Obvestila

Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu

Jure Pukl

08.07.2015

Prvi v nizu Jazzobrazov bo letošnji nagrajenec Prešernovega sklada, saksofonist in skladatelj Jure Pukl. Pukl je trenutno eden najprepoznavnejših slovenskih jazzistov, sodeloval je s številnimi domačimi in tujimi glasbeniki, izdal je sedem avtorskih plošč, dolg pa je tudi seznam jazzovskih prizorišč in festivalov, kjer je nastopil. Juretov Jazzobraz pripravlja Alja Kramar.

Prvi v nizu Jazzobrazov: Velenjčan iz New Yorka

Jure Pukl je saksofonist in skladatelj. In je eden najprodornejših slovenskih jazzovskih glasbenikov. Trenutno živi in ustvarja v New Yorku, koncertira pa tako rekoč po vsem svetu. Njegovemu radijskemu portretu v nizu Jazzobrazi lahko prisluhnete na gornji povezavi, v besedi pa več v nadaljevanju.

Pukl je doslej igral s številnimi glasbeniki, zvok njegovega saksofona je moč slišati na več kot 40-ih albumih, še več pa je imen jazzarjev s koncertnih odrov: Maceo Parker, Esperanza Spalding, Vijay Iyer, Damion Reid, Joe Sanders, Marcus Gilmore, Jeremy Pelt, Howard Curtis, Johnatan Blake, Clarence Penn, če jih naštejemo le nekaj. Do danes je izdal sedem avtorskih zgoščenk. Jure Pukl je tudi prejemnik nagrade Prešernovega sklada.

Od flavte do New Yorka

Prvi inštrument rojenega Velenjčana je bila flavta, sledil je klarinet. Po končani nižji glasbeni šoli si je vzel leto pavze, nato pa se je odločil za saksofon, saj so za potrebe srednješolskega banda potrebovali prav ta inštrument. Prvi saksofon je dobil pri velenjski godbi, njegov prvi učitelj, za katerega Jure pravi, da je tudi največji krivec, da je danes tam, kjer je, pa je bil Oto Vrhovnik. Prav pri njem je Jure tudi študiral klasični saksofon na Dunaju. Šele pri 21-ih letih pa se je posvetil jazzu. V Haag se je napotil na študentsko izmenjavo, nato je dobil štipendijo za študij na Univerzi Berklee, se vrnil v Slovenijo in zaključil študij na Graški univerzi ter tam tudi magistriral. Preselil se je spet na Dunaj, kjer je živel skoraj šest let, pred dvema letoma pa v New York, kjer živi in ustvarja še danes. Na vprašanje ali je šola ključni element za uspeh, Jure odgovarja:

»Jazzovska glasba se je rodila v klubih in na koncertnih prizoriščih, prej ni bilo šol. Nihče od ljudi, ki so postavili temelje jazzovske glasbe, improvizacije, ni hodil v institucije. Zato so institucije nastale šele kasneje, ko so postavili teorije za to glasbo.«

Improvizacija in šola življenja

Jure Pukl je zamenjal kar štiri univerze in ugotovil je, da je šola zgolj pripomoček za dobro igranje. Šola je dobra za disciplino, zato je seveda hodil v šolo, vendar pa je tam opravil zgolj stvari, ki jih je moral, ostalo mu je dela šola življenja – nastopi, igranje, komuniciranje z ostalimi glasbeniki. Velik del šole življenja pa je tudi obiskovanje jam sessionov, ko se glasbeniki dobijo v klubu in brez vnaprejšnjega dogovora igrajo, kar pomeni, da se morajo v veliki meri prepustiti improvizaciji. Prav na jam sessionih se, kot pravi Jure, naučiš interakcije z drugimi glasbeniki. Že v času študija jih je veliko obiskoval, jih tudi vodil in to še vedno počne. Kar vadiš doma, lahko z ostalimi glasbeniki preizkusiš v klubu.

