Obvestila

Ni obvestil.

Obvestila so izklopljena . Vklopi.

Kazalo

Predlogi

Ni najdenih zadetkov.


Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

Rezultati iskanja

MMC RTV 365 Radio Televizija mojRTV × Menu
19.10.2015 99 min

Matija Štirn

V nočnem programu bomo tokrat leteli visoko med oblaki. Leteča zgodba nočnega gosta Matije Štirna se je začela na Brniku, kjer je kot majhen otrok opazoval letala. A vseeno si pilot nikdar ni želel postati. Pri štirinajstih letih je prvič letel in takrat je vedel, da je stevard poklic, ki ga želi opravljati. Njegova poklicna pot se je začela pri letalskem prevozniku Quatar Airways, nadaljevala pri Austrian Airlines, naslednji mesec pa leti na Kitajsko novim izzivom naproti. Še prej pa bo nočni gost Tadeje Bizilj.

V nočnem programu smo tokrat leteli visoko med oblaki. Leteča zgodba nočnega gosta Matije Štirna se je začela na Brniku, kjer je kot majhen otrok opazoval letala. A vseeno si pilot nikdar ni želel postati. Pri štirinajstih letih je prvič letel in takrat je vedel, da je stevard poklic, ki ga želi opravljati. Njegova poklicna pot se je začela pri letalskem prevozniku Qatar Airways in še danes se zelo dobro spomni svojega prvega leta v stevardovi uniformi, kjer ni šlo vse tako, kot bi moralo iti.

“Na treningu so nas učili, da moramo vedno ustreči potniku – a praksa potem prinese svoje.”

Čeprav se morda na prvi pogled sliši sanjska služba – potovanja, osvajanje sveta, pisarna visoko nad oblaki – pa življenje stevarda ni tako enostavno. Razgibani delovniki, menjavanje časovnih pasov, oddaljenost od družine, delo s potniki, ki niso vedno le prijazni in nasmejani.

Ko se letalo dvgine nad približno 10.000 m višine, se delo stevarda zares začne. V ekonomskem razredu je dela veliko, to je zaradi velikega števila potnikov, ki so ti dodeljeni, precej robotsko, v poslovnem razredu se potnikom lahko že bolj posvetiš, želja vsakega stevadra pa je leteti in delati v prvem razredu.

“V ekonomskem razredu smo imeli šestintrideset potnikov, za katere smo morali skrbeti, v poslovnem razredu jih je bilo osem, v prvem razredu pa si običajno zadolžen le za enega potnika.”

Čeprav nekateri gledajo na stevarde le kot na leteče natakarje in natakarice, pa to še zdaleč ne drži, poudarja nočni gost, Matija Štirn. Še preden vsak stevard in stevardesa dejansko začneta leteti in opravljati svoj poklic, morata skozi proces usposabljanja. Med drugim morata osvojiti znanja letalske terminologije, aviomedicine, teorije letenja, pravne akte, značilnosti letala in njihovih sistemov, delovne dolžnosti, servis potnikov, pri marsikateri mednarodni letalski družbi pa se učijo tudi veščine ličenja.

“Trening je zelo intenziven – na letalu moraš biti zdravnik, tehnik in še psiholog.”

Tako kot vsako delo, ima tudi to slabe in dobre plati. Potniki so tisti, ki kakšen let lahko skrajšajo in naredijo zelo prijeten, včasih pa tudi podaljšajo. Čeprav so pritožbe redke pa imajo nekateri potniki bujno domišljijo. K sreči pa je pozitivnih izkušenj več.

Matija Štirn naslednji mesec leti na Kitajsko novim izzivom naproti, mi pa mu želimo še veliko uspešnih kilometrov med oblaki, prijaznih potnikov in zanimivih izkušenj.


