Obvestila

Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu
25.02.2019 26 min

"Šola, kam greš?" razmišljanja Marjane Škalič

Psihologinja in mama treh otrok, sodelavka FamilyLab Slovenija, voditeljica starševskih večerov, ki na Facebooku vodi tudi skupino Kje vas čevelj žuli? - šolstvo, je kritična opazovalka šolskega sistema. Zato se je poglobila v delovanje različnih šolskih in izobraževalnih sistemov. In da ne bi samo kritizirala, ponuja tudi alternative. V času, ko tudi pri nas slišimo pobude za spremembo šolskega sistema, je izdala knjigo z naslovom Šola, kam greš?. Marjana Škalič bo gostja ponedeljkove oddaje Med štirimi stenami po deseti uri na Prvem.

Razmišljanja psihologinje Marjane Škalič o šolskem sistemu in možnih alternativah

Marjana Škalič je psihologinja, mama treh otrok, voditeljica starševskih večerov, ki na Facebooku vodi tudi skupino Kje vas čevelj žuli? – šolstvo. Je kritična opazovalka šolskega sistema. Zato se je poglobila v delovanje različnih šolskih in izobraževalnih sistemov. In da ne bi samo kritizirala, ponuja tudi alternative. Zbrala jih je v knjigi z naslovom Šola, kam greš?.

Po njenem mnenju bi se morali počasi odlepiti od številčnega ocenjevanja. Opisno ocenjevanje ni najboljša alternativa, boljše je formativno spremljanje otroka.

“Otroci imajo lahko svoje mape z izdelki in pišejo spletne dnevnike.”

Če znanja ne ocenjujemo, to še ne pomeni, da nimamo povratne informacije o tem, kaj otroci v šoli delajo. Ocenjevanja po njenem mnenju ne bi ukinili zato, da bi zmanjšali stres in pritisk v šoli.

“Ocenjevanje znižuje kakovost naučenega. Dokler se otroci učijo za ocene, jih zanima le to, katera snov bo zajeta v testu za preverjanje in koliko točk bo prinesel pravilni odgovor. Zaradi tega se izogibajo tudi kompleksnim nalogam.”


Med štirimi stenami

880 epizod


Čeprav ste ob naslovu oddaje pomislili na nasilje med štirimi stenami, pa z vsebinami presegamo ta okvir. Težav in načinov njihovega reševanja je toliko kot ljudi. Svoje zgodbe in izkušnje pripovedujejo invalidi, odvisniki, starši otrok s posebnimi potrebami, in tisti, ki so se morali soočiti z boleznijo kot je na primer rak, multipla skleroza, ALS in duševna motnja. V oddaji se pogovarjamo tudi o težavah v partnerski zvezi, pri vzgoji otrok in komunikaciji med ljudmi.

25.02.2019 26 min

"Šola, kam greš?" razmišljanja Marjane Škalič

Psihologinja in mama treh otrok, sodelavka FamilyLab Slovenija, voditeljica starševskih večerov, ki na Facebooku vodi tudi skupino Kje vas čevelj žuli? - šolstvo, je kritična opazovalka šolskega sistema. Zato se je poglobila v delovanje različnih šolskih in izobraževalnih sistemov. In da ne bi samo kritizirala, ponuja tudi alternative. V času, ko tudi pri nas slišimo pobude za spremembo šolskega sistema, je izdala knjigo z naslovom Šola, kam greš?. Marjana Škalič bo gostja ponedeljkove oddaje Med štirimi stenami po deseti uri na Prvem.

Razmišljanja psihologinje Marjane Škalič o šolskem sistemu in možnih alternativah

Marjana Škalič je psihologinja, mama treh otrok, voditeljica starševskih večerov, ki na Facebooku vodi tudi skupino Kje vas čevelj žuli? – šolstvo. Je kritična opazovalka šolskega sistema. Zato se je poglobila v delovanje različnih šolskih in izobraževalnih sistemov. In da ne bi samo kritizirala, ponuja tudi alternative. Zbrala jih je v knjigi z naslovom Šola, kam greš?.

Po njenem mnenju bi se morali počasi odlepiti od številčnega ocenjevanja. Opisno ocenjevanje ni najboljša alternativa, boljše je formativno spremljanje otroka.

“Otroci imajo lahko svoje mape z izdelki in pišejo spletne dnevnike.”

Če znanja ne ocenjujemo, to še ne pomeni, da nimamo povratne informacije o tem, kaj otroci v šoli delajo. Ocenjevanja po njenem mnenju ne bi ukinili zato, da bi zmanjšali stres in pritisk v šoli.

“Ocenjevanje znižuje kakovost naučenega. Dokler se otroci učijo za ocene, jih zanima le to, katera snov bo zajeta v testu za preverjanje in koliko točk bo prinesel pravilni odgovor. Zaradi tega se izogibajo tudi kompleksnim nalogam.”

Prijavite se na e-novice

Prijavite se na e-novice

Neveljaven email naslov