Predlogi
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Ni najdenih zadetkov.
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Rezultati iskanja
Zadnjič smo ugotavljali, da električni avtomobili za nekatere uporabnike že danes lahko predstavljajo morda kar najbolj ugodno možnost mobilnosti. Odvisno, koliko in kako se vozimo, pa od možnosti polnjenja in še od česa. Hibridni pogon pa je naslednja možnost, ki je spet za določen krog uporabnikov lahko prava izbira. Hibridni plaz je pravzaprav sprožil en človek, in sicer pred skoraj 30 leti. Še danes pa mnogi kupci gledajo na to kombinacijo pogona nekoliko postrani, ugotavlja tudi Andrej Brglez.
Hibridni plaz je pravzaprav sprožil en človek, in sicer pred skoraj 30 leti. Še danes pa številni kupci gledajo na to kombinacijo pogona nekoliko postrani
Prejšnjikrat smo ugotavljali, da lahko električni avtomobili za nekatere uporabnike že danes predstavljajo morda kar najugodnejšo možnost mobilnosti. Odvisno, koliko in kako se vozimo, pa od možnosti polnjenja in še česa. Hibridni pogon pa je naslednja možnost, ki je lahko za določen krog uporabnikov prava izbira. Hibridni plaz je pravzaprav sprožil en človek, in sicer pred skoraj 30 leti. Še danes pa številni kupci gledajo na to kombinacijo pogona nekoliko postrani, ugotavlja tudi Andrej Brglez.
Hibridi vseh vrst prihajajo zadnje čase pogosto tudi na naše dvorišče. Pred 14 dnevi smo opisovali že prej omenjenega Toyotinega yarisa, danes pa sedemo še v Renaultovega clia, ki prodira z oznako E-tech.
Tudi danes bomo torej posebno pozornost namenili pisanemu svetu hibridov. Tehnologija, okoli katere se vsaj malo lomijo kopja, ima eno veliko in neodtujljivo prednost. Lepo ravna s planetom.
Renault je, kot vsi avtomobilski proizvajalci, že pred časom sprejel številne okolijske zaveze, ki pa se jih v nasprotju s konkurenco tudi drži. Ne le da so bili eni prvoborcev električne mobilnosti, zdaj stopajo tudi proti hibridom, ki se zdijo ravno pravšnji most med električno alternativo in klasičnimi tehnologijami, ki slonijo na agregatih z notranjim izgorevanjem. Recimo capturja je mogoče dobiti tudi kot priključnega hibrida, danes pa si oglejmo clia, in to kot klasičnega hibrida.
O sami tehnologiji smo pisali že lani, ko je paleta Renaultovih hibridov pripeljala na naš trg, danes pa nekaj vtisov izza volana.
Zelo pomaga, da je clio kot vozilo v zadnjih letih naredil korak naprej. Pa pri tem ne mislimo le na drzno in učinkovito oblikovanje, temveč merimo tudi na nekatere druge sklope avtomobila. Pri majhnih vozilih ne srečaš zlepa tako domišljene in učinkovite digitalizacije voznikovega okolja, kot jo ima clio. Še pred leti so pri Renaultu z digitalnimi vmesniki hoteli preveč, kot so realno zmogli, danes pa je digitalizacija jasna, logična in razumljiva; ob tem obstaja v kokpitu še ravno dovolj klasičnih stikal, da tako varnost, pa tudi tisti z nostalgijo po analognem niso prikrajšani.
Clio vse agregate, bencinskega in dva električna, upravlja nekoliko drugače, kot to počnejo klasični hibridi. Če je beseda "klasično" za hibridni pogon sploh primerna. Vsi agregati skupaj ponujajo impozantne 103 kilovate moči, to pa je za clia več kot spodobno. Nekje od hitrosti 80 kilometrov na uro je vklapljanja elektromotorja konec, pri nižjih hitrostih pa se elektrogospodarstvo kar pogosto oglaša; ko se baterija med dolgimi vzponi ali mencanjem v koloni nevarno izprazni, se bencinski agregat spremeni v generator in napolni skladišče elektrike do potrebnega minimuma.