»Kar se naučiš sam, ni nujno, da bo v sestavu več glasbenikov tudi delovalo in zato je v jazzu pomembno, da se udeležuješ jam sessionov in v trenutku spontanosti in improvizacije reagiraš in spoznaš, kako deluješ v takšnem okolju.«

Disciplina vaj

Jure Pukl vadi in igra vsak dan, razen v izjemnih trenutkih, ko potuje in ni časa ali pa ob praznikih, ko je treba čas posvetiti družini in prijateljem. Trudi se, da tudi v takšnih trenutkih vzpostavi vsaj stik z inštrumentom, saj se dva ali trije dnevi ne-igranja poznajo v tehničnem smislu, ker prsti zakrknejo. Včasih pa kakšen dan oddiha tudi godi, saj je nato spet ‘svež’. Trenutno vadi med dvema in šestimi urami na dan, vendar pa to ni samo vaja saksofona; igra tudi klavir in bobne.

Čeprav se Jure vedno rad vrača v Slovenijo, pa je New York njegov drugi dom. Je pa tudi surovo mesto, ki človeka nauči, kako biti močnejši. V primerjavi z Evropejci – vsaj v glasbenem svetu – pa so tam ljudje veliko bolj pristni: če so navdušeni, ne skoparijo s komplimenti.

»New York je odlično mesto, je mesto ki ponuja toliko stvari, da lahko izbiraš, doživiš vse. V New Yorku se nikoli ne počutiš tujca, ker so tako rekoč vsi tujci.«

V New Yorku je Jure posnel kar nekaj albumov. Izbira glasbenikov, ki sodelujejo na posameznem albumu, ni vedno lahka, saj se morajo ljudje ujeti ne samo glasbeno, ampak tudi osebnostno. Glasbenike po navadi spoznaš na koncertih in snemanjih ter navežeš stik, nato pa gre za stvar okusa:

»Jaz sem glasbenike vedno zbiral po okusu, včasih so mi bili všeč, kako igrajo, včasih mi je bilo všeč, kako je z njimi igrati. Glasbenike, ljudi, s katerimi rad delam, izbiram nagonsko.«

Skladatelj

Jure Pukl je tudi skladatelj. Njegove skladbe so kompozicijsko dovršene, tehnično precej zahtevne in za dobro izvedbo zahtevajo umetnika najvišjega kova. Našel se je v območju avantgardnega jazza, čeprav vplivi prihajajo iz različnih smeri. Velik del prostora v svojih kompozicijah pa Jure prepušča improvizaciji, ki se ji z veseljem tudi sam prepušča: »Jaz sem skladatelj v tem smislu, da pišem jazzovske kompozicije.« Prvo skladbo je napisal leta 1998. Jure ni šolan skladatelj, njegove skladbe, vsaj v zadnjih letih, imajo sicer harmonsko funkcionalne dele, drugje pa so bolj odprte in modalne. Njegove skladbe so nekje med svobodno improvizacijo in obliko:

»Napišem strukturo, napišem harmonsko podlago, na to pa potem improviziramo. Kot nekakšna tema pogovora, kjer je tema, na primer, ‘drevesa’ in nato se štirje ljudje pogovarjajo o drevesih, kar pa se bomo pogovarjali, pa je odvisno od tega, kaj bo posameznik dodal v teku pogovora.«

Drugi način njegovega pisanja pa je, da napiše osnove skladbe, nato pa glasbenikom prepusti proste roke za svobodno improvizacijo.

Jure pravi, da je improvizacija vedno mogoča. V glasbi seveda ne moreš vedno odigrati nekaj novega, telo namreč reagira na naučeno:

»Telo reagira na znane vzorce; če rečeš, da stoodstotno improviziraš in da se v tvoji glavi nič ne dogaja, je to laž, drugače bi lahko vsakdo vzel inštrument in improviziral, kar sicer lahko, vendar pa to ne bo kvalitetna improvizacija. Za kvalitetno improvizacijo je treba vaditi, se tehnično uriti, se učiti harmonij, ritmičnosti, potem pa lahko v toku improvizacije reagiraš na način, ki je svež in zanimiv. Vse znanje se v tistem trenutku pozabi in na plan privre tvoj spontani način igranja. Tako jaz razumem jazzovsko improvizavijo. To ni samo improvizacija, da kar igraš. Kot, na primer, v verbalni improvizaciji: če se ne naučiš jezika, kako boš verbalno improviziral?«

