Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Tisti, ki pogosto potujete z avtodomom, veste, da tovrstna potovanja zahtevajo nekaj znanja in priprave, da potem ni kakšnih težav in nevšečnosti. Andrej Brglez opozarja, da je ena od značilnosti avtodomov tudi ta, da njihova konstrukcija ne zagotavlja podobne varnosti za potnike kot recimo tista pri osebnih avtomobilih. Mnogi notranjost avtodoma, opogumljeni z množico odlagalnih površin in predalov ter omaric, pretirano natrpajo in vozilo naložijo preko skrajnosti. Tako še dodatno trpijo zavore, predvsem pri vožnji navzdol. Poleg tega si mnogi še neizkušeni uporabniki avtodoma začrtajo prezahtevne potovalne poti, kar jih lahko utrudi in dodatno ogrozi prometno varnost. Skratka, potovanje z avtodomom je lahko zabavno in prijetno, a treba je upoštevati določena pravila in zakonitosti tovrstnega potovanja.
Andrej Brglez opozarja, da je ena od značilnosti avtodomov tudi ta, da njihova konstrukcija ne zagotavlja podobne varnosti za potnike kot recimo tista pri osebnih avtomobilih.
Tisti, ki pogosto potujete z avtodomom, veste, da tovrstna potovanja zahtevajo nekaj znanja in priprave, da potem ni kakšnih težav in nevšečnosti. Andrej Brglez opozarja, da je ena od značilnosti avtodomov tudi ta, da njihova konstrukcija ne zagotavlja podobne varnosti za potnike kot recimo tista pri osebnih avtomobilih. Mnogi notranjost avtodoma, opogumljeni z množico odlagalnih površin in predalov ter omaric, pretirano natrpajo in vozilo naložijo preko skrajnosti. Tako še dodatno trpijo zavore, predvsem pri vožnji navzdol. Poleg tega si mnogi še neizkušeni uporabniki avtodoma začrtajo prezahtevne potovalne poti, kar jih lahko utrudi in dodatno ogrozi prometno varnost. Skratka, potovanje z avtodomom je lahko zabavno in prijetno, a treba je upoštevati določena pravila in zakonitosti tovrstnega potovanja.
Seat se drži malo po strani. Ni ga v osrčju koncernskih žajfnic, kar pa ne pomeni, da ga ni na avtomobilskem zemljevidu in na avtomobilskem trgu. Ob Ibizi in Leonu, ki sta hrbtenica tega španskega proizvajalca, nam s Tarracom sporočajo, da se ne bojijo niti trendov. Vozilo je dobilo ime po katalonskem mestecu Tarragona in vsaj tu pomeni dobrodošel odmik od androgenih koncernskih imen zadnjega obdobja. O čem sploh govorimo? Nič več in nič manj o velikem, zajetnem športnem terencu. Za primerjavo; to kar je za Škodo kodiaq ali za VW tiguan allspace, je za Seat tarraco. Tako, zdaj smo na isti strani. Kljub zajetnim gabaritom tarraco ne deluje štorasto. Ali škatlasto. Ali nerodno. Sodobnih, presenetljivo drznih, a ne avantgardnih potez (sploh v beli) izgleda imenitno. Da bi se človek kar pridušal nad Seatom: »kje ste bili do sedaj?« ko smo morali nekako preživeti generacije neposrečenih SUV-jev, ki so bili oblikovalsko bolj sami sebi namen. Pri tarracu Seat ni varčeval. Z ničemer in pri ničemer. Gosposko opremljen z vsemi asistencami sodobnosti in kar je še bolj zanimivo; v ponudbi je tudi mogočen dvo litrski diesel s 140 kilovati. TDI se že nekaj časa sliši kot psovka, a mi smo ga sprejeli z odprtimi rokami. Nekaj zaradi absolutne suverenosti v vseh voznih pogojih, nekaj zaradi odličnega sodelovanja z DSG-jem, nekaj zaradi štiri kolesnega pogona. Mogoče ga je, hladnega, v kabini za kakšen decibel preveč, a z nostalgijo smo se spomnili zlatih časov dvo-litrskih dizlov, ki so danes malce spodsekani od bridke sablje dizelske afere. S tarracom dobivamo sodoben, po meri in okusu voznika urejen SUV od tam, od koder smo ga, roko na srce najmanj pričakovali. Kot kažejo prvi odzivi, tako voznikov, kot strokovne javnosti, je pred tarracom mirna vožnja, kar pomeni za matično tovarno predvsem lepo prihodnost in dokaz, da niso zgolj peto kolo v koncernskem prtljažniku.