Posebno poglavje takega hibridnega clia je samodejni menjalnik, ki pravzaprav to več ni. Gre za zapleten in napreden tehnološki sklop, ki je eden glavnih krivcev, da je tak hibridni clio tudi cenovno precej zasoljen. Če zadevo poenostavimo do obisti: menjalnik za prenašanje navora ne potrebuje sklopke, saj se avtomobil vedno požene ob pomoči elektromotorja in od tod tudi skrb elektronskih možganov, da baterija nikoli ne bi ostala prazna.
In še najboljša novica: ob tej novi in zagotovo prelomni tehnologiji kupec predvsem dobi clia. O omenjenem vladarju, tudi slovenskih cest, pa ni, da bi izgubljali besede.
869 epizod
Avtomobilsko prometne minute so namenjene novostim na avtomobilskem trgu, tako svetovnim predstavitvam, kot tudi novim avtomobilom, ki so na voljo kupcem v Sloveniji.
Zadnjič smo ugotavljali, da električni avtomobili za nekatere uporabnike že danes lahko predstavljajo morda kar najbolj ugodno možnost mobilnosti. Odvisno, koliko in kako se vozimo, pa od možnosti polnjenja in še od česa. Hibridni pogon pa je naslednja možnost, ki je spet za določen krog uporabnikov lahko prava izbira. Hibridni plaz je pravzaprav sprožil en človek, in sicer pred skoraj 30 leti. Še danes pa mnogi kupci gledajo na to kombinacijo pogona nekoliko postrani, ugotavlja tudi Andrej Brglez.
Hibridni plaz je pravzaprav sprožil en človek, in sicer pred skoraj 30 leti. Še danes pa številni kupci gledajo na to kombinacijo pogona nekoliko postrani
Prejšnjikrat smo ugotavljali, da lahko električni avtomobili za nekatere uporabnike že danes predstavljajo morda kar najugodnejšo možnost mobilnosti. Odvisno, koliko in kako se vozimo, pa od možnosti polnjenja in še česa. Hibridni pogon pa je naslednja možnost, ki je lahko za določen krog uporabnikov prava izbira. Hibridni plaz je pravzaprav sprožil en človek, in sicer pred skoraj 30 leti. Še danes pa številni kupci gledajo na to kombinacijo pogona nekoliko postrani, ugotavlja tudi Andrej Brglez.
Hibridi vseh vrst prihajajo zadnje čase pogosto tudi na naše dvorišče. Pred 14 dnevi smo opisovali že prej omenjenega Toyotinega yarisa, danes pa sedemo še v Renaultovega clia, ki prodira z oznako E-tech.
Tudi danes bomo torej posebno pozornost namenili pisanemu svetu hibridov. Tehnologija, okoli katere se vsaj malo lomijo kopja, ima eno veliko in neodtujljivo prednost. Lepo ravna s planetom.
Renault je, kot vsi avtomobilski proizvajalci, že pred časom sprejel številne okolijske zaveze, ki pa se jih v nasprotju s konkurenco tudi drži. Ne le da so bili eni prvoborcev električne mobilnosti, zdaj stopajo tudi proti hibridom, ki se zdijo ravno pravšnji most med električno alternativo in klasičnimi tehnologijami, ki slonijo na agregatih z notranjim izgorevanjem. Recimo capturja je mogoče dobiti tudi kot priključnega hibrida, danes pa si oglejmo clia, in to kot klasičnega hibrida.
O sami tehnologiji smo pisali že lani, ko je paleta Renaultovih hibridov pripeljala na naš trg, danes pa nekaj vtisov izza volana.
Zelo pomaga, da je clio kot vozilo v zadnjih letih naredil korak naprej. Pa pri tem ne mislimo le na drzno in učinkovito oblikovanje, temveč merimo tudi na nekatere druge sklope avtomobila. Pri majhnih vozilih ne srečaš zlepa tako domišljene in učinkovite digitalizacije voznikovega okolja, kot jo ima clio. Še pred leti so pri Renaultu z digitalnimi vmesniki hoteli preveč, kot so realno zmogli, danes pa je digitalizacija jasna, logična in razumljiva; ob tem obstaja v kokpitu še ravno dovolj klasičnih stikal, da tako varnost, pa tudi tisti z nostalgijo po analognem niso prikrajšani.