Novi standardi za slovenski jazz

V zadnjih letih je Jure Pukl v prostoru slovenskega jazza postavil nove standarde.  Že leta 2010, ko je izšel njegov peti avtorski projekt Earchitecture pri dunajski založbi SessionWorkRec, je prejel dobre mednarodne kritike. Po izidu šeste avtorske zgoščenke Abstract Society leta 2012 pa so o njem že pisali kot vzhajajoči zvezdi nove generacije jazzovskih glasbenikov. K snemanju zgoščenke je Jure povabil imenitne glasbenike: pianista Vijayja Iyerja, basista Joa Sandersa ter bobnarja Damiona Reida. Zgoščenka Abstract Society je izšla pri zložbi Storyville Record, ki je najstarejša neodvisna jazzovska založba v Evropi in ena najstarejših tovrstnih založb na svetu.

Leta 2013 je kot prvi slovenski glasbenik je nastopil v znamenitem londonskem klubu Ronnie Scotts’s, aprila istega leta pa je s skupnim projektom z Danielom Noesigom nastopil tudi v znamenitem švicarskem klubu Bird’s Eye, kar je pomenilo prvi nastop kakšnega slovenskega glasbenika na tem prizorišču. Z istim kvintetom je v zadnjih dveh letih  predstavil avtorsko glasbo že na več kot šestdesetih koncertih po Evropi. Septembra 2013 se je vrnil v New York, meko jazza, in se s svojim igranjem približal najboljšim tamkajšnjim glasbenikom. Pridobil si je tudi umetniško vizo.

Sodelovanja z znameniteži

Marca 2014 je Jureta Pukla k sodelovanju povabil Branford Marsalis, prav tako pa se je pričelo njegovo sodelovanje z eno vodilnih svetovnih založb za jazzovsko glasbo, založbo Fresh Sound New Talent. Sedmi avtorski projekt The Life Sound Pictures Of Jure Pukl je izšel februarja 2015, sodelovali pa so pianist Sam Harris, kitarist Adam Rogers, basist Joe Sanders  ter bobnar Rudy Royston. Kot gosta sta se pridružila še saksofonistka Melissa Aldana ter vokalist Sachal Vasandani.

Nič ni nemogoče

Saksofonist in skladatelj Jure Pukl dokazuje, da nič ni nemogoče. Da je lahko slovenski glasbenik konkurenčen kateremukoli svetovnemu umetniku. Da je naš strah o razvoju glasbe, predvsem jazza, na Slovenskem odveč. Jure Pukl je na vrhuncu svoje ustvarjalne moči in idol že marsikateremu mlademu glasbeniku. Njegovo igranje sopranskega in tenorskega saksofona je zavidanja vredno, tehnično izpopolnjeno, interpretacijsko dovršeno, kreativno, predvsem pa iskreno in neustrašno. Prav takšne so tudi njegove kompozicije. Zato ne preseneča dejstvo, da sodeluje in igra s trenutno najpomembnejšimi svetovnimi jazzovskimi glasbeniki. Je pravi ambasador slovenskega jazza.


Jazzobrazi

13 epizod

Jazzobrazi

13 epizod


Jazzobrazi so niz portretov izjemnih jazzovskih glasbenikov iz Slovenije, soseščine in sveta. V preteklih letih smo tudi pri nas lahko slišali vrsto svetovno znanih imen, ob tem da tudi nekatera naša imena postajajo svetovno znana. V seriji boste tako slišali portrete, temelječe na izčrpnih pogovorih njihovih avtorjev z glasbeniki in pestrim izborom najboljše jazzovske glasbe različnih podzvrsti. Jure Pukl, Art Beaters in Peter Ogrin, Mirna Bogdanovič, Žan Tetičkovič in Traja Brizani bodo branili slovensko jazz sceno, sosedove barve pa bodo v našem letošnjem izboru zastopali Tamara Obrovac, Zdenka Kovačiček in Matija Dedić. Sveže pogovore z omenjenimi bomo postavili ob bok nekaterim iz zadnjih let, kot so portreti Ala Jarreauja, Raphaela Gualazzija, Rogerja Cicera, Kurta Ellinga in Ryana Truesdella.

