Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
V zadnjem času pogosto govorimo o tem, da se avtomobili povezujejo v svet interneta. Vsak dan je manj takih, ki bi bili povsem odrezani od takega ali drugačnega deljenja podatkov. Ob tem, da tovrstno povezovanje prinaša prednosti in izboljšave tudi na področju varnosti na cestah, pa se seveda pojavljajo tudi vprašanja, kdo vse posledično lahko dobi podatke, ki razkrivajo, kje se vozimo, s kom, kako hitro in podobno in kaj bo z njimi počel. Dileme, kdo bo vestno in odgovorno ravnal s temi podatki, so povsem na mestu. Andrej Brglez kot eno od pridobitev navaja možnost, da če bi v določenem okolju bili vsi telefoni povezani, potem bi lahko eden opozoril drugega na prihod oziroma nevarnost, ki se zaradi križanja udeležencev v prometu lahko pojavi.
Deljenje podatkov prinaša prednosti, pojavljajo pa se tudi vprašanja, kdo vse lahko dostopa do teh podatkov in kaj lahko z njimi počne
V zadnjem času pogosto govorimo o tem, da se avtomobili povezujejo v svet interneta. Vsak dan je manj takih, ki bi bili povsem odrezani od takega ali drugačnega deljenja podatkov. Ob tem, da tovrstno povezovanje prinaša prednosti in izboljšave tudi na področju varnosti na cestah, pa se seveda pojavljajo tudi vprašanja, kdo vse posledično lahko dobi podatke, ki razkrivajo, kje se vozimo, s kom, kako hitro in podobno in kaj bo z njimi počel. Dileme, kdo bo vestno in odgovorno ravnal s temi podatki, so povsem na mestu. Andrej Brglez kot eno od pridobitev navaja možnost, da če bi v določenem okolju bili vsi telefoni povezani, potem bi lahko eden opozoril drugega na prihod oziroma nevarnost, ki se zaradi križanja udeležencev v prometu lahko pojavi.
Korejski Hyundai je eden tistih avtomobilskih proizvajalcev, ki hitro in resno sledi trendu elektrifikacije vozil. Pred časom nam je bilo v veselje voziti električno kono, zdaj pa nas je obiskal že osveženi ioniq.
Že samo oblikovanje kombilimuzine, ki jo na cesti takoj opazimo, pa čeprav se nekoliko odmika od trenutno zapovedanih hišnih usmeritev, nam pove, da so se pri Hyundaiju trudili narisati avtomobil, ki bo omogočal čim manj zračnega upora. Sicer pa k povečanemu dosegu (obljubljenih je nekaj čez 300 kilometrov, v resnici ga dosežemo nekoliko manj) pripomore predvsem nekoliko višja zmogljivost baterije – dobrih 38 kilovatnih ur. Največjo moč pogonskega motorja pa so zmanjšali s 120 na 100 kilovatov, a imamo občutek, da se zmogljivosti niso občutno spremenile. Nekaj električne energije lahko pridobivamo tudi med pojemanjem hitrosti – ta precej hitro pada, takoj ko sprostimo pedal za plin. Podobno kot pri konkurentih bomo tudi ioniqa na hitri polnilnici do sitega nahranili v dobri uri. Jasno pa je seveda, da je tudi ta najmanj potraten z energijo predvsem v mestih in pri manjših hitrostih – če ga tiščimo po avtocesti, pa bomo daleč od obljubljenega dosega. Naj omenimo še tri različne vozne profile, ki jih ioniq ponuja: najbolj primeren se nam zdi tisti z oznako ECO, ki še poudari, da če vozimo električno vozilo, smo pripravljeni na bolj ležerno vožnjo, ki je tudi bolj varčna.
Srednji nivo opreme premium vsebuje dovolj vsega, veliko varnostnih pripomočkov, tudi žaromete v LED tehniki. Na koncu pa bomo tudi tokrat rekli, da je tak ioniq s ceno približno 35 tisočakov primerna izbira za tiste, ki ste že danes zelo navdušeni nad električnim pogonom.
Še en Hyundaijev model nas je obiskal pred kratkim, to je bil mali i10, ki je zdaj v tretji generaciji. Videti je nekako bolj mladosten, tudi dinamičen, zaradi daljše medosne razdalje je tudi bolj prijazen, kar zadeva prostornost, predvsem za tiste, ki sedijo zadaj.