Clio vse agregate, bencinskega in dva električna, upravlja nekoliko drugače, kot to počnejo klasični hibridi. Če je beseda "klasično" za hibridni pogon sploh primerna. Vsi agregati skupaj ponujajo impozantne 103 kilovate moči, to pa je za clia več kot spodobno. Nekje od hitrosti 80 kilometrov na uro je vklapljanja elektromotorja konec, pri nižjih hitrostih pa se elektrogospodarstvo kar pogosto oglaša; ko se baterija med dolgimi vzponi ali mencanjem v koloni nevarno izprazni, se bencinski agregat spremeni v generator in napolni skladišče elektrike do potrebnega minimuma.
Posebno poglavje takega hibridnega clia je samodejni menjalnik, ki pravzaprav to več ni. Gre za zapleten in napreden tehnološki sklop, ki je eden glavnih krivcev, da je tak hibridni clio tudi cenovno precej zasoljen. Če zadevo poenostavimo do obisti: menjalnik za prenašanje navora ne potrebuje sklopke, saj se avtomobil vedno požene ob pomoči elektromotorja in od tod tudi skrb elektronskih možganov, da baterija nikoli ne bi ostala prazna.
In še najboljša novica: ob tej novi in zagotovo prelomni tehnologiji kupec predvsem dobi clia. O omenjenem vladarju, tudi slovenskih cest, pa ni, da bi izgubljali besede.
Število umrlih v prometnih nesrečah se je v zadnjih letih bistveno zmanjšalo, a je še vedno grozljivo. Leta 2000 je recimo v Evropi izgubilo življenje več kot 50 tisoč ljudi, lani 20.418. Pri nas smo z 39 žrtvami na milijon prebivalcev precej pod evropskim povprečjem, ki znaša 46 žrtev. Za več kot 90 odstotkov nesreč je kriv človek – vemo torej, kje se da narediti še največ. Komentar Andreja Brgleza. Zapeljemo Jeep avenger z bencinskim motorjem, pa Renaultovega prostorneža kangoo in žlahtni Lexus LBX ter zabeležimo prihod novega modela Cupre terramar.
Tokrat bomo "servirali" nekaj poudarkov iz zadnjega testa zimskih pnevmatik, pri katerem je sodelovala tudi naša AMZS. Čeprav so pnevmatike vedno kvalitetnejše, pa se na trgu še vedno pojavljajo tudi take, ki ne zadostijo varnostnim normativom. Med 28 testiranimi so bile štiri take, ki jih AMZS ne priporoča za uporabo. Razlika je vidna na mokri podlagi, kjer se dobra pnevmatika že zaustavi, nekvalitetna pa se na isti točki še vedno pelje s hitrostjo skoraj 30 km/h. Zapeljali bomo dva Forda iz skupine dostavnikov: transit je pravi dostavnik, tourneo custom pa lahko pelje osem potnikov in tudi precej prtljage.
Kar zadeva avtomobilsko industrijo, ta z velikimi koraki v zadnjih letih lovi električno prihodnost. Je pa res, da se je prodaja električnih vozil v zadnjih mesecih malce ustavila. Verjamemo pa, da imajo predvsem Kitajci na tem področju še kakšnega aduta v rokavu in bodo v električno prihodnost še odločno pospeševali. Za Kitajsko se zdi, da nas bo osvojila z avtomobili, ki so vedno bolj konkurenčni.
Svetovna avtomobilistična organizacija FIA je v teh dneh zaznamovala 120 let od nastanka. Danes združuje 243 članic iz 147 držav, ki skušajo v njenem okviru poenotiti različne nacionalne avtomobilske organizacije in spodbujati tako avtomobilske športe kot tudi mobilnost kot tako. FIA deluje na dveh ločenih, a enakopravnih stebrih. Eden je Svetovni svet za avtomotošport, drugi pa Svetovni svet za mobilnost.