Jure Pukl

08.07.2015

Prvi v nizu Jazzobrazov bo letošnji nagrajenec Prešernovega sklada, saksofonist in skladatelj Jure Pukl. Pukl je trenutno eden najprepoznavnejših slovenskih jazzistov, sodeloval je s številnimi domačimi in tujimi glasbeniki, izdal je sedem avtorskih plošč, dolg pa je tudi seznam jazzovskih prizorišč in festivalov, kjer je nastopil. Juretov Jazzobraz pripravlja Alja Kramar.

Prvi v nizu Jazzobrazov: Velenjčan iz New Yorka

Jure Pukl je saksofonist in skladatelj. In je eden najprodornejših slovenskih jazzovskih glasbenikov. Trenutno živi in ustvarja v New Yorku, koncertira pa tako rekoč po vsem svetu. Njegovemu radijskemu portretu v nizu Jazzobrazi lahko prisluhnete na gornji povezavi, v besedi pa več v nadaljevanju.

Pukl je doslej igral s številnimi glasbeniki, zvok njegovega saksofona je moč slišati na več kot 40-ih albumih, še več pa je imen jazzarjev s koncertnih odrov: Maceo Parker, Esperanza Spalding, Vijay Iyer, Damion Reid, Joe Sanders, Marcus Gilmore, Jeremy Pelt, Howard Curtis, Johnatan Blake, Clarence Penn, če jih naštejemo le nekaj. Do danes je izdal sedem avtorskih zgoščenk. Jure Pukl je tudi prejemnik nagrade Prešernovega sklada.

Od flavte do New Yorka

Prvi inštrument rojenega Velenjčana je bila flavta, sledil je klarinet. Po končani nižji glasbeni šoli si je vzel leto pavze, nato pa se je odločil za saksofon, saj so za potrebe srednješolskega banda potrebovali prav ta inštrument. Prvi saksofon je dobil pri velenjski godbi, njegov prvi učitelj, za katerega Jure pravi, da je tudi največji krivec, da je danes tam, kjer je, pa je bil Oto Vrhovnik. Prav pri njem je Jure tudi študiral klasični saksofon na Dunaju. Šele pri 21-ih letih pa se je posvetil jazzu. V Haag se je napotil na študentsko izmenjavo, nato je dobil štipendijo za študij na Univerzi Berklee, se vrnil v Slovenijo in zaključil študij na Graški univerzi ter tam tudi magistriral. Preselil se je spet na Dunaj, kjer je živel skoraj šest let, pred dvema letoma pa v New York, kjer živi in ustvarja še danes. Na vprašanje ali je šola ključni element za uspeh, Jure odgovarja:

»Jazzovska glasba se je rodila v klubih in na koncertnih prizoriščih, prej ni bilo šol. Nihče od ljudi, ki so postavili temelje jazzovske glasbe, improvizacije, ni hodil v institucije. Zato so institucije nastale šele kasneje, ko so postavili teorije za to glasbo.«

Improvizacija in šola življenja

Jure Pukl je zamenjal kar štiri univerze in ugotovil je, da je šola zgolj pripomoček za dobro igranje. Šola je dobra za disciplino, zato je seveda hodil v šolo, vendar pa je tam opravil zgolj stvari, ki jih je moral, ostalo mu je dela šola življenja – nastopi, igranje, komuniciranje z ostalimi glasbeniki. Velik del šole življenja pa je tudi obiskovanje jam sessionov, ko se glasbeniki dobijo v klubu in brez vnaprejšnjega dogovora igrajo, kar pomeni, da se morajo v veliki meri prepustiti improvizaciji. Prav na jam sessionih se, kot pravi Jure, naučiš interakcije z drugimi glasbeniki. Že v času študija jih je veliko obiskoval, jih tudi vodil in to še vedno počne. Kar vadiš doma, lahko z ostalimi glasbeniki preizkusiš v klubu.

»Kar se naučiš sam, ni nujno, da bo v sestavu več glasbenikov tudi delovalo in zato je v jazzu pomembno, da se udeležuješ jam sessionov in v trenutku spontanosti in improvizacije reagiraš in spoznaš, kako deluješ v takšnem okolju.«

Disciplina vaj

Jure Pukl vadi in igra vsak dan, razen v izjemnih trenutkih, ko potuje in ni časa ali pa ob praznikih, ko je treba čas posvetiti družini in prijateljem. Trudi se, da tudi v takšnih trenutkih vzpostavi vsaj stik z inštrumentom, saj se dva ali trije dnevi ne-igranja poznajo v tehničnem smislu, ker prsti zakrknejo. Včasih pa kakšen dan oddiha tudi godi, saj je nato spet ‘svež’. Trenutno vadi med dvema in šestimi urami na dan, vendar pa to ni samo vaja saksofona; igra tudi klavir in bobne.