Testni i10 je bil precej bogato opremljen; kar zadeva varnostno opremo, ga lahko primerjamo s tistimi v višjih razredih. Jasno, ne manjkata sistema za samodejno zaviranje v sili in tisti za ohranjanje varnostnega pasu, žarometi so v LED tehniki. Tistemu, ki nas je prevažal, pa so dodali že paket Smart, ki vsebuje pametni ključ in gumb za vžig, in pa paket Winter, ki ponuja tristopenjsko gretje prednjih sedežev ter usnjen in ogrevan volanski obroč. Zadaj je tudi obvezna oprema za tretji sedež, se pravi nastavljivi vzglavnik in varnostni pas. Pogonski agregat je zmogljivejši bencinski, se pravi ne litrski 49-kilovatni, temveč 1.2-litrski z 62 kilovati moči, šeststopenjski ročni menjalnik deluje povsem spodobno. Z vsemi temi dobrotami pa tudi cena na koncu preseže 15 tisočakov.
i10 je torej v zadnji generaciji prikupnejši, prostornejši in boljše opremljen, a s 367 cm dolžine kljub vsemu še vedno mali avtomobil, ki so mu ljube predvsem mestne ulice. Nihče pa ne trdi, da se ne bi z njim brez večjih naporov dalo potovati tudi z enega konca Slovenije na drugega.
Prejšnji teden se je zaključila 2. konferenca o lokalni e-mobilnosti. Ob je potekalo tudi ocenjevanje občin in mest na področju e-mobilnostne razvitosti. Najprej je imela za glasovanje en teden časa javnost, najboljše pa je na podlagi poslanih anket potem določila strokovna komisija. Med občinami je strokovna žirija Društva Emobility izbrala takole: najboljša e-mobilnostna občina v letu 2020 je Piran, na drugo mesto se je uvrstila občina Šentjur, tretja pa je bila Črna na Koroškem. Javnost je za najboljšo e-mobilnostno mestno občino sicer izbrala Kranj, po oceni žirije pa ga je na koncu vseeno za malenkost premagala Ljubljana, ki se je zares izkazala s širokim naborom ukrepov, ki podpirajo trajnostno mobilnost tudi v širšem pomenu.
868 epizod
Avtomobilsko prometne minute so namenjene novostim na avtomobilskem trgu, tako svetovnim predstavitvam, kot tudi novim avtomobilom, ki so na voljo kupcem v Sloveniji.
V zadnjem času pogosto govorimo o tem, da se avtomobili povezujejo v svet interneta. Vsak dan je manj takih, ki bi bili povsem odrezani od takega ali drugačnega deljenja podatkov. Ob tem, da tovrstno povezovanje prinaša prednosti in izboljšave tudi na področju varnosti na cestah, pa se seveda pojavljajo tudi vprašanja, kdo vse posledično lahko dobi podatke, ki razkrivajo, kje se vozimo, s kom, kako hitro in podobno in kaj bo z njimi počel. Dileme, kdo bo vestno in odgovorno ravnal s temi podatki, so povsem na mestu. Andrej Brglez kot eno od pridobitev navaja možnost, da če bi v določenem okolju bili vsi telefoni povezani, potem bi lahko eden opozoril drugega na prihod oziroma nevarnost, ki se zaradi križanja udeležencev v prometu lahko pojavi.
Deljenje podatkov prinaša prednosti, pojavljajo pa se tudi vprašanja, kdo vse lahko dostopa do teh podatkov in kaj lahko z njimi počne
V zadnjem času pogosto govorimo o tem, da se avtomobili povezujejo v svet interneta. Vsak dan je manj takih, ki bi bili povsem odrezani od takega ali drugačnega deljenja podatkov. Ob tem, da tovrstno povezovanje prinaša prednosti in izboljšave tudi na področju varnosti na cestah, pa se seveda pojavljajo tudi vprašanja, kdo vse posledično lahko dobi podatke, ki razkrivajo, kje se vozimo, s kom, kako hitro in podobno in kaj bo z njimi počel. Dileme, kdo bo vestno in odgovorno ravnal s temi podatki, so povsem na mestu. Andrej Brglez kot eno od pridobitev navaja možnost, da če bi v določenem okolju bili vsi telefoni povezani, potem bi lahko eden opozoril drugega na prihod oziroma nevarnost, ki se zaradi križanja udeležencev v prometu lahko pojavi.
Korejski Hyundai je eden tistih avtomobilskih proizvajalcev, ki hitro in resno sledi trendu elektrifikacije vozil. Pred časom nam je bilo v veselje voziti električno kono, zdaj pa nas je obiskal že osveženi ioniq.