Hyundai je po petvratni kombilimuzini i30 z oznako N predstavil še limuzinski kupe s to oznako, ki pomeni športno različico. Tudi tu sta na voljo dve različici dvolitrskega turbobencinskega motorja, močnejša zmore 202 kilovata. Z nekaterimi prilagoditvami so pri Hyundaiju poskrbeli, da je športnik lahko tudi dokaj običajen družinski prevoznik. I30 N fastback je nekaj 100 evrov dražji od petvratne limuzine, tako šibkejši stane dobrih 29 tisočakov.
Pripeljal se je tudi novi Mercedes-Benz, in sicer kupe razreda CLA. Na izgled vozilo deluje bolj športno in hkrati elegantno (tudi ker je nekoliko večjih dimenzij in nižje), v notranjosti pa se seveda zgleduje po razredu A, s katerim si recimo delita tudi infozabavni sistem MBUX. Nekatere asistenčne funkcije ga naredijo še bolj inteligentnega, izboljšali so recimo glasovno upravljanje z uporabo ključne besede Hey Mercedes. Novi CLA zdaj pozna že veliko odgovorov z več področij, razbere tudi ukaze za upravljanje iz gest. Pogonski agregati so posodobljeni 4-valjni bencinski in dizelski moči od 85 pa vse do 225 kilovatov, kolikor bo ponujala izvedba 35 AMG.
Zadnji Škodin novinec na trgu je naslednik rapida spaceback model scala, ki je večji in prostornejši. Scala je iz dražjih modelov prevzela množico tehničnih pripomočkov – recimo aktivni radarski tempomat, sistem za samodejno parkiranje, prilagodljive LED žaromete. Motorna paleta zajema štiri bencinske motorje z močjo med 66 in 110 kilovati, dizelski je 1,6 TDI. Pri slovenskem zastopniku načrtujejo letos prodati rekordnih 7.600 Škod, scala naj bi letno dosegala 11- odstotni tržni delež.
Lexus pa je pri nas že spravil na ceste prvih nekaj modelov modernega križanca dinamičnega izgleda z oznako UX. Čeprav ponujajo tudi pogon z bencinskim motorjem, pa je jasno, da bo velika večina kupcev segla po učinkoviti hibridni kombinaciji bencinskega in elektromotorja, ki s skupno močjo nekaj čez 130 kilovatov ob štirikolesnem pogonu in zaradi nizkega težišča vozila ponuja (ob uglajeni) tudi zelo stabilno in zanesljivo vožnjo. Da je Lexus UX tudi izjemno skrbno načrtovan avtomobil in dodelan do zadnjega najmanjšega detajla, ni treba posebej poudarjati.
868 epizod
Avtomobilsko prometne minute so namenjene novostim na avtomobilskem trgu, tako svetovnim predstavitvam, kot tudi novim avtomobilom, ki so na voljo kupcem v Sloveniji.
Tisti, ki pogosto potujete z avtodomom, veste, da tovrstna potovanja zahtevajo nekaj znanja in priprave, da potem ni kakšnih težav in nevšečnosti. Andrej Brglez opozarja, da je ena od značilnosti avtodomov tudi ta, da njihova konstrukcija ne zagotavlja podobne varnosti za potnike kot recimo tista pri osebnih avtomobilih. Mnogi notranjost avtodoma, opogumljeni z množico odlagalnih površin in predalov ter omaric, pretirano natrpajo in vozilo naložijo preko skrajnosti. Tako še dodatno trpijo zavore, predvsem pri vožnji navzdol. Poleg tega si mnogi še neizkušeni uporabniki avtodoma začrtajo prezahtevne potovalne poti, kar jih lahko utrudi in dodatno ogrozi prometno varnost. Skratka, potovanje z avtodomom je lahko zabavno in prijetno, a treba je upoštevati določena pravila in zakonitosti tovrstnega potovanja.