Tudi pri nas ni malo tistih, ki se dobro počutijo predvsem v velikih, visokih in zmogljivih avtomobilih, čeprav jih na evropskih tleh še zdaleč ni toliko kot recimo v Združenih državah. Ne glede na to, ali je želja po takšnih avtomobilih odraz realnih potreb ali dobro usmerjenega marketinškega ustvarjanja želja po njih, imajo tovrstni avtomobili nekaj posebnosti, žal tudi smrtno nevarnih. Poskusi so namreč pokazali, da voznik s svojega mesta ne more videti otrok, ki so pred sprednjo masko – v enem od poskusov so jih pred avto posedli kar sedemnajst, ne da bi bili v voznikovem vidnem polju. Tudi višina in mesto, na katero je v avtomobilu nameščen motor, močno povečata verjetnost za hude poškodbe pešcev, slabša preglednost izza volana pa povečuje število poškodovanih kolesarjev in motoristov.
Evropske volitve so blizu, zato ob tem morda pogosteje razmišljamo, kako blizu nam je pravzaprav dogajanje v organih, ki vodijo Evropo. S čim se ukvarjajo, kakšen vpliv imajo naši predstavniki, poslanci, kakšen glas imajo? Andrej Brglez, ki je tudi član Sveta FIA za mobilnost in turizem, enega od najpomembnejših teles mednarodne avtomobilistične zveze FIA, pravi, da so v Evropi, kar zadeva mobilnost, nujno potrebne spremembe. Vprašanj je po njegovih besedah ogromno, odgovorov pa malo.
Taktni vozni red je že dolgo poznan v številnih evropskih državah, pomeni pa redne odhode vlakov in avtobusov v določenih intervalih.
Kako hitro se lahko ustavi voznik e-skiroja, če mu nekaj nenadoma prekriža pot. Pri Zavarovalnici Triglav se zdaj lahko pohvalijo z novo pridobitvijo, in sicer s simulatorjem vožnje z električnim skirojem, ki voznikom lahko pokaže, kako hitro se je mogoče ustaviti, kakšna je zavorna pot. Prve izkušnje so zanimive in zgovorne, namreč ni jih malo, ki se uštejejo in začnejo prepozno zavirati in pač trčijo v oviro, ki je lahko marsikaj ali marsikdo. O novi pridobitvi in izkušnjah na simulatorju bomo govorili z vodjo projektov za varno mobilnost pri omenjeni zavarovalnici Ano Cergolj Kebler in strokovnim sodelavcem oddaje Andrejem Brglezom.
O kitajskem avtomobilskem trgu in prodoru kitajskih avtomobilov tudi k nam se zadnje čase veliko govori. Lani je na naše ceste zapeljalo okrog 1100 avtomobilov s Kitajske, letos jih bo gotovo več. Kako je poslovati s Kitajci, kako oni gledajo na naš trg in kako poskušajo s svojimi izdelki prodreti v svet?
Pri nas so avtomobilski saloni praktično preživeti, povsem drugače pa je na Kitajskem. Tam je avtomobilski val neverjetno velik, praktično čez noč je nastalo preko sto avtomobilskih znamk, proizvodne številke gredo v milijone. Da so avtomobili na pohodu, dokazuje tudi nedavni avtomobilski salon v Pekingu, ki si ga je v desetih dneh ogledalo skoraj 900 tisoč obiskovalcev, videli pa so kar 117 svetovnih premier in 278 električnih in plug-in hibridnih vozil.
Čeprav je zavorni sistem ABS tudi na motorjih prisoten že več desetletij, je med motoristi pogosto še vedno aktualna debata o tem, ali se lahko kdo hitreje ustavi z zavornim sistemom ABS ali ne.