Že samo oblikovanje kombilimuzine, ki jo na cesti takoj opazimo, pa čeprav se nekoliko odmika od trenutno zapovedanih hišnih usmeritev, nam pove, da so se pri Hyundaiju trudili narisati avtomobil, ki bo omogočal čim manj zračnega upora. Sicer pa k povečanemu dosegu (obljubljenih je nekaj čez 300 kilometrov, v resnici ga dosežemo nekoliko manj) pripomore predvsem nekoliko višja zmogljivost baterije – dobrih 38 kilovatnih ur. Največjo moč pogonskega motorja pa so zmanjšali s 120 na 100 kilovatov, a imamo občutek, da se zmogljivosti niso občutno spremenile. Nekaj električne energije lahko pridobivamo tudi med pojemanjem hitrosti – ta precej hitro pada, takoj ko sprostimo pedal za plin. Podobno kot pri konkurentih bomo tudi ioniqa na hitri polnilnici do sitega nahranili v dobri uri. Jasno pa je seveda, da je tudi ta najmanj potraten z energijo predvsem v mestih in pri manjših hitrostih – če ga tiščimo po avtocesti, pa bomo daleč od obljubljenega dosega. Naj omenimo še tri različne vozne profile, ki jih ioniq ponuja: najbolj primeren se nam zdi tisti z oznako ECO, ki še poudari, da če vozimo električno vozilo, smo pripravljeni na bolj ležerno vožnjo, ki je tudi bolj varčna.
Srednji nivo opreme premium vsebuje dovolj vsega, veliko varnostnih pripomočkov, tudi žaromete v LED tehniki. Na koncu pa bomo tudi tokrat rekli, da je tak ioniq s ceno približno 35 tisočakov primerna izbira za tiste, ki ste že danes zelo navdušeni nad električnim pogonom.
Še en Hyundaijev model nas je obiskal pred kratkim, to je bil mali i10, ki je zdaj v tretji generaciji. Videti je nekako bolj mladosten, tudi dinamičen, zaradi daljše medosne razdalje je tudi bolj prijazen, kar zadeva prostornost, predvsem za tiste, ki sedijo zadaj.
Testni i10 je bil precej bogato opremljen; kar zadeva varnostno opremo, ga lahko primerjamo s tistimi v višjih razredih. Jasno, ne manjkata sistema za samodejno zaviranje v sili in tisti za ohranjanje varnostnega pasu, žarometi so v LED tehniki. Tistemu, ki nas je prevažal, pa so dodali že paket Smart, ki vsebuje pametni ključ in gumb za vžig, in pa paket Winter, ki ponuja tristopenjsko gretje prednjih sedežev ter usnjen in ogrevan volanski obroč. Zadaj je tudi obvezna oprema za tretji sedež, se pravi nastavljivi vzglavnik in varnostni pas. Pogonski agregat je zmogljivejši bencinski, se pravi ne litrski 49-kilovatni, temveč 1.2-litrski z 62 kilovati moči, šeststopenjski ročni menjalnik deluje povsem spodobno. Z vsemi temi dobrotami pa tudi cena na koncu preseže 15 tisočakov.
i10 je torej v zadnji generaciji prikupnejši, prostornejši in boljše opremljen, a s 367 cm dolžine kljub vsemu še vedno mali avtomobil, ki so mu ljube predvsem mestne ulice. Nihče pa ne trdi, da se ne bi z njim brez večjih naporov dalo potovati tudi z enega konca Slovenije na drugega.
Prejšnji teden se je zaključila 2. konferenca o lokalni e-mobilnosti. Ob je potekalo tudi ocenjevanje občin in mest na področju e-mobilnostne razvitosti. Najprej je imela za glasovanje en teden časa javnost, najboljše pa je na podlagi poslanih anket potem določila strokovna komisija. Med občinami je strokovna žirija Društva Emobility izbrala takole: najboljša e-mobilnostna občina v letu 2020 je Piran, na drugo mesto se je uvrstila občina Šentjur, tretja pa je bila Črna na Koroškem. Javnost je za najboljšo e-mobilnostno mestno občino sicer izbrala Kranj, po oceni žirije pa ga je na koncu vseeno za malenkost premagala Ljubljana, ki se je zares izkazala s širokim naborom ukrepov, ki podpirajo trajnostno mobilnost tudi v širšem pomenu.
Tokrat bomo "servirali" nekaj poudarkov iz zadnjega testa zimskih pnevmatik, pri katerem je sodelovala tudi naša AMZS. Čeprav so pnevmatike vedno kvalitetnejše, pa se na trgu še vedno pojavljajo tudi take, ki ne zadostijo varnostnim normativom. Med 28 testiranimi so bile štiri take, ki jih AMZS ne priporoča za uporabo. Razlika je vidna na mokri podlagi, kjer se dobra pnevmatika že zaustavi, nekvalitetna pa se na isti točki še vedno pelje s hitrostjo skoraj 30 km/h. Zapeljali bomo dva Forda iz skupine dostavnikov: transit je pravi dostavnik, tourneo custom pa lahko pelje osem potnikov in tudi precej prtljage.