Čeprav se Jure vedno rad vrača v Slovenijo, pa je New York njegov drugi dom. Je pa tudi surovo mesto, ki človeka nauči, kako biti močnejši. V primerjavi z Evropejci – vsaj v glasbenem svetu – pa so tam ljudje veliko bolj pristni: če so navdušeni, ne skoparijo s komplimenti.

»New York je odlično mesto, je mesto ki ponuja toliko stvari, da lahko izbiraš, doživiš vse. V New Yorku se nikoli ne počutiš tujca, ker so tako rekoč vsi tujci.«

V New Yorku je Jure posnel kar nekaj albumov. Izbira glasbenikov, ki sodelujejo na posameznem albumu, ni vedno lahka, saj se morajo ljudje ujeti ne samo glasbeno, ampak tudi osebnostno. Glasbenike po navadi spoznaš na koncertih in snemanjih ter navežeš stik, nato pa gre za stvar okusa:

»Jaz sem glasbenike vedno zbiral po okusu, včasih so mi bili všeč, kako igrajo, včasih mi je bilo všeč, kako je z njimi igrati. Glasbenike, ljudi, s katerimi rad delam, izbiram nagonsko.«

Skladatelj

Jure Pukl je tudi skladatelj. Njegove skladbe so kompozicijsko dovršene, tehnično precej zahtevne in za dobro izvedbo zahtevajo umetnika najvišjega kova. Našel se je v območju avantgardnega jazza, čeprav vplivi prihajajo iz različnih smeri. Velik del prostora v svojih kompozicijah pa Jure prepušča improvizaciji, ki se ji z veseljem tudi sam prepušča: »Jaz sem skladatelj v tem smislu, da pišem jazzovske kompozicije.« Prvo skladbo je napisal leta 1998. Jure ni šolan skladatelj, njegove skladbe, vsaj v zadnjih letih, imajo sicer harmonsko funkcionalne dele, drugje pa so bolj odprte in modalne. Njegove skladbe so nekje med svobodno improvizacijo in obliko:

»Napišem strukturo, napišem harmonsko podlago, na to pa potem improviziramo. Kot nekakšna tema pogovora, kjer je tema, na primer, ‘drevesa’ in nato se štirje ljudje pogovarjajo o drevesih, kar pa se bomo pogovarjali, pa je odvisno od tega, kaj bo posameznik dodal v teku pogovora.«

Drugi način njegovega pisanja pa je, da napiše osnove skladbe, nato pa glasbenikom prepusti proste roke za svobodno improvizacijo.

Jure pravi, da je improvizacija vedno mogoča. V glasbi seveda ne moreš vedno odigrati nekaj novega, telo namreč reagira na naučeno:

»Telo reagira na znane vzorce; če rečeš, da stoodstotno improviziraš in da se v tvoji glavi nič ne dogaja, je to laž, drugače bi lahko vsakdo vzel inštrument in improviziral, kar sicer lahko, vendar pa to ne bo kvalitetna improvizacija. Za kvalitetno improvizacijo je treba vaditi, se tehnično uriti, se učiti harmonij, ritmičnosti, potem pa lahko v toku improvizacije reagiraš na način, ki je svež in zanimiv. Vse znanje se v tistem trenutku pozabi in na plan privre tvoj spontani način igranja. Tako jaz razumem jazzovsko improvizavijo. To ni samo improvizacija, da kar igraš. Kot, na primer, v verbalni improvizaciji: če se ne naučiš jezika, kako boš verbalno improviziral?«

Novi standardi za slovenski jazz

V zadnjih letih je Jure Pukl v prostoru slovenskega jazza postavil nove standarde.  Že leta 2010, ko je izšel njegov peti avtorski projekt Earchitecture pri dunajski založbi SessionWorkRec, je prejel dobre mednarodne kritike. Po izidu šeste avtorske zgoščenke Abstract Society leta 2012 pa so o njem že pisali kot vzhajajoči zvezdi nove generacije jazzovskih glasbenikov. K snemanju zgoščenke je Jure povabil imenitne glasbenike: pianista Vijayja Iyerja, basista Joa Sandersa ter bobnarja Damiona Reida. Zgoščenka Abstract Society je izšla pri zložbi Storyville Record, ki je najstarejša neodvisna jazzovska založba v Evropi in ena najstarejših tovrstnih založb na svetu.