Andrej Brglez opozarja, da je ena od značilnosti avtodomov tudi ta, da njihova konstrukcija ne zagotavlja podobne varnosti za potnike kot recimo tista pri osebnih avtomobilih.
Tisti, ki pogosto potujete z avtodomom, veste, da tovrstna potovanja zahtevajo nekaj znanja in priprave, da potem ni kakšnih težav in nevšečnosti. Andrej Brglez opozarja, da je ena od značilnosti avtodomov tudi ta, da njihova konstrukcija ne zagotavlja podobne varnosti za potnike kot recimo tista pri osebnih avtomobilih. Mnogi notranjost avtodoma, opogumljeni z množico odlagalnih površin in predalov ter omaric, pretirano natrpajo in vozilo naložijo preko skrajnosti. Tako še dodatno trpijo zavore, predvsem pri vožnji navzdol. Poleg tega si mnogi še neizkušeni uporabniki avtodoma začrtajo prezahtevne potovalne poti, kar jih lahko utrudi in dodatno ogrozi prometno varnost. Skratka, potovanje z avtodomom je lahko zabavno in prijetno, a treba je upoštevati določena pravila in zakonitosti tovrstnega potovanja.
Seat se drži malo po strani. Ni ga v osrčju koncernskih žajfnic, kar pa ne pomeni, da ga ni na avtomobilskem zemljevidu in na avtomobilskem trgu. Ob Ibizi in Leonu, ki sta hrbtenica tega španskega proizvajalca, nam s Tarracom sporočajo, da se ne bojijo niti trendov. Vozilo je dobilo ime po katalonskem mestecu Tarragona in vsaj tu pomeni dobrodošel odmik od androgenih koncernskih imen zadnjega obdobja. O čem sploh govorimo? Nič več in nič manj o velikem, zajetnem športnem terencu. Za primerjavo; to kar je za Škodo kodiaq ali za VW tiguan allspace, je za Seat tarraco. Tako, zdaj smo na isti strani. Kljub zajetnim gabaritom tarraco ne deluje štorasto. Ali škatlasto. Ali nerodno. Sodobnih, presenetljivo drznih, a ne avantgardnih potez (sploh v beli) izgleda imenitno. Da bi se človek kar pridušal nad Seatom: »kje ste bili do sedaj?« ko smo morali nekako preživeti generacije neposrečenih SUV-jev, ki so bili oblikovalsko bolj sami sebi namen. Pri tarracu Seat ni varčeval. Z ničemer in pri ničemer. Gosposko opremljen z vsemi asistencami sodobnosti in kar je še bolj zanimivo; v ponudbi je tudi mogočen dvo litrski diesel s 140 kilovati. TDI se že nekaj časa sliši kot psovka, a mi smo ga sprejeli z odprtimi rokami. Nekaj zaradi absolutne suverenosti v vseh voznih pogojih, nekaj zaradi odličnega sodelovanja z DSG-jem, nekaj zaradi štiri kolesnega pogona. Mogoče ga je, hladnega, v kabini za kakšen decibel preveč, a z nostalgijo smo se spomnili zlatih časov dvo-litrskih dizlov, ki so danes malce spodsekani od bridke sablje dizelske afere. S tarracom dobivamo sodoben, po meri in okusu voznika urejen SUV od tam, od koder smo ga, roko na srce najmanj pričakovali. Kot kažejo prvi odzivi, tako voznikov, kot strokovne javnosti, je pred tarracom mirna vožnja, kar pomeni za matično tovarno predvsem lepo prihodnost in dokaz, da niso zgolj peto kolo v koncernskem prtljažniku.