Kar zadeva avtomobilsko industrijo, ta z velikimi koraki v zadnjih letih lovi električno prihodnost. Je pa res, da se je prodaja električnih vozil v zadnjih mesecih malce ustavila. Verjamemo pa, da imajo predvsem Kitajci na tem področju še kakšnega aduta v rokavu in bodo v električno prihodnost še odločno pospeševali. Za Kitajsko se zdi, da nas bo osvojila z avtomobili, ki so vedno bolj konkurenčni.
Svetovna avtomobilistična organizacija FIA je v teh dneh zaznamovala 120 let od nastanka. Danes združuje 243 članic iz 147 držav, ki skušajo v njenem okviru poenotiti različne nacionalne avtomobilske organizacije in spodbujati tako avtomobilske športe kot tudi mobilnost kot tako. FIA deluje na dveh ločenih, a enakopravnih stebrih. Eden je Svetovni svet za avtomotošport, drugi pa Svetovni svet za mobilnost.
Tudi pri nas ni malo tistih, ki se dobro počutijo predvsem v velikih, visokih in zmogljivih avtomobilih, čeprav jih na evropskih tleh še zdaleč ni toliko kot recimo v Združenih državah. Ne glede na to, ali je želja po takšnih avtomobilih odraz realnih potreb ali dobro usmerjenega marketinškega ustvarjanja želja po njih, imajo tovrstni avtomobili nekaj posebnosti, žal tudi smrtno nevarnih. Poskusi so namreč pokazali, da voznik s svojega mesta ne more videti otrok, ki so pred sprednjo masko – v enem od poskusov so jih pred avto posedli kar sedemnajst, ne da bi bili v voznikovem vidnem polju. Tudi višina in mesto, na katero je v avtomobilu nameščen motor, močno povečata verjetnost za hude poškodbe pešcev, slabša preglednost izza volana pa povečuje število poškodovanih kolesarjev in motoristov.
Evropske volitve so blizu, zato ob tem morda pogosteje razmišljamo, kako blizu nam je pravzaprav dogajanje v organih, ki vodijo Evropo. S čim se ukvarjajo, kakšen vpliv imajo naši predstavniki, poslanci, kakšen glas imajo? Andrej Brglez, ki je tudi član Sveta FIA za mobilnost in turizem, enega od najpomembnejših teles mednarodne avtomobilistične zveze FIA, pravi, da so v Evropi, kar zadeva mobilnost, nujno potrebne spremembe. Vprašanj je po njegovih besedah ogromno, odgovorov pa malo.
Taktni vozni red je že dolgo poznan v številnih evropskih državah, pomeni pa redne odhode vlakov in avtobusov v določenih intervalih.
Kako hitro se lahko ustavi voznik e-skiroja, če mu nekaj nenadoma prekriža pot. Pri Zavarovalnici Triglav se zdaj lahko pohvalijo z novo pridobitvijo, in sicer s simulatorjem vožnje z električnim skirojem, ki voznikom lahko pokaže, kako hitro se je mogoče ustaviti, kakšna je zavorna pot. Prve izkušnje so zanimive in zgovorne, namreč ni jih malo, ki se uštejejo in začnejo prepozno zavirati in pač trčijo v oviro, ki je lahko marsikaj ali marsikdo. O novi pridobitvi in izkušnjah na simulatorju bomo govorili z vodjo projektov za varno mobilnost pri omenjeni zavarovalnici Ano Cergolj Kebler in strokovnim sodelavcem oddaje Andrejem Brglezom.
O kitajskem avtomobilskem trgu in prodoru kitajskih avtomobilov tudi k nam se zadnje čase veliko govori. Lani je na naše ceste zapeljalo okrog 1100 avtomobilov s Kitajske, letos jih bo gotovo več. Kako je poslovati s Kitajci, kako oni gledajo na naš trg in kako poskušajo s svojimi izdelki prodreti v svet?
Pri nas so avtomobilski saloni praktično preživeti, povsem drugače pa je na Kitajskem. Tam je avtomobilski val neverjetno velik, praktično čez noč je nastalo preko sto avtomobilskih znamk, proizvodne številke gredo v milijone. Da so avtomobili na pohodu, dokazuje tudi nedavni avtomobilski salon v Pekingu, ki si ga je v desetih dneh ogledalo skoraj 900 tisoč obiskovalcev, videli pa so kar 117 svetovnih premier in 278 električnih in plug-in hibridnih vozil.