Leta 2013 je kot prvi slovenski glasbenik je nastopil v znamenitem londonskem klubu Ronnie Scotts’s, aprila istega leta pa je s skupnim projektom z Danielom Noesigom nastopil tudi v znamenitem švicarskem klubu Bird’s Eye, kar je pomenilo prvi nastop kakšnega slovenskega glasbenika na tem prizorišču. Z istim kvintetom je v zadnjih dveh letih  predstavil avtorsko glasbo že na več kot šestdesetih koncertih po Evropi. Septembra 2013 se je vrnil v New York, meko jazza, in se s svojim igranjem približal najboljšim tamkajšnjim glasbenikom. Pridobil si je tudi umetniško vizo.

Sodelovanja z znameniteži

Marca 2014 je Jureta Pukla k sodelovanju povabil Branford Marsalis, prav tako pa se je pričelo njegovo sodelovanje z eno vodilnih svetovnih založb za jazzovsko glasbo, založbo Fresh Sound New Talent. Sedmi avtorski projekt The Life Sound Pictures Of Jure Pukl je izšel februarja 2015, sodelovali pa so pianist Sam Harris, kitarist Adam Rogers, basist Joe Sanders  ter bobnar Rudy Royston. Kot gosta sta se pridružila še saksofonistka Melissa Aldana ter vokalist Sachal Vasandani.

Nič ni nemogoče

Saksofonist in skladatelj Jure Pukl dokazuje, da nič ni nemogoče. Da je lahko slovenski glasbenik konkurenčen kateremukoli svetovnemu umetniku. Da je naš strah o razvoju glasbe, predvsem jazza, na Slovenskem odveč. Jure Pukl je na vrhuncu svoje ustvarjalne moči in idol že marsikateremu mlademu glasbeniku. Njegovo igranje sopranskega in tenorskega saksofona je zavidanja vredno, tehnično izpopolnjeno, interpretacijsko dovršeno, kreativno, predvsem pa iskreno in neustrašno. Prav takšne so tudi njegove kompozicije. Zato ne preseneča dejstvo, da sodeluje in igra s trenutno najpomembnejšimi svetovnimi jazzovskimi glasbeniki. Je pravi ambasador slovenskega jazza.


30.09.2015

Žan Tetičkovič

V zadnji oddaji letošnje sezone Jazzobrazov bomo spoznali bobnarja in skladatelja Žana Tetičkoviča. Žan Tetičkovič je skromen fant, ki pa v sebi skriva neverjeten glasbeni dar. Njegova umetniška duša raste iz dneva v dan, on pa jo spretno usmerja - včasih se prepusti toku melodij, potem pa spet ujame ritem in vodi svoje življenje proti uspehu. Pa ne samo glasbenemu, ampak tudi osebnostnemu. Žan je pred kratkim diplomiral na newyorški Novi šoli za jazz in sodobno glasbo, zdaj razmišlja o magisteriju. Za njim je vrsta projektov, še več pa jih načrtuje. Lani je za svojo skladbo že drugič prejel nagrado Združenja ameriških glasbenih ustvarjalcev in izdajateljev ASCAP. Čeprav je zdaj njegova glasba jazz, išče navdih tudi v drugih zvrsteh in kulturah. Je glasbenik, ki ve, kaj hoče, in je za to pripravljen tudi trdo delati. Žanov Jazzobraz pripravlja Alja Kramar.