Nočni obisk

5424 epizod


Po napornem dnevu se ponoči prileže sproščen pogovor z enim ali več gosti, ki jih voditelj nočnega programa povabi na Nočni obisk. Tako lahko prisluhnete aktualnim pogovorom s športniki, umetniki (pisatelj, slikarji, pesniki, glasbeniki, ...), popotniki, gospodarstveniki, znanstveniki in vsemi drugimi ljudmi, ki imajo kaj povedati. Naši gostje so ljudje različnih poklicev in starosti, ki so pripravljeni svoje bogate izkušnje in zanimive ideje deliti s poslušalci Prvega programa. Osebni in aktualni intervjuji, sproščeni pogovori, ki nas odpeljejo stran od dnevnih tegob in težav, nas zabavajo in nasmejijo ali pa nas spodbudijo k premišljevanju in pogledu vase. Vse to lahko ob začetku noči slišite v Nočnem obisku, ki ga ob četrtkih pripravljajo na Radiu Maribor, ob sobotah pa se z Radiom Koper preselimo še na Primorsko. V noči na torek pa lahko takoj po polnoči slišite ponovitev ene od izstopajočih oddaj minulega tedna, torkova noč je namreč v celoti namenjena reprizam. Elektronska pošta: Nocni.Program@rtvslo.si

19.10.2015 99 min

Matija Štirn

V nočnem programu bomo tokrat leteli visoko med oblaki. Leteča zgodba nočnega gosta Matije Štirna se je začela na Brniku, kjer je kot majhen otrok opazoval letala. A vseeno si pilot nikdar ni želel postati. Pri štirinajstih letih je prvič letel in takrat je vedel, da je stevard poklic, ki ga želi opravljati. Njegova poklicna pot se je začela pri letalskem prevozniku Quatar Airways, nadaljevala pri Austrian Airlines, naslednji mesec pa leti na Kitajsko novim izzivom naproti. Še prej pa bo nočni gost Tadeje Bizilj.

V nočnem programu smo tokrat leteli visoko med oblaki. Leteča zgodba nočnega gosta Matije Štirna se je začela na Brniku, kjer je kot majhen otrok opazoval letala. A vseeno si pilot nikdar ni želel postati. Pri štirinajstih letih je prvič letel in takrat je vedel, da je stevard poklic, ki ga želi opravljati. Njegova poklicna pot se je začela pri letalskem prevozniku Qatar Airways in še danes se zelo dobro spomni svojega prvega leta v stevardovi uniformi, kjer ni šlo vse tako, kot bi moralo iti.

“Na treningu so nas učili, da moramo vedno ustreči potniku – a praksa potem prinese svoje.”

Čeprav se morda na prvi pogled sliši sanjska služba – potovanja, osvajanje sveta, pisarna visoko nad oblaki – pa življenje stevarda ni tako enostavno. Razgibani delovniki, menjavanje časovnih pasov, oddaljenost od družine, delo s potniki, ki niso vedno le prijazni in nasmejani.

Ko se letalo dvgine nad približno 10.000 m višine, se delo stevarda zares začne. V ekonomskem razredu je dela veliko, to je zaradi velikega števila potnikov, ki so ti dodeljeni, precej robotsko, v poslovnem razredu se potnikom lahko že bolj posvetiš, želja vsakega stevadra pa je leteti in delati v prvem razredu.

“V ekonomskem razredu smo imeli šestintrideset potnikov, za katere smo morali skrbeti, v poslovnem razredu jih je bilo osem, v prvem razredu pa si običajno zadolžen le za enega potnika.”

Čeprav nekateri gledajo na stevarde le kot na leteče natakarje in natakarice, pa to še zdaleč ne drži, poudarja nočni gost, Matija Štirn. Še preden vsak stevard in stevardesa dejansko začneta leteti in opravljati svoj poklic, morata skozi proces usposabljanja. Med drugim morata osvojiti znanja letalske terminologije, aviomedicine, teorije letenja, pravne akte, značilnosti letala in njihovih sistemov, delovne dolžnosti, servis potnikov, pri marsikateri mednarodni letalski družbi pa se učijo tudi veščine ličenja.

“Trening je zelo intenziven – na letalu moraš biti zdravnik, tehnik in še psiholog.”

Tako kot vsako delo, ima tudi to slabe in dobre plati. Potniki so tisti, ki kakšen let lahko skrajšajo in naredijo zelo prijeten, včasih pa tudi podaljšajo. Čeprav so pritožbe redke pa imajo nekateri potniki bujno domišljijo. K sreči pa je pozitivnih izkušenj več.

Matija Štirn naslednji mesec leti na Kitajsko novim izzivom naproti, mi pa mu želimo še veliko uspešnih kilometrov med oblaki, prijaznih potnikov in zanimivih izkušenj.

Prijavite se na e-novice

Prijavite se na e-novice

Neveljaven email naslov