, pravi, da so v Evropi, kar zadeva mobilnost, nujno potrebne spremembe. Vprašanj je po njegovih besedah ogromno, odgovorov pa malo.
Taktni vozni red je že dolgo poznan v številnih evropskih državah, pomeni pa redne odhode vlakov in avtobusov v določenih intervalih.
Kako hitro se lahko ustavi voznik e-skiroja, če mu nekaj nenadoma prekriža pot. Pri Zavarovalnici Triglav se zdaj lahko pohvalijo z novo pridobitvijo, in sicer s simulatorjem vožnje z električnim skirojem, ki voznikom lahko pokaže, kako hitro se je mogoče ustaviti, kakšna je zavorna pot. Prve izkušnje so zanimive in zgovorne, namreč ni jih malo, ki se uštejejo in začnejo prepozno zavirati in pač trčijo v oviro, ki je lahko marsikaj ali marsikdo. O novi pridobitvi in izkušnjah na simulatorju bomo govorili z vodjo projektov za varno mobilnost pri omenjeni zavarovalnici Ano Cergolj Kebler in strokovnim sodelavcem oddaje Andrejem Brglezom.
O kitajskem avtomobilskem trgu in prodoru kitajskih avtomobilov tudi k nam se zadnje čase veliko govori. Lani je na naše ceste zapeljalo okrog 1100 avtomobilov s Kitajske, letos jih bo gotovo več. Kako je poslovati s Kitajci, kako oni gledajo na naš trg in kako poskušajo s svojimi izdelki prodreti v svet?
Pri nas so avtomobilski saloni praktično preživeti, povsem drugače pa je na Kitajskem. Tam je avtomobilski val neverjetno velik, praktično čez noč je nastalo preko sto avtomobilskih znamk, proizvodne številke gredo v milijone. Da so avtomobili na pohodu, dokazuje tudi nedavni avtomobilski salon v Pekingu, ki si ga je v desetih dneh ogledalo skoraj 900 tisoč obiskovalcev, videli pa so kar 117 svetovnih premier in 278 električnih in plug-in hibridnih vozil.
Čeprav je zavorni sistem ABS tudi na motorjih prisoten že več desetletij, je med motoristi pogosto še vedno aktualna debata o tem, ali se lahko kdo hitreje ustavi z zavornim sistemom ABS ali ne.
Število električnih vozil na cesti je iz dneva v dan večje. Kako je in bo s servisi, strokovnimi kadri, kako z recikliranjem baterij? Pa ne gre samo za baterije, zraven so še elektromotorji in kup elektronike, za katero so potrebna nova znanja in nova opremljenost servisnih delavnic. Da je to nujno in da se je električni prihodnosti treba prilagoditi zdaj, poudarja Andrej Brglez. Pred dnevi so odprli središče za baterije osebnih in gospodarskih vozil. Kako deluje in kako je opremljeno, o tem generalni direktor skupine Emil Frey za Slovenijo Jožko Tomšič.
Slovenska avtomobilska industrija predstavlja v celoti 10 odstotkov slovenskega bruto domačega proizvoda, podjetja v tej dejavnosti prispevajo k petini slovenskega izvoza, zato je nujno, da se prestrukturirajo v skladu z digitalnim in zelenim prehodom. Zato so bo vlada prizadevala do leta 2027 zagotoviti 200 milijonov evrov. Da gre za edinstveno povezovanje med državo, znanostjo in gospodarstvom.
Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta?
Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta, je Janez Martinčič preveril pri poznavalcu avtomobilov in mobilnosti Andreju Brglezu.
Z Andrejem Brglezom o tem, da so oglasi za avtomobile dandanes zelo pestri, včasih tudi že čez mejo dobrega okusa. V zadnjem času so posamezne reklame za avtomobile bolj ozko usmerjene, namenjene točno določenim skupinam uporabnikov. Na ta način skušajo proizvajalci oziroma prodajalci ta ali oni avtomobil približati točno določeni osebi in jo prepričati, da je namenjen prav njej. Ni dvoma, da na mnoge potencialne kupce tovrstna reklama bolj ali manj deluje.
Letos bo, kar zadeva obisk Planice, že drugo leto zapored obiskovalcem v pomoč car-sharing platforma "Shareplanica". Na ta način poskušajo zmanjšati število avtomobilov na parkiriščih ob prizorišču. Letos pa so akcijo še nadgradili, na platformi se namreč lahko povezujejo osebe z invalidnostjo, ki bi želele priti v Planico in tisti, ki so jih pripravljeni tja peljati. Pokrovitelj akcije je Mastercard, med ambasadorji akcije pa je tudi nekaj znanih imen, med njimi Jurij Tepeš in Cene Prevc.
Ob svetovnem dnevu varčevanja z energijo in trajnostnega odnosa do okolja sta Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo in Agencija za varnost prometa ustvarila novo video-kampanjo 'Vsi smo na isti poti'. V njej poudarjajo pomen medsebojnega spoštovanja in ozaveščenosti vseh udeležencev v prometu. V glavni vlogi nastopa kolesar, ki med vožnjo opazuje, kako se do njega obnašajo drugi udeleženci v prometu, seveda pa se mora tudi sam obnašati strpno in prijazno do drugih. Sogovornika Janeza Martinčiča bosta nacionalni koordinator za kolesarjenje Gregor Steklačič in igralka Gorka Berden, ki nastopa v spotih.
Po slovenskem avtu leta 2024 smo zdaj dobili tudi evropski avto leta. To je električni renault scenic e-tech. Med glasovalci je že nekaj let slovenski novinar Sebastjan Plevnjak.
Avtomobili postajajo vse večji, pa tudi težji, predvsem so na teži pridobili električni avtomobili. Ta rast avtomobilov ima seveda svoje vzroke in prednosti, imajo pa vse te povečave tudi nekatere negativne posledice. Zato se tudi Andrej Brglez upravičeno sprašuje, če smo ubrali pravo pot, saj predvsem okolju na ta način zagotovo ne delamo usluge.
Kako zanesljivi so avtomobili, ki jih vozimo? Izpostavljamo rezultate mednarodne raziskave o zadovoljstvu z avtomobili. Lani spomladi in poleti je potekala v več evropskih državah, tudi v Sloveniji, skupno pa je v njej sodelovalo več kot 30.000 potrošnikov za približno toliko avtomobilov.
Neveljaven email naslov