23.09.2015

Matija Dedić

Matija Dedić pri svojih dvainštiridesetih letih velja za enega najbolj nekompromisnih jazzovskih pianistov svoje generacije daleč naokoli. Mojster, ki ga je oče, pokojni Arsen, posadil za klavir že pri petih letih, je kmalu po diplomi na graški akademiji doživel svoj dokončni preboj: nastop na jazz festivalu v Montreuxu. Odtlej je šlo samo še navzgor, do letošnje zgoščenke Ligherian Rhapsody, prvem solo albumu po petnajstih letih.


16.09.2015

Imer Traja Brizani

Imer Traja Brizani je danes sinonim za simfonični etno jazz. Začetki njegove glasbene poti pa so bili vse prej kot jazzovski. Prve avtorske skladbe je pisal že v najstniških letih, njegovo najmočnejše glasbilo je še vedno njegov glas, odlikuje pa ga absolutni posluh. V jazzovskih krogih je diplomirani muzikolog najbolj znan po igranju brezprečne bas kitare, sam pa se najbolje počuti za klavirjem. Njegov Jazzobraz je pripravila Enisa Brizani.


09.09.2015

Tamara Obrovac

Ena najpomembnejših in najbolj vsestranskih ustvarjalk na sodobni hrvaški glasbeni sceni je nedvomno Tamara Obrovac, Puljčanka ali - kot bi se najbrž poimenovala sama - "Puležanka". Skladateljica, aranžerka, pevka in flavtistka, ki je pred tridesetimi leti zapustila študij sociologije in se strastno vrgla v glasbo, sodi danes med najbolj cenjene obraze jazza daleč naokoli; tudi zato ker je njen jazz nadvse neobičajen, saj svojo temeljno inspiracijo išče v istrski ljudski dediščini. Po enajstih odmevnih zgoščenkah in nešteto koncertih, ki jih je odigrala in odpela tudi s slovenskimi glasbeniki, jo je Janko Petrovec nekega jutra povabil na kavo - in nastal je njen Jazzobraz.


02.09.2015

Mirna Bogdanovič

Vokalistka in pianistka Mirna Bogdanović sodi v mlajšo generacijo uspešnih slovenskih jazzovskih glasbenikov. Dobitnica številnih nagrad in priznanj z mednarodnih odrov in jazz festivalov je med drugim štipendistka Ministrstva za kulturo za slovenske umetnike v tujini. Trenutno se izobražuje in deluje v Berlinu, vseskozi pa ostaja povezana z rodnim Mariborom. Med njene največje glasbene uspehe sodi sodelovanje z nemškim nacionalnim jazzovskim big band orkestrom, v katerem deluje kot edina tujka. Jazzobraz Mirne Bogdanović je pripravil Peter Močnik.


26.08.2015

Kurt Elling

Kurt Elling je znano ime sodobnega ameriškega jazza. Že poldrugo desetletje slovi kot prvi moški vokal tamkajšnje resne jazzovske scene. Elling redno prestopa meje ustaljenih okvirov, saj se loteva izredno domiselnih in pronicljivih, tehnično in izvajalsko zahtevnih projektov. Ob petdesetletnici izdaje legendarne jazzovske plošče John Coltrane/Johnny Hartman je Kurt Elling pred dvema letoma nastopil tudi v Ljubljani, in sicer ob spremljavi revijskega orkestra RTV Slovenija. Takrat se je z njim pogovarjal Janko Petrovec, ki je tudi pripravil njegov Jazzobraz!


19.08.2015

Ryan Truesdell

Ryan Truesdell je mlado ime z newyorške jazzovske scene, a sodelovanje s slavnimi glasbeniki, kot je Maria Schneider, mu je zgodaj dalo pospeška. Mladi dirigent, ki danes z lastnim big bandom koncertira po najboljših newyorških jazz klubih, kot dirigent pa gostuje po vsem svetu, je svojo dosedanjo ustvarjalno pot v veliki meri prepletel z legendarnim Gilom Evansom, čigar delo raziskuje in na novo odkriva. Toda Janko Petrovec se je med Truesdellovim pomladanskim gostovanjem v Sloveniji z njim pogovarjal tudi o njegovi siceršnji karieri in življenju.