Hyundai je po petvratni kombilimuzini i30 z oznako N predstavil še limuzinski kupe s to oznako, ki pomeni športno različico. Tudi tu sta na voljo dve različici dvolitrskega turbobencinskega motorja, močnejša zmore 202 kilovata. Z nekaterimi prilagoditvami so pri Hyundaiju poskrbeli, da je športnik lahko tudi dokaj običajen družinski prevoznik. I30 N fastback je nekaj 100 evrov dražji od petvratne limuzine, tako šibkejši stane dobrih 29 tisočakov.
Pripeljal se je tudi novi Mercedes-Benz, in sicer kupe razreda CLA. Na izgled vozilo deluje bolj športno in hkrati elegantno (tudi ker je nekoliko večjih dimenzij in nižje), v notranjosti pa se seveda zgleduje po razredu A, s katerim si recimo delita tudi infozabavni sistem MBUX. Nekatere asistenčne funkcije ga naredijo še bolj inteligentnega, izboljšali so recimo glasovno upravljanje z uporabo ključne besede Hey Mercedes. Novi CLA zdaj pozna že veliko odgovorov z več področij, razbere tudi ukaze za upravljanje iz gest. Pogonski agregati so posodobljeni 4-valjni bencinski in dizelski moči od 85 pa vse do 225 kilovatov, kolikor bo ponujala izvedba 35 AMG.
Zadnji Škodin novinec na trgu je naslednik rapida spaceback model scala, ki je večji in prostornejši. Scala je iz dražjih modelov prevzela množico tehničnih pripomočkov – recimo aktivni radarski tempomat, sistem za samodejno parkiranje, prilagodljive LED žaromete. Motorna paleta zajema štiri bencinske motorje z močjo med 66 in 110 kilovati, dizelski je 1,6 TDI. Pri slovenskem zastopniku načrtujejo letos prodati rekordnih 7.600 Škod, scala naj bi letno dosegala 11- odstotni tržni delež.
Lexus pa je pri nas že spravil na ceste prvih nekaj modelov modernega križanca dinamičnega izgleda z oznako UX. Čeprav ponujajo tudi pogon z bencinskim motorjem, pa je jasno, da bo velika večina kupcev segla po učinkoviti hibridni kombinaciji bencinskega in elektromotorja, ki s skupno močjo nekaj čez 130 kilovatov ob štirikolesnem pogonu in zaradi nizkega težišča vozila ponuja (ob uglajeni) tudi zelo stabilno in zanesljivo vožnjo. Da je Lexus UX tudi izjemno skrbno načrtovan avtomobil in dodelan do zadnjega najmanjšega detajla, ni treba posebej poudarjati.
Tokrat bomo "servirali" nekaj poudarkov iz zadnjega testa zimskih pnevmatik, pri katerem je sodelovala tudi naša AMZS. Čeprav so pnevmatike vedno kvalitetnejše, pa se na trgu še vedno pojavljajo tudi take, ki ne zadostijo varnostnim normativom. Med 28 testiranimi so bile štiri take, ki jih AMZS ne priporoča za uporabo. Razlika je vidna na mokri podlagi, kjer se dobra pnevmatika že zaustavi, nekvalitetna pa se na isti točki še vedno pelje s hitrostjo skoraj 30 km/h. Zapeljali bomo dva Forda iz skupine dostavnikov: transit je pravi dostavnik, tourneo custom pa lahko pelje osem potnikov in tudi precej prtljage.
Kar zadeva avtomobilsko industrijo, ta z velikimi koraki v zadnjih letih lovi električno prihodnost. Je pa res, da se je prodaja električnih vozil v zadnjih mesecih malce ustavila. Verjamemo pa, da imajo predvsem Kitajci na tem področju še kakšnega aduta v rokavu in bodo v električno prihodnost še odločno pospeševali. Za Kitajsko se zdi, da nas bo osvojila z avtomobili, ki so vedno bolj konkurenčni.