Število električnih vozil na cesti je iz dneva v dan večje. Kako je in bo s servisi, strokovnimi kadri, kako z recikliranjem baterij? Pa ne gre samo za baterije, zraven so še elektromotorji in kup elektronike, za katero so potrebna nova znanja in nova opremljenost servisnih delavnic. Da je to nujno in da se je električni prihodnosti treba prilagoditi zdaj, poudarja Andrej Brglez. Pred dnevi so odprli središče za baterije osebnih in gospodarskih vozil. Kako deluje in kako je opremljeno, o tem generalni direktor skupine Emil Frey za Slovenijo Jožko Tomšič.
Slovenska avtomobilska industrija predstavlja v celoti 10 odstotkov slovenskega bruto domačega proizvoda, podjetja v tej dejavnosti prispevajo k petini slovenskega izvoza, zato je nujno, da se prestrukturirajo v skladu z digitalnim in zelenim prehodom. Zato so bo vlada prizadevala do leta 2027 zagotoviti 200 milijonov evrov. Da gre za edinstveno povezovanje med državo, znanostjo in gospodarstvom.
Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta?
Lahko bi rekli, da razvoj v gumarski industriji sicer napreduje, a so na drugi strani spremembe počasne, rast majhna in prodaja težka, ker je ponudbe veliko. Zdaj pa kaže, da se le začenjajo bolj konkretne spremembe, ki jih določajo električni avtomobili. Kakšni so rezultati raziskav na tem področju in kaj se obeta, je Janez Martinčič preveril pri poznavalcu avtomobilov in mobilnosti Andreju Brglezu.
Z Andrejem Brglezom o tem, da so oglasi za avtomobile dandanes zelo pestri, včasih tudi že čez mejo dobrega okusa. V zadnjem času so posamezne reklame za avtomobile bolj ozko usmerjene, namenjene točno določenim skupinam uporabnikov. Na ta način skušajo proizvajalci oziroma prodajalci ta ali oni avtomobil približati točno določeni osebi in jo prepričati, da je namenjen prav njej. Ni dvoma, da na mnoge potencialne kupce tovrstna reklama bolj ali manj deluje.
Letos bo, kar zadeva obisk Planice, že drugo leto zapored obiskovalcem v pomoč car-sharing platforma "Shareplanica". Na ta način poskušajo zmanjšati število avtomobilov na parkiriščih ob prizorišču. Letos pa so akcijo še nadgradili, na platformi se namreč lahko povezujejo osebe z invalidnostjo, ki bi želele priti v Planico in tisti, ki so jih pripravljeni tja peljati. Pokrovitelj akcije je Mastercard, med ambasadorji akcije pa je tudi nekaj znanih imen, med njimi Jurij Tepeš in Cene Prevc.
Ob svetovnem dnevu varčevanja z energijo in trajnostnega odnosa do okolja sta Ministrstvo za okolje, podnebje in energijo in Agencija za varnost prometa ustvarila novo video-kampanjo 'Vsi smo na isti poti'. V njej poudarjajo pomen medsebojnega spoštovanja in ozaveščenosti vseh udeležencev v prometu. V glavni vlogi nastopa kolesar, ki med vožnjo opazuje, kako se do njega obnašajo drugi udeleženci v prometu, seveda pa se mora tudi sam obnašati strpno in prijazno do drugih. Sogovornika Janeza Martinčiča bosta nacionalni koordinator za kolesarjenje Gregor Steklačič in igralka Gorka Berden, ki nastopa v spotih.
Po slovenskem avtu leta 2024 smo zdaj dobili tudi evropski avto leta. To je električni renault scenic e-tech. Med glasovalci je že nekaj let slovenski novinar Sebastjan Plevnjak.
Avtomobili postajajo vse večji, pa tudi težji, predvsem so na teži pridobili električni avtomobili. Ta rast avtomobilov ima seveda svoje vzroke in prednosti, imajo pa vse te povečave tudi nekatere negativne posledice. Zato se tudi Andrej Brglez upravičeno sprašuje, če smo ubrali pravo pot, saj predvsem okolju na ta način zagotovo ne delamo usluge.
Neveljaven email naslov