12.08.2015

Roger Cicero

Pevec, avtor, pianist in kitarist Roger Cicero /izg. rožé cícero/ sodi danes med najbolj znane in cenjene izvajalce zabavne glasbe v Nemčiji, a še pred desetletjem je zanj vedel le malokdo. Sin romunskega pianista iz zahodnega Berlina je odraščal med hladno vojno pod vplivi Vzhoda in Zahoda, a ko je odkril Beatlese in sving, je bila njegova glasbena pot zapečatena. Nekdanji "podporni" glasbenik slavnih se je z danes razvpito skladbo Frauen regier'n die Welt (Svetu vladajo ženske) leta 2007 udeležil Eurosonga in odtlej je šlo samo še navzgor. Šest samostojnih albumov, nastop z lastnim big bandom na slovitem jazzovskem festivalu v švicarskem Montreuxu in koncerti po vsej Nemčiji in Ameriki so pripomogli k temu, da je danes eno osrednjih imen sodobnega svinga in spevnega jazza v Evropi.


05.08.2015

Raphael Gualazzi

Ko je pred štirimi leti zmagal med mladimi pevci na festivalu v Sanremu, ga v Italiji ni poznal skoraj nihče. Ko se je nekaj mesecev pozneje na Eurosongu v Düsseldorfu uvrstil na 2. mesto, je postal eden najbolj zaželenih jazzovskih glasov Evrope. Ko je predlani na Sanremu bil spet drugi, pa je že veljal za najbolj neobičajni seks simbol, kar jih pozna italijanska scena.


29.07.2015

Al Jarreau

Al Jarreau sodi med najbolj vsestranske ameriške glasbenike, in če ga poimenujemo "legenda pop glasbe", mu v resnici delamo krivico. Sloviti ameriški pevec jazza, dobitnik sedmih prestižnih grammyjev za glasbeno delo, je letos dopolnil 75 let, a še vedno se ima za maratonca, tako v dobesednem kot v glasbenem smislu. Tudi letos bo odpel več koncertov kot ima leto tednov. Peti izmed šestih sinov protestantskega pastorja iz Milwaukeeja v ameriški zvezni državi Wisconsin je sprva postal socialni delavec; pel je le v prostem času, za zabavo. Toda potem se je zgodilo to, kar se je, in Al Jarreau je postal eden najbolj cenjenih glasov sodobnega jazza, fusiona in popa. Janko Petrovec ga je pred par leti je s stisnjeno pestjo v žepu poklical v Kalifornijo in zaprosil za pogovor ? Ponovno ga lahko slišite v Jazzobrazih 29. julija po 21. uri na Prvem.


22.07.2015

Peter Ugrin in Artbeaters

Niz jazzovskih portretov nadaljujemo s Petrom Ugrinom, sinom enega največjih slovenskih jazzovskih glasbenikov, trobentača in violinista Petra Ugrina. Jazzovski prostor zaseda Peter z violino, ki je v svetu pogosta spremljevalka jazzovskih zasedb, v slovenskem pa redkost. Je tehnično podkovan glasbenik in v slogu improvizacije redko opredeljen. Peter se je med drugim šolal na ugledni šoli New School for Jazz and Contemporary Music v New Yorku. Je član mednarodno uspešne "world jazz" zasedbe Artbeaters, trenutno pa sodeluje z Big Bandom Gverillaz. Peter je dobitnik številnih mednarodnih in domačih nagrad in priznanj. Jazzobraz mu bo narisal Peter Močnik.


15.07.2015

Zdenka Kovačiček

Zdenka Kovačiček je - takrat še z Duom Hani - prvič zmagala na festivalu pri trinajstih letih; takrat še ni vedela, da bo skoraj šest desetletij pozneje še vedno na sceni. Ko se je po bliskoviti mednarodni karieri komaj polnoletna vrnila v Zagreb, se je v nekaj letih uveljavila kot del danes zlate generacije hrvaških pevcev, zraven pa postala ena prvih jazz in rock pevk naše takratne skupne glasbene scene. Nekdanji "najboljši glas Jugoslavije" je še danes zaprisežena jazzovska improvizatorka, čeprav časopisne stolpce polni predvsem s svojimi nastopi v zagrebških mjuziklih, kot sta Z ljubeznijo, Janis ter Ella in Marilyn. Jazzobraz Zdenke Kovačiček pripravlja Janko Petrovec!


Stran 1 od 1
Prijavite se na e-novice

Prijavite se na e-novice

Neveljaven email naslov