Svetovna avtomobilistična organizacija FIA je v teh dneh zaznamovala 120 let od nastanka. Danes združuje 243 članic iz 147 držav, ki skušajo v njenem okviru poenotiti različne nacionalne avtomobilske organizacije in spodbujati tako avtomobilske športe kot tudi mobilnost kot tako. FIA deluje na dveh ločenih, a enakopravnih stebrih. Eden je Svetovni svet za avtomotošport, drugi pa Svetovni svet za mobilnost.
Tudi pri nas ni malo tistih, ki se dobro počutijo predvsem v velikih, visokih in zmogljivih avtomobilih, čeprav jih na evropskih tleh še zdaleč ni toliko kot recimo v Združenih državah. Ne glede na to, ali je želja po takšnih avtomobilih odraz realnih potreb ali dobro usmerjenega marketinškega ustvarjanja želja po njih, imajo tovrstni avtomobili nekaj posebnosti, žal tudi smrtno nevarnih. Poskusi so namreč pokazali, da voznik s svojega mesta ne more videti otrok, ki so pred sprednjo masko – v enem od poskusov so jih pred avto posedli kar sedemnajst, ne da bi bili v voznikovem vidnem polju. Tudi višina in mesto, na katero je v avtomobilu nameščen motor, močno povečata verjetnost za hude poškodbe pešcev, slabša preglednost izza volana pa povečuje število poškodovanih kolesarjev in motoristov.
Evropske volitve so blizu, zato ob tem morda pogosteje razmišljamo, kako blizu nam je pravzaprav dogajanje v organih, ki vodijo Evropo. S čim se ukvarjajo, kakšen vpliv imajo naši predstavniki, poslanci, kakšen glas imajo? Andrej Brglez, ki je tudi član Sveta FIA za mobilnost in turizem, enega od najpomembnejših teles mednarodne avtomobilistične zveze FIA, pravi, da so v Evropi, kar zadeva mobilnost, nujno potrebne spremembe. Vprašanj je po njegovih besedah ogromno, odgovorov pa malo.
Taktni vozni red je že dolgo poznan v številnih evropskih državah, pomeni pa redne odhode vlakov in avtobusov v določenih intervalih.
Kako hitro se lahko ustavi voznik e-skiroja, če mu nekaj nenadoma prekriža pot. Pri Zavarovalnici Triglav se zdaj lahko pohvalijo z novo pridobitvijo, in sicer s simulatorjem vožnje z električnim skirojem, ki voznikom lahko pokaže, kako hitro se je mogoče ustaviti, kakšna je zavorna pot. Prve izkušnje so zanimive in zgovorne, namreč ni jih malo, ki se uštejejo in začnejo prepozno zavirati in pač trčijo v oviro, ki je lahko marsikaj ali marsikdo. O novi pridobitvi in izkušnjah na simulatorju bomo govorili z vodjo projektov za varno mobilnost pri omenjeni zavarovalnici Ano Cergolj Kebler in strokovnim sodelavcem oddaje Andrejem Brglezom.
O kitajskem avtomobilskem trgu in prodoru kitajskih avtomobilov tudi k nam se zadnje čase veliko govori. Lani je na naše ceste zapeljalo okrog 1100 avtomobilov s Kitajske, letos jih bo gotovo več. Kako je poslovati s Kitajci, kako oni gledajo na naš trg in kako poskušajo s svojimi izdelki prodreti v svet?
Pri nas so avtomobilski saloni praktično preživeti, povsem drugače pa je na Kitajskem. Tam je avtomobilski val neverjetno velik, praktično čez noč je nastalo preko sto avtomobilskih znamk, proizvodne številke gredo v milijone. Da so avtomobili na pohodu, dokazuje tudi nedavni avtomobilski salon v Pekingu, ki si ga je v desetih dneh ogledalo skoraj 900 tisoč obiskovalcev, videli pa so kar 117 svetovnih premier in 278 električnih in plug-in hibridnih vozil.
Čeprav je zavorni sistem ABS tudi na motorjih prisoten že več desetletij, je med motoristi pogosto še vedno aktualna debata o tem, ali se lahko kdo hitreje ustavi z zavornim sistemom ABS ali ne.