Čeprav je zavorni sistem ABS tudi na motorjih prisoten že več desetletij, je med motoristi pogosto še vedno aktualna debata o tem, ali se lahko kdo hitreje ustavi z zavornim sistemom ABS ali ne.
Število električnih vozil na cesti je iz dneva v dan večje. Kako je in bo s servisi, strokovnimi kadri, kako z recikliranjem baterij? Pa ne gre samo za baterije, zraven so še elektromotorji in kup elektronike, za katero so potrebna nova znanja in nova opremljenost servisnih delavnic. Da je to nujno in da se je električni prihodnosti treba prilagoditi zdaj, poudarja Andrej Brglez. Pred dnevi so odprli središče za baterije osebnih in gospodarskih vozil. Kako deluje in kako je opremljeno, o tem generalni direktor skupine Emil Frey za Slovenijo Jožko Tomšič.
Slovenska avtomobilska industrija predstavlja v celoti 10 odstotkov slovenskega bruto domačega proizvoda, podjetja v tej dejavnosti prispevajo k petini slovenskega izvoza, zato je nujno, da se prestrukturirajo v skladu z digitalnim in zelenim prehodom. Zato so bo vlada prizadevala do leta 2027 zagotoviti 200 milijonov evrov. Da gre za edinstveno povezovanje med državo, znanostjo in gospodarstvom.
Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta?
Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta, je Janez Martinčič preveril pri poznavalcu avtomobilov in mobilnosti Andreju Brglezu.
Z Andrejem Brglezom o tem, da so oglasi za avtomobile dandanes zelo pestri, včasih tudi že čez mejo dobrega okusa. V zadnjem času so posamezne reklame za avtomobile bolj ozko usmerjene, namenjene točno določenim skupinam uporabnikov. Na ta način skušajo proizvajalci oziroma prodajalci ta ali oni avtomobil približati točno določeni osebi in jo prepričati, da je namenjen prav njej. Ni dvoma, da na mnoge potencialne kupce tovrstna reklama bolj ali manj deluje.
Letos bo, kar zadeva obisk Planice, že drugo leto zapored obiskovalcem v pomoč car-sharing platforma "Shareplanica". Na ta način poskušajo zmanjšati število avtomobilov na parkiriščih ob prizorišču. Letos pa so akcijo še nadgradili, na platformi se namreč lahko povezujejo osebe z invalidnostjo, ki bi želele priti v Planico in tisti, ki so jih pripravljeni tja peljati. Pokrovitelj akcije je Mastercard, med ambasadorji akcije pa je tudi nekaj znanih imen, med njimi Jurij Tepeš in Cene Prevc.
Ob svetovnem dnevu varčevanja z energijo in trajnostnega odnosa do okolja sta Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo in Agencija za varnost prometa ustvarila novo video-kampanjo 'Vsi smo na isti poti'. V njej poudarjajo pomen medsebojnega spoštovanja in ozaveščenosti vseh udeležencev v prometu. V glavni vlogi nastopa kolesar, ki med vožnjo opazuje, kako se do njega obnašajo drugi udeleženci v prometu, seveda pa se mora tudi sam obnašati strpno in prijazno do drugih. Sogovornika Janeza Martinčiča bosta nacionalni koordinator za kolesarjenje Gregor Steklačič in igralka Gorka Berden, ki nastopa v spotih.
Po slovenskem avtu leta 2024 smo zdaj dobili tudi evropski avto leta. To je električni renault scenic e-tech. Med glasovalci je že nekaj let slovenski novinar Sebastjan Plevnjak.
Avtomobili postajajo vse večji, pa tudi težji, predvsem so na teži pridobili električni avtomobili. Ta rast avtomobilov ima seveda svoje vzroke in prednosti, imajo pa vse te povečave tudi nekatere negativne posledice. Zato se tudi Andrej Brglez upravičeno sprašuje, če smo ubrali pravo pot, saj predvsem okolju na ta način zagotovo ne delamo usluge.
Kako zanesljivi so avtomobili, ki jih vozimo? Izpostavljamo rezultate mednarodne raziskave o zadovoljstvu z avtomobili. Lani spomladi in poleti je potekala v več evropskih državah, tudi v Sloveniji, skupno pa je v njej sodelovalo več kot 30.000 potrošnikov za približno toliko avtomobilov.
Neveljaven email naslov