Število električnih vozil na cesti je iz dneva v dan večje. Kako je in bo s servisi, strokovnimi kadri, kako z recikliranjem baterij? Pa ne gre samo za baterije, zraven so še elektromotorji in kup elektronike, za katero so potrebna nova znanja in nova opremljenost servisnih delavnic. Da je to nujno in da se je električni prihodnosti treba prilagoditi zdaj, poudarja Andrej Brglez. Pred dnevi so odprli središče za baterije osebnih in gospodarskih vozil. Kako deluje in kako je opremljeno, o tem generalni direktor skupine Emil Frey za Slovenijo Jožko Tomšič.
Slovenska avtomobilska industrija predstavlja v celoti 10 odstotkov slovenskega bruto domačega proizvoda, podjetja v tej dejavnosti prispevajo k petini slovenskega izvoza, zato je nujno, da se prestrukturirajo v skladu z digitalnim in zelenim prehodom. Zato so bo vlada prizadevala do leta 2027 zagotoviti 200 milijonov evrov. Da gre za edinstveno povezovanje med državo, znanostjo in gospodarstvom.
Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta?
Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta, je Janez Martinčič preveril pri poznavalcu avtomobilov in mobilnosti Andreju Brglezu.
Z Andrejem Brglezom o tem, da so oglasi za avtomobile dandanes zelo pestri, včasih tudi že čez mejo dobrega okusa. V zadnjem času so posamezne reklame za avtomobile bolj ozko usmerjene, namenjene točno določenim skupinam uporabnikov. Na ta način skušajo proizvajalci oziroma prodajalci ta ali oni avtomobil približati točno določeni osebi in jo prepričati, da je namenjen prav njej. Ni dvoma, da na mnoge potencialne kupce tovrstna reklama bolj ali manj deluje.
Letos bo, kar zadeva obisk Planice, že drugo leto zapored obiskovalcem v pomoč car-sharing platforma "Shareplanica". Na ta način poskušajo zmanjšati število avtomobilov na parkiriščih ob prizorišču. Letos pa so akcijo še nadgradili, na platformi se namreč lahko povezujejo osebe z invalidnostjo, ki bi želele priti v Planico in tisti, ki so jih pripravljeni tja peljati. Pokrovitelj akcije je Mastercard, med ambasadorji akcije pa je tudi nekaj znanih imen, med njimi Jurij Tepeš in Cene Prevc.
Ob svetovnem dnevu varčevanja z energijo in trajnostnega odnosa do okolja sta Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo in Agencija za varnost prometa ustvarila novo video-kampanjo 'Vsi smo na isti poti'. V njej poudarjajo pomen medsebojnega spoštovanja in ozaveščenosti vseh udeležencev v prometu. V glavni vlogi nastopa kolesar, ki med vožnjo opazuje, kako se do njega obnašajo drugi udeleženci v prometu, seveda pa se mora tudi sam obnašati strpno in prijazno do drugih. Sogovornika Janeza Martinčiča bosta nacionalni koordinator za kolesarjenje Gregor Steklačič in igralka Gorka Berden, ki nastopa v spotih.
Po slovenskem avtu leta 2024 smo zdaj dobili tudi evropski avto leta. To je električni renault scenic e-tech. Med glasovalci je že nekaj let slovenski novinar Sebastjan Plevnjak.
Avtomobili postajajo vse večji, pa tudi težji, predvsem so na teži pridobili električni avtomobili. Ta rast avtomobilov ima seveda svoje vzroke in prednosti, imajo pa vse te povečave tudi nekatere negativne posledice. Zato se tudi Andrej Brglez upravičeno sprašuje, če smo ubrali pravo pot, saj predvsem okolju na ta način zagotovo ne delamo usluge.
Kako zanesljivi so avtomobili, ki jih vozimo? Izpostavljamo rezultate mednarodne raziskave o zadovoljstvu z avtomobili. Lani spomladi in poleti je potekala v več evropskih državah, tudi v Sloveniji, skupno pa je v njej sodelovalo več kot 30.000 potrošnikov za približno toliko avtomobilov.
Neveljaven